Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koittakaa nyt hyvät tummiin pukeutuvat ja ilman heijastinta liikkuvat ihmiset tajuta, että teitä ei autoilija näe!!!

Vierailija
08.12.2017 |

Olen niin lopen kyllästynyt saamaan sydäreitä joka aamu, etenkin kun ei ole valoa antavaa lunta. Töihin ajaessani on yksi tie pari kilometriä pitkä (Helsingissä) ja vähän väliä on sille maalattu suojateitä molemmin puolin liikenteenjakajaa mutta ei, ehei, ne eivät ole selvästi itsetuhoisten ihmisten mieleen ja niitähän ihmisiä näköjään juuri tällä alueella riittää. Joka ikinen aamu joku tummiin pukeutunut, ehkä jopa useampikin ihmisriepu haluaa ylittää tien jostain aivan random-kohdasta ja vaikka silmä kovana vahtaan sekä muuta liikennettä että näitä ninjoja, niin joka aamu sieltä joku meinaa tulla auton eteen. Ilman heijastinta, totta kai. Miksi, voi miksi ette a) käytä sitä heijastinta b) noudata liikennesääntöjä ja ylitä näitä autoteitä siitä kohtaa, jossa se suojatie on c) rakasta elämää sen verran, että ette halua jäädä typeryytenne takia auton alle d) omista edes hitusta itsesuojeluvaistoa e) kunnioita autoilijoita, jotka ihan oikeasti säikähtävät teitä?

Nyt joku roti tähän!!!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio toiminnassa. Autoja on ollut vasta muutaman sukupolven ajan, mutta kyllä toi geenivirhe ennen pitkää sammuu.

Vierailija
2/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, voi miksi ette a) käytä sitä heijastinta - Mulla ei ole heijastinta, housujen lahkeessa on sellainen tekstiiliheijastin.

b) noudata liikennesääntöjä ja ylitä näitä autoteitä siitä kohtaa, jossa se suojatie on - Kodin lähellä ei ole suojatietä, joten en lähde kiertämään niin pitkää matkaa, jotta sellaisen kautta tien ylittäisin.

c) rakasta elämää sen verran, että ette halua jäädä typeryytenne takia auton alle - Olen vakavasti masentunut, haluaisin rakastaa elämää.

d) omista edes hitusta itsesuojeluvaistoa - On mulla itsesuojeluvaistoa.

e) kunnioita autoilijoita, jotka ihan oikeasti säikähtävät teitä? Tämä on paha, en osaa vastata. /quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoilijat näe minua päivälläkään, joten en odotata ihmeitä yöllä. Voisitte autoilijat tehdä muutakin ajaessa kuin olla instagramissa ja whatsupiss

Vierailija
4/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen säikähdin oikein kunnolla pyöräilijää maantien laidassa. Hänellä oli kyllä heijastimet takissa ja pyörässä valo eteenpäin mutta suhruisella säällä ja lyhyissä ajovaloissa näkyi vasta todella läheltä.

Olen yrittänyt puhua mustiin pukeutuvalle teinipojalle heijastimista, ilman tulosta. Ratkaisuna olen ommellut hänen takkiinsa ja reppuunsa  kiinteitä heijastimia =)

Vierailija
5/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on lisähaasteena se, että katuvalotkin sammutetaan vaikka on ihan pimeää.

Vierailija
6/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi yhden koirankusettajan piski oli valkoinen, muuten olisi mies (keski-ikäinen jäärä ilmeisesti) tullut jyrättyä.

Koirankin kanssa pitää käydä monta kertaa päivässä ulkona, myös näin pimeään aikaan. MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEAA KIINNITTÄÄ SE HEIJASTIN?

Vierailija
7/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit eivät tajua, minkäs teet. Toinen huvittava juttu on heijastimen käyttö paikoissa, joissa se ei auta paskan vertaa. Heijastimen OIKEA paikka on polven korkeudella. Siihen auton matalalla olevat valot osuvat.

Hanki sellainen hirveä shokkitorvi, jota tööttäilet aina kun idiootit ilmestyvät pimeästä eteesi. Sellainen raikuvan kovaääninen torvi, joka aiheuttaa jalankulkijalle sydärin.

Vierailija
8/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun lähes aina kokomustaan enkä käytä heijastinta. Miksi näin? Ei kiinnosta vaikka jäisin auton alle ja kuolisin. Itsasiassa toivon sitä :))))))))

Vierailija
9/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi yhden koirankusettajan piski oli valkoinen, muuten olisi mies (keski-ikäinen jäärä ilmeisesti) tullut jyrättyä.

Koirankin kanssa pitää käydä monta kertaa päivässä ulkona, myös näin pimeään aikaan. MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEAA KIINNITTÄÄ SE HEIJASTIN?

Mä käytän tuolla harmaassa suhmussa koiralla ja itselläni oranssia heijastinliiviä päivälläkin. Täällä liikkuu vähän jalankulkijoita maantienlaidassa, ainakin meidät nahdään jos ylipäätään ajelee silmät auki

Vierailija
10/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina käytä heijastinta, mutta osaan kyllä tietä ylittäessä katsoa, ettei varmasti tule autoja.

