Tuli niin ahdistava tilanne töissä 3 tuntia sitten että vieläkin pyörryttää
Millä saan ahdistuksen katkaistua? Pyörryttää ja kädet tärisee.
Kommentit (20)
Etkö voi puhua asiasta kenenkään kanssa? Sulla voi olla paniikkioireita. Ota rauhallisesti ja jos edelleen huono olo huomenna, niin käy työterveyshuollossa.
Bentsoja naamaan. Euforia koittaa.
Asian purkaminen jollekulle (ei siis tänne palstalle) auttaa. Olethan jo puhunut jollekulle?
Puhuin jo parhaalle kaverille ja puolisolle. Ei vaan tule oikein mitään siitä puheesta, kun se koko asia on niin jotenkin moniulotteinen ja sekava etten saa kerrottua. Tai sitten se vaan menee aivoissani niin sekavaksi paisutelluksi. Työterveydenhuoltoa ei ole, olen siis yrittäjä. Söin puoli pussia sipsiä että rentoutuisin mutta ei auttanut, nyt on vain paha olo. Hömpsyäkään ei tee mieli ottaa kun on tullut jo kokoviikko juhlittua itsenäisyyttä ja sen sellaista. Phuuh. Kokeilen kuumaa suihkua. Kiitos kun olitte tukevia (siis ei lihavia...) te tuntemattomat ihmiset. Ap
Ongelma on ehkä juuri se, että sinun päässäsi liian monta asiaa yhdistyy erityisesti tunnetasolla. Yritä jäsennellä asiat ja niiden suhde toisiinsa, niin voit sitten arvioida tilannetta tarkemmin. Joko kirjoittaa asiat ylös tai juurikin kertoa koko tilanne jollekulle.
Tunnen siis kyllä miten mun koko niska on ihan jäykistynyt, siksi pyörryttää. Siis jännitän niskan lihaksia koko ajan, en saa rennoksi. Ap
Huuda ja itke se ulos. Huuda vaikka patjaan.
V-ttu sulla on krapula, mokomakin kokoviikon hömpsynottaja.
Elimistö huutaa VIIIIINAAAA!
Älä ota alkoholia, se todennäköisesti pahentaa oloa. Ensin voi tuntua paremmalta, mutta krapulan iskiessä vointi huononee. Syöt, juot vettä ja teet asioita, joista tulee hyvä olo. Jos ei ole taloudellisesti ihan mahdotonta, niin harkitsisin lääkäriä huomenna. Tsemppiä!
Pystytkö avaamaan millainen tämä tilanne oli? Jos sulla on joku läheinen, jonka kanssa voit asiasta puhua niin soita hänelle. Yritä levätä ja katso vaikka youtubista joitakin videoita, joiden kautta saat ajatukset muualle tai mikä ikinä sulle toimiikaan. Voimia, varmasti helpottaa kohta!
Pura jännitystila fyysisesti: Venyttele, meditoi (hengitysharjoituksia löytyy netistä) käy lenkillä.
Mitä töissä tapahtui (jos haluat kertoa)? Oliko tilanne joku oikeasti tosi tosi vakava vai olisiko mahdollista, että asia on saanut päässäsi ylisuuret mittasuhteet?
Koita nyt ottaa ihan rennosti. Tee jotain mukavaa, joka saa asiat pois mielestäsi. Yritä ajatella, että huomenna kaikki voi tuntua jo paremmalta.
Niin tuttua. Keho reagoi liikaa. Mulla auttaa rauhoittava lääkitys, jos mikään muu ei auta.
Alkoholi auttaa. Jo muutama annos äkkiä nautittuna rentouttaa, ei tarvi koomaa vetää.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota alkoholia, se todennäköisesti pahentaa oloa. Ensin voi tuntua paremmalta, mutta krapulan iskiessä vointi huononee. Syöt, juot vettä ja teet asioita, joista tulee hyvä olo. Jos ei ole taloudellisesti ihan mahdotonta, niin harkitsisin lääkäriä huomenna. Tsemppiä!
Usein ei pidä paikkaansa. Monella alkoholi auttaa. Järkevintä on ottaa nopeasti mutta vain vähän, niin että ei tule mitään krapulaa eikä isoja terveyshaittoja. 2 annosta alkoholia vastaa rauhoittavalta teholtaan yhtä keskivahvaa bentsoa.
Mutta itselläni kyllä myös isompikin juominki auttaa. Minä nimittäin olen krapulassa täysin välinpitämätön mistään. Ihan sama mitä olen mokaillut, kaikki on yhtä samaa merkityksettömyyttä. Joskus vaikeissa elämätilanteissa olen juonutkin lähinnä saadakseni turruttavan krapulan, en niinkään kännin takia. Niille joilla aivokemia on taipuvainen morkkiksiin, ei toki tämä toimi.
Vierailija kirjoitti:
Puhuin jo parhaalle kaverille ja puolisolle. Ei vaan tule oikein mitään siitä puheesta, kun se koko asia on niin jotenkin moniulotteinen ja sekava etten saa kerrottua. Tai sitten se vaan menee aivoissani niin sekavaksi paisutelluksi. Työterveydenhuoltoa ei ole, olen siis yrittäjä. Söin puoli pussia sipsiä että rentoutuisin mutta ei auttanut, nyt on vain paha olo. Hömpsyäkään ei tee mieli ottaa kun on tullut jo kokoviikko juhlittua itsenäisyyttä ja sen sellaista. Phuuh. Kokeilen kuumaa suihkua. Kiitos kun olitte tukevia (siis ei lihavia...) te tuntemattomat ihmiset. Ap
Juhlittua?? Olisko siinä se syy sitten???
Krapulassa kaikki tuntuu pahemmalta ja ahdistaa moninkertaisesti. Anna kropan ja aivokemioiden toipua muutama päivä raittiina niin pystyt käsittelemään asiaa ihan eri tavalla.
Paras kaveri, soita sille.