Kaipaan kokemuksia siivoojan palkkaamisesta kotiin
Tuntuu että aika ja jaksaminen ei enää riitä ja harkitsen vakavasti palkkaavani siivoojan kotiin helpottamaan arkea. Nyt kaipaisikin kokemuksia teiltä kenellä siivooja jo käy.
Kuinka usein siivooja käy? Kuinka monta tuntia kerrallaan? Mitä tekee? Entä jos jo isompia lapsia, siivoaako myös lasten/teinien huoneessa? Itse jättäisin teinien huoneet pois siivottavasta alueesta, mutta mielelläni kuulen millaisiin ratkaisuihin muut ovat päätyneet. Onko siivoojan palkkaaminen auttanut jaksamaan?
Kommentit (4)
Meillä on käynyt siitä asti kun palsin kuopuksen vanhempainvapaalta töihin; keskkmäärin 2krt/kk. Ensin yritin kolmen viikon välein mutta joka toinen viikko on ollut kaikille parempi rytmi.
- maksaa noin 170€/kk; siivoaa yleensä noin 4-5h
- maksan kuitilla ja saan kotitalousvähennyksen
- siivoaa pinnat kaikkialla muttei esim pese ikkunoita ilman erillistä sopimusta/extrat pitää sopia etukäteen
- itse järjestetään tilat siivottavaan kuntoon eli ei järjestele mitään
- ei siivoa kaappeja sisältä
- itse viedään roskikset, hoidetaan kierrätysmateriaalit yms
- siivoaa teinien huoneet ihan samalla lailla kuin muutkin huoneet
- itse vähintään imuroidaan väliviikoilla (ehkä enemmin joka3-4 päivä ainakin jotakin) + vessat ja keittiö
- en vaihtaisi pois (jos iskee työttömyys, niin sitten on pakko)
170€/kerta kakkonen korjaa, suunnilleen 350€/kk
Meillä on käynyt siivooja kahteen eri otteeseen. Tai siis sopimus on ollut kahden eri firman kanssa. Toinen kävi kerran kuukaudessa ja teki töitä n. 8h kerralla. Yksi ihminen. Toisessa firmassa siivoojia oli kolme kerrallaan. Viipyivät pari tuntia eli yhteensä 6h ja n. kolmen viikoin välein kävi.
Meille oli hankalaa löytää aikaa raivaamiselle, joka oli tehtävä ennen siivousta. Siis tavaroiden järjestely jne. Arki-illat ovat perheessämme kiireisiä ja päädyttiin siihen, että siivotaan porukalla lauantaisin. Satunnaisesti saatan ostaa suursiivouksia, mut muuten tää systeemi toimii parhaiten näin.