Tuntuuko synnytys oikeasti siltä kuin paskantaisi jalkapallon?
Kommentit (28)
Mua alkoi pelottaa. En tiiä mitä teen jos joskus synnytän. Pyörryn varmaan pelosta ja kivusta.
N23
Olen kuullut vertauksia kyllä ulostamiseen.
Minulle kokemus oli kuitenkin aivan erilainen. Ponnistus on paljon kokonaisvaltaisempi kehossa ja tietysti keskemmällä kuin paineen luominen vain peräsuoleen.
Varsinainen synnytyskipu minulla on ollut nimenomaan avautumisvaiheessa, kuten tavallista on. Ponnistaminen ei enää varsinaisesti sattunut, tuntui vain valtavaa painetta ja ponnistamisen tarvetta.
Avautumisvaiheen lopussa kätilö kysyi fiiliksiä, niin sanoin, että tuntuu kuin keilapallo olisi perseessä. Mutta ponnistusvaiheessa se ei oikeastaan enää tuntunut siltä. Silloin tuntui vain kamalaa venymiskipua.
Ei tunnu, koska lapsi ja p*ska tulevat eri rei'istä. Jos et sattumalta tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitten olen miehenä synnyttäny.. vessassa ku oli 25cm läpimitaltaan oleva yli puolmetrinen pötkäle pari kertaa teiniä ku söin kaiken minkä sain käsiini. Meni tosta vaan 14 perunaa ja kilo lihaa per ateria ja 5-6 moista päivässä. Tulihan sitä tietty pituutta ja lihaksia samalla.
Sattuhan noi, mutta ei se kovinkaan kamalaa ollu.
Aikamoinen hintalappu tästä varmaan tullut vanhemmillekin. Itse aiheesta niin äitini ystävä sanoi jotenkuten samalla tavalla että lapsen synnyttäminen tuntuu siltä kuin paskoisi vesimelonia. Itse olen lapseton, mutta kuvittelen että tuo kokemus voi vaihdella erilaisien ominaisuuksien kuten lantion koon mukaan ja kuinka mones synnytys etc.
Onneksi synnyin perheeseen jossa ei pahemmin pulaa rahasta, shoppailunkin hoidin pitkälti itse stockan rinnakkaiskortilla. Ei tarvinnu muiden niitä kantaa :p
Vierailija kirjoitti:
Mua alkoi pelottaa. En tiiä mitä teen jos joskus synnytän. Pyörryn varmaan pelosta ja kivusta.
N23
Jotenkin ihmiskunta on kuitenkin edelleen elossa sitten kivikauden, eli ilman mitään osaamista poppatohtorien loitsujen lisäksi jne meni kaikki oikein hyvin ainakin 90% kerroista.
Ja jos joku menee hassusti osataan lopuistakin 10% kerroista pelastaa ainakin 99.95%.
Minusta ponnistusvaihe tuntui ennemminkin siltä kuin olisi ulostanut keilapallon tai vesimelonin.
Mielestäni se kova paine/laajeneminen teki sellaisen tunteen, kuin lapsi olisi tosiaankin tullut peräaukosta. Mutta kyllä se kuulemma ihan vauvareiästä syntyi.
Mut oli puudutettu ihan tappiin, silti olin varma että kuolen.