Vierailija
11/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mietinyt aivan samaa. Kun heillä on oikeus, kai se siitä johtuu, että autoilija on väistämisvelvollinen jalankulkijoihin. Pohjanmaalla nuo ihmiset pomppaavat jostain puskasta tielle, välillä ihan suojatielle kyllä, mutta ei heitä vaan näe jos on näköestekin vielä!

Olenkin miettinyt, että mahtaa sitten olla hyvä mullan alla ajatella, että "No mulla oli oikeus, mä olin oikeassa1". Ei varmaan paljoa lohduta.

Itse kun kuljen jalkaisin, katson hyvin tarkkaan vaikka saisin mennä ihan miten sattuu ja loikkia ties mistä tielle, mutta tiedostan sen asian, että minua siinä sattuu jos on liukasta eikä auto vain pysähdy. Sitäkään jalankulkijat eivät muuten tunnu lainkaan käsittävän, että vaikka autoilija huomaisi heidät ajoissa ja jarruttaisi, jos on liukasta ja vaikka kuinka hyvät nastat olisi, mutta aina se auto ei pysähdy ajoissa. Ei sitä autoilijaa siellä auton sisällä satu.

Vierailija
12/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mietinyt aivan samaa. Kun heillä on oikeus, kai se siitä johtuu, että autoilija on väistämisvelvollinen jalankulkijoihin. Pohjanmaalla nuo ihmiset pomppaavat jostain puskasta tielle, välillä ihan suojatielle kyllä, mutta ei heitä vaan näe jos on näköestekin vielä!

Olenkin miettinyt, että mahtaa sitten olla hyvä mullan alla ajatella, että "No mulla oli oikeus, mä olin oikeassa1". Ei varmaan paljoa lohduta.

Itse kun kuljen jalkaisin, katson hyvin tarkkaan vaikka saisin mennä ihan miten sattuu ja loikkia ties mistä tielle, mutta tiedostan sen asian, että minua siinä sattuu jos on liukasta eikä auto vain pysähdy. Sitäkään jalankulkijat eivät muuten tunnu lainkaan käsittävän, että vaikka autoilija huomaisi heidät ajoissa ja jarruttaisi, jos on liukasta ja vaikka kuinka hyvät nastat olisi, mutta aina se auto ei pysähdy ajoissa. Ei sitä autoilijaa siellä auton sisällä satu.

Eli saan jyrätä pikkuautot tullessani kolmion takaa rekalla kun ei se minua satu??

Vierailija
13/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli saan jyrätä pikkuautot tullessani kolmion takaa rekalla kun ei se minua satu??

Hohhoijaa taas =)

Sulla ei ole OIKEUTTA ajaa kolmion takaa kenenkään päälle

Vierailija
14/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijan on sovitettava nopeutensa olosuhteisiin. Aja hiljempaa, jotta pystyt tarvittaessa pysäyttämään auton.

Vierailija
15/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa taas =)

Sulla ei ole OIKEUTTA ajaa kolmion takaa kenenkään päälle

Vastasin viestiin jossa joku hehkutti jalankulkijoiden jyräämisen mahdollisuutta :) 

Vierailija
16/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vastauksia kun lukee ei voi muuta kun ihmetellä miten jotkut ihmiset on niin helvetin tyhmiä.

Vierailija
17/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään kyllä autot, enkä ole niin jälkeenjäänyt että juoksen auton alle

Vierailija
18/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tulee lähestyä suojatietä riittävän hiljaa, jotta ehdit _varmistaa_ että suojatiellä ei ole jalankulkijoita. Se ettet näe jalankulkijoita ei riitä. Sinun pitää olla varma ettei jalankulkijoita ei ole. Vasta sitten voit jyrätä suojatien yli. Näin sanoo liikennelaki.

Vierailija
19/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen säikähdin oikein kunnolla pyöräilijää maantien laidassa. Hänellä oli kyllä heijastimet takissa ja pyörässä valo eteenpäin mutta suhruisella säällä ja lyhyissä ajovaloissa näkyi vasta todella läheltä.

Olen yrittänyt puhua mustiin pukeutuvalle teinipojalle heijastimista, ilman tulosta. Ratkaisuna olen ommellut hänen takkiinsa ja reppuunsa  kiinteitä heijastimia =)

Tilannenopeutesi oli ilmiselvästi liian korkea ottaen huomioon heikon näkyvyyden. Aja hiljempaa, jotta voit havainnoida ympäristöäsi ja väistää kevyttä liikennettä.

Vierailija
20/35 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannu että koirissa on kyllä heijastimia ja valoja vaikka muille jakaa mutta taluttajalla ei ole sitten mitään. Tosin kun sen valaistun koiran näkee niin voi jo päätellä että joku on narun jatkona :) Mutta silti peräänkuulutan heijastinta myös ulkoiluttajalle.

Itse pyöräilen paljon ja vaatteiden kiinteiden heijastinten lisäksi minulla on heijastinvaljaat, kypärässä ja repussa heijastimia sekä tietysti etu- ja takavalo pyörässä. Eikä varmaankaan ole yhtään liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan