Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koittakaa nyt hyvät tummiin pukeutuvat ja ilman heijastinta liikkuvat ihmiset tajuta, että teitä ei autoilija näe!!!

Vierailija
08.12.2017 |

Olen niin lopen kyllästynyt saamaan sydäreitä joka aamu, etenkin kun ei ole valoa antavaa lunta. Töihin ajaessani on yksi tie pari kilometriä pitkä (Helsingissä) ja vähän väliä on sille maalattu suojateitä molemmin puolin liikenteenjakajaa mutta ei, ehei, ne eivät ole selvästi itsetuhoisten ihmisten mieleen ja niitähän ihmisiä näköjään juuri tällä alueella riittää. Joka ikinen aamu joku tummiin pukeutunut, ehkä jopa useampikin ihmisriepu haluaa ylittää tien jostain aivan random-kohdasta ja vaikka silmä kovana vahtaan sekä muuta liikennettä että näitä ninjoja, niin joka aamu sieltä joku meinaa tulla auton eteen. Ilman heijastinta, totta kai. Miksi, voi miksi ette a) käytä sitä heijastinta b) noudata liikennesääntöjä ja ylitä näitä autoteitä siitä kohtaa, jossa se suojatie on c) rakasta elämää sen verran, että ette halua jäädä typeryytenne takia auton alle d) omista edes hitusta itsesuojeluvaistoa e) kunnioita autoilijoita, jotka ihan oikeasti säikähtävät teitä?

Nyt joku roti tähän!!!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mietinyt aivan samaa. Kun heillä on oikeus, kai se siitä johtuu, että autoilija on väistämisvelvollinen jalankulkijoihin. Pohjanmaalla nuo ihmiset pomppaavat jostain puskasta tielle, välillä ihan suojatielle kyllä, mutta ei heitä vaan näe jos on näköestekin vielä!

Olenkin miettinyt, että mahtaa sitten olla hyvä mullan alla ajatella, että "No mulla oli oikeus, mä olin oikeassa1". Ei varmaan paljoa lohduta.

Itse kun kuljen jalkaisin, katson hyvin tarkkaan vaikka saisin mennä ihan miten sattuu ja loikkia ties mistä tielle, mutta tiedostan sen asian, että minua siinä sattuu jos on liukasta eikä auto vain pysähdy. Sitäkään jalankulkijat eivät muuten tunnu lainkaan käsittävän, että vaikka autoilija huomaisi heidät ajoissa ja jarruttaisi, jos on liukasta ja vaikka kuinka hyvät nastat olisi, mutta aina se auto ei pysähdy ajoissa. Ei sitä autoilijaa siellä auton sisällä satu.

Jos ei pysty pysäyttämään autoa ajoissa, tilannenopeus on ollut liian korkea.

Ei voi kuin ihmetellä autoilijoiden vastuuttomuutta. Siellä on herranen aika lapsiakin liikenteessä! Ei lapset todellakaan tajua näitä asioita vielä tai vaikka tajuaisivat niin huomiokyky on puutteellinen. Sen takia on aina ajoneuvon kuljettajan vastuulla huolehtia, ettei onnettomuuksia pääse syntymään.

Vierailija
22/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa henkivakuutus se heijastin on vaan siinä tapauksessa että sieltä pään välistä löytyykin jotain mitä suojella.

Jos esimerkiksi ylität tietä, ei vastakkaisella puolella olevalla lätkällä tee mitään varsinkin kun nykyaikana trendinä tuntuu olevan käyttää mahdollisimman heikosti heijastavaa heijastinta ettei kukaan ees tajua mitä se leikkii olevansa.

Se että pomppasit pimeellä auton eteen voi tappaa sut tai antaa sulle kivat korvaukset. Joka tapauksessa pilaat jommankumman elämän. Ei sitä autoilijaakaan lohduta hevonhelvettiä se ettei se nähny sua kun se kattoo sitä sun pimeetä ruhoas siinä tiellä ja aattelee että se on sen vika. Aatelkaa omaa napaa pidemmälle ja hehkukaa pimeessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen säikähdin oikein kunnolla pyöräilijää maantien laidassa. Hänellä oli kyllä heijastimet takissa ja pyörässä valo eteenpäin mutta suhruisella säällä ja lyhyissä ajovaloissa näkyi vasta todella läheltä.

Olen yrittänyt puhua mustiin pukeutuvalle teinipojalle heijastimista, ilman tulosta. Ratkaisuna olen ommellut hänen takkiinsa ja reppuunsa  kiinteitä heijastimia =)

Tilannenopeutesi oli ilmiselvästi liian korkea ottaen huomioon heikon näkyvyyden. Aja hiljempaa, jotta voit havainnoida ympäristöäsi ja väistää kevyttä liikennettä.

Ei ollut. Mitään vaaratilannetta ei syntynyt mutta säikähdin. Pyöräilijää ei tarvinnut väistää, hän ajoi sivussa.

Vierailija
24/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpa henkivakuutus se heijastin on vaan siinä tapauksessa että sieltä pään välistä löytyykin jotain mitä suojella.

Jos esimerkiksi ylität tietä, ei vastakkaisella puolella olevalla lätkällä tee mitään varsinkin kun nykyaikana trendinä tuntuu olevan käyttää mahdollisimman heikosti heijastavaa heijastinta ettei kukaan ees tajua mitä se leikkii olevansa.

Se että pomppasit pimeellä auton eteen voi tappaa sut tai antaa sulle kivat korvaukset. Joka tapauksessa pilaat jommankumman elämän. Ei sitä autoilijaakaan lohduta hevonhelvettiä se ettei se nähny sua kun se kattoo sitä sun pimeetä ruhoas siinä tiellä ja aattelee että se on sen vika. Aatelkaa omaa napaa pidemmälle ja hehkukaa pimeessä.

Autoilijan vikahan se onkin.

Mikä ihme on tämä asenne, että autoilija saa jyrätä yli kaikista joita ei satu huomaamaan?

Vierailija
25/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun Lahden keskustassa arkisin, töiden takia pääsääntöisesti ruuhka-aikaan. Voin kertoa, että en kunnioita autoilijoita pätkän vertaa, enkä välitä yhtään autoilijoiden tunteista. Jalankulkijana minulla todellakin on itsesuojeluvaistoa, ja on maalaisjärkeä, ja on heijastimet vaatteissa ja laukussa ja on jopa liikennesäännöt opeteltu ajat sitten.

Samaa ei todellakaan voi sanoa autoilijoista, joilta puuttuu se kunnioitus muita kohtaan.

Vierailija
26/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa! Ja miksi pyöräilijät kaahavat jalankulkuväylillä ja jalkakäytävillä valoitta?

Vierailija
27/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilijan vikahan se onkin.

Mikä ihme on tämä asenne, että autoilija saa jyrätä yli kaikista joita ei satu huomaamaan?

Eli tällä logiikalla myös tulipalot on itse haluttu sytyttää jättämällä se liesi päälle ja ihan ite toivoit jalkas murtuvan kun astuit talvena ulos. Pörssissäki ostetaan niitä selkeesti kuolevia osakkeita että saatais rahaa menetettyä?

Virheitä sattuu ja sen ei todellakaan pitäs olla autoilijan vika mikäli hän on tehny kaiken oikein ja silti se 150kg tantta koristaa sitä keulaa ilman heijastinta ja ajatuksena ”kyllähän minä kerkeän”

Muistaako joku kun muutamia vuosia sitten tää Mikaela tyttö jäi ratikan alle kun lähti ylittää sitä jäistä rataa ajatuksena oonhan mä aina enneki kerenny. No ei kerenny, vaan liukastu ja se opetus maksoki toisen jalan menetyksen.

Vierailija
28/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa! Ja miksi pyöräilijät kaahavat jalankulkuväylillä ja jalkakäytävillä valoitta?

uskallatko itse pyöräillä autojen seassa edes hyvin heijastettuna?  Lisäksi monet kaupungissani luulevat kevyenliikenteen väyliä vain kävelyteiksi.  Ei ne omat luulot ole suomen laki. Koskee kaikkia tielläliikkujia.

Vierailija
29/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani en ymmärrä, että miten se on autoilijoille niin vaikeaa 

a) huomioida ylipäätään se suojatie. Vaikka siitä menisi ohi monta kertaa päivässä, on joillekin valtava yllätys kun joku jalankulkija käveleekin suojatien yli. Juuri silloin kun Kuningas/Kuningatar Autoilijan pitäisi myös päästä eteenpäin. 

b) päästää se jalankulkija kulkemaan suojatien yli. Aina jostain kolosta ryömii se idiootti, joka kertoo että aina ne kävelijät hyppii puskista sinne suojatielle, että ne ei osaa yhtään varoa. Ihan niin kuin se ei mitenkään kuuluisi autoilijalle ymmärtää että se on SUOJATIE. Sille saattaa astua jalankulkija. Ja lain mukaan hänet olisi päästettävä yli, eikä niin että kaahataan edestä niin että jalankulkija hyppää takaisin jalkakäytävälle tai niin, että kaasutetaan melkein kantapäiltä kun on niin kiire.

Useimmiten autoilijat kyllä vain katsovat tiukasti eteenpäin eivätkä näe ollenkaan että joku on jo ylittämässä sitä suojatietä. Tai siis "eivät näe". Eivät välitä.

Vierailija
30/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen säikähdin oikein kunnolla pyöräilijää maantien laidassa. Hänellä oli kyllä heijastimet takissa ja pyörässä valo eteenpäin mutta suhruisella säällä ja lyhyissä ajovaloissa näkyi vasta todella läheltä.

Olen yrittänyt puhua mustiin pukeutuvalle teinipojalle heijastimista, ilman tulosta. Ratkaisuna olen ommellut hänen takkiinsa ja reppuunsa  kiinteitä heijastimia =)

Tilannenopeutesi oli ilmiselvästi liian korkea ottaen huomioon heikon näkyvyyden. Aja hiljempaa, jotta voit havainnoida ympäristöäsi ja väistää kevyttä liikennettä.

Ei ollut. Mitään vaaratilannetta ei syntynyt mutta säikähdin. Pyöräilijää ei tarvinnut väistää, hän ajoi sivussa.

Se että pyöräilijä teki kaiken oikein ei tarkoita, että sinun ajonopeutesi olisi ollut sopiva. Olisitko ehtinyt pysäyttää auton ennen yhteentörmäystä, jos edessäsi olisikin ollut tielle kaatunut pyöräilijä?

Vierailija
31/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla ja täytyy todeta, että täällä on onneksi yleistyneet lenkkeilijöillä ja muilla pimeään aikaan kulkevilla heijastinliivit. Taajamissa ja kaupungeissa sitten on siitäkin edestä heijastitonta porukkaa. Se että itse näet liikkua ei vielä tarkoita, että autoilija näkee sut vaikka kuinka olisi katuvalot.

Vierailija
32/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä aamuna, pimeää oli tietenkin ja satoi vettä. Tosi paha nähdä mitään.

Yhtäkkiä sieltä pimeydestä näin tupakan palavan pään, tyyppi kokomustissa ilman heijastinta ylitti tietä muina miehinä. Suojatie olis ollut vajaan 100 metrin päässä, mutta onhan se nyt kohtuutonta sellaista käyttää.

Kerrankin tupakka pelasti hengen.

Vierailija
33/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun lähes aina kokomustaan enkä käytä heijastinta. Miksi näin? Ei kiinnosta vaikka jäisin auton alle ja kuolisin. Itsasiassa toivon sitä :))))))))

Tapa ittes jossakin muualla kun syyttömien ihmisten autojen alla.

Vierailija
34/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten näin moni voi väittää, että jos auto ei pysähdy, on autoilijalla liian suuri tilannenopeus? Oletteko koskaan ajaneet autoa? Ja jos olette, niin peilijäässä olevalla kilometrien pituisella tiellä? Sellaisella tiellä kun ajaa, ei auta vaikka ajaisi 1km/h, se auto menee minne haluaa eikä pysähdy kun sinä haluat. Entäs jos on mustaa jäätä?

Vierailija
35/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten näin moni voi väittää, että jos auto ei pysähdy, on autoilijalla liian suuri tilannenopeus? Oletteko koskaan ajaneet autoa? Ja jos olette, niin peilijäässä olevalla kilometrien pituisella tiellä? Sellaisella tiellä kun ajaa, ei auta vaikka ajaisi 1km/h, se auto menee minne haluaa eikä pysähdy kun sinä haluat. Entäs jos on mustaa jäätä?

Tieliikennelaki velvoittaa kuljettajan sovittamaan ajonopeutensa vallitseviin olosuhteisiin. Ajoneuvo pitää saada pysähtymään tien näkyvällä osalla.

Jos siis näkyvyys on heikko tai tien pinta liukas, sovitat nopeutesi sen mukaan. Jos 1 km/h on liikaa, niin ajat sitten alle 1 km/h. Kuljettajan tulee aina hallita ajoneuvonsa ja kuljettaja on aina vastuussa ajoneuvostaan. Jos et kykene hallitsemaan ajoneuvoasi, on parempi että pysyt poissa liikenteestä.