9. lapsi miehen puheissa, mutta en jaksaisi
Olen 35 ja pelkään tulevani kohta taas raskaaksi. Uskomme ei suhtaudu ehkäisyyn myönteisesti. Haluaisin silti lopettaa lastensaannin, mutta en uskalla. Mies voisi satuttaa. Tämä on ihan kauhea... kun olisi silmukka kaulalla.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierukka ei jätä jälkiä.
Mistä sellaisen saa? Pitääkö mennä lääkäriin?
Ap
Kierukka asennetaan lääkärillä ja maksaa muutaman satasen ja pitää uusia 3-5v välein. Steriolointi on pysyvä ratkasu ja ei varsinkaan jätä yhtään mitään jälkeä ja kertamaksulla mennään.
Mies käy meillä töissä ja päättää raha-asioista. En huomaamatta voisi tuhlata satasia. Oma aikakin on kauhean tiukilla, olen sidottu lapsiin.
Ap
Mikä uskonto se tällaista vaatii? Porvoolaisuus?
Ihan ensiksi: sinun kehosi on Sinun. Ei miehen, ei sen uskonyhteisön johon kuulutte, eikä sen Jumalan johon uskot. Vain ja ainoastaan sinä saat päättää, mitä sille tehdään. Ja etenkin, kun olet äiti, on sinun vastuullasi näyttää esimerkkiä lapsillesi, miten omaa kehoa kunnioitetaan; mitkä ovat sen rajat ja kuka sitä määrää.
Soita aamulla neuvolaan ja varaa keskusteluaika ehkäisyyn liittyen. Mikäli suhteessanne on väkivallan vaara, suosittelen lämpimästi turvakotia. Siellä saat paitsi suojelua, myös tukea ja neuvoja arjen järjestämiseen.
Jos uskot Jumalaan kerro hänelle. On paljon vaikutusvaltaisempi kuin poliisi tai lääkäri.
Jos et usko niin ota vastaan muiden palstalaisten neuvot, ei pidä jäädä tuleen makaamaan. Teillä on kuitenkin aika ongelmallinen liitto, jos ei voi edes puhua toiselle..!?
Kierukan narut kyllä tuntee, kun sormilla hyväilee ja tunnustelee naista, joten ei sitä salassa voi ottaa. Rakastellessa sitä ei huomaa.
M
Kierukan asentaa lääkäri. ja se ei ole täysin huomaamaton, koska siitä roikkuu ne langat, ja mies voi tuntee ne. Kyllähän ehkäisypillerit saa piilotettua mieheltä, pitää osata olla sen verran ovela. Kyllä sinun täytyy saada itse päättää siitä minkä verran jaksat, eikä mies voi sitä päättää. Voimia sulle.
Vaikea tosiaan on kahdeksan lapsen äidin livahtaa huomaamatta mihinkään sterilisaatioon ilman rahaa. Neuvolassakaan ei voi kertoa, kun sieltä tieto leviää pienellä paikkakunnalla.
Näitä naispoloisia varten pitäisi olla ihan joku oma avustusjärjestönsä, joka auttaisi hädässä olevia. Yhdeksän lasta on liikaa kenelle hyvänsä!
Vierailija kirjoitti:
5/5 lestadiolaistrolli
Juu,jos on provo niin todella hyvä.
Uskosi ja sen mukaan eläminen on aivan omia valintojasi Suomessa.
Joko raskaudut jälleen, kieltäydyt seksistä, ehkäiset tai eroat.
Ihan täysi provo. Tekeydyt vähän liian hömelöksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi: sinun kehosi on Sinun. Ei miehen, ei sen uskonyhteisön johon kuulutte, eikä sen Jumalan johon uskot. Vain ja ainoastaan sinä saat päättää, mitä sille tehdään. Ja etenkin, kun olet äiti, on sinun vastuullasi näyttää esimerkkiä lapsillesi, miten omaa kehoa kunnioitetaan; mitkä ovat sen rajat ja kuka sitä määrää.
Soita aamulla neuvolaan ja varaa keskusteluaika ehkäisyyn liittyen. Mikäli suhteessanne on väkivallan vaara, suosittelen lämpimästi turvakotia. Siellä saat paitsi suojelua, myös tukea ja neuvoja arjen järjestämiseen.
Olen uskovaisena täysin samaa mieltä. Kaiken maailman lahkoissa, näyttää olevan niin, että ihmiset antavat/luopuvat kaikesta ja Jumalalta ei saada sitten yhtikäs mitään. Itkettää minkälaisen kuvan annatte Jumalasta..!?
Minulla on täysin toisentyyppinen suhde Häneen, olen siis nettosaaja.
Kyllä oli taas huono trolli, mutta huonothan ne uppoavat aina teihin typeryksiin.
Valintojen valtakunta kirjoitti:
Uskosi ja sen mukaan eläminen on aivan omia valintojasi Suomessa.
Joko raskaudut jälleen, kieltäydyt seksistä, ehkäiset tai eroat.
Näin juuri. Aikuinen päätösvaltainen ihminen syyttelee muita lapsiluvustaan ja piiloutuu muiden selän taakse. Aika ottaa vastuu vakavasti, koska Jumalakin kysyy asiaa ihan just sulta eikä keltään muulta.
Nyt on tietysti jo myöhäistä katua, mutta miksi ihmeessä ihmiset menee tällaisiin suhteisiin?! Ettei uskalla miehelleen sanoa, ettei halua enempää lapsia. Ei tulisi itselle mieleenkään, etteikö näistä asioista keskusteltaisi ja PÄÄTETTÄISI yhdessä.
Uskonnoista ei ole kyllä muuta kuin haittaa ihmisille.
Hae ap apua itsellesi, hyviä neuvoja oletkin jo saanut. Mutta älä suostu enää uuteen raskauteen, sinulla on oikeus päättää kehostasi ja siitä, mitä jaksat.
Hopi hopi synnytystalkoisiin! Antti Rinne sanoi niin!
Vierailija kirjoitti:
Helsingin seudulla muuten on joku hullu ämmä jolla on 9 kakaraa.
Tunnen vaikka kuinka monta 9 lapsen perhettä. Jopa pari 18 lapsen perhettä ja joitakin siltä väliltä.
Yhtään lestadiolaisia en tunne, onko heitä etelässä, en tiedä, mutta se nyt on sikäli yhdentekevää.
Millä tavalla se nainen on hullu?
Vierailija kirjoitti:
Hopi hopi synnytystalkoisiin! Antti Rinne sanoi niin!
Antti Rinne johtaa sentään feministiseksi julistamaansa puoluetta. Miksi feministit eivät halua lapsia?
Mä oon saman ikäinen ja yksi lapsi. Tämäkin ihan riittävän haastavaa. Jos et nyt tee jotain, sulla on pahimmassa tapauksessa vielä 10 hedelmällistä vuotta edessä. Laske itse kuinka monta lasta se tietää.