Mikä on 11 vuotiaan normaali paino? Olenko liian laiha?
Hei! Olen 11v tyttö, painan 26.2kg ja olen 140cm pitkä. Kylkiluut näkyvät inhottavasti.
Painoni ei meinaa nousta, vaikka syön omasta mielestä normaalisti. Kaverit välillä jopa pilkkaavat painostani, koska se on ainoa asia, jolla erotun muiden joukosta. Olenko mielestänne liian laiha? Kertokaa ihmeessä mielipiteitänne😊
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Lihavapoika11v kirjoitti:
Olen 11v poika 150cm ja painan 70 kiloo musta tuntuu että oon läski kosk oon lihonu syksytä 15KG ja se on aika paljon. Kertokaa oonko iha hirvee läski
Mun iskä painaa 69.9kg ja sen oli 185 senttinen!!
(siis se on eikä sen oli)
Mä oon 11 vuotias meen kohta 5lk,
Oon pituudeltaan 148cm(vrm luokan lyhyin)
Painan..49kg:( tuntuu siltä että olisin luokan läskein vaikka niitä muitakin löytyy!
Aikamoinen yllätys ku oli terkka käynti että painan 49kg!😬
Mutta siiitä on jo noin vuosi jo , joten olen voinut laihtua jo siinä ajassa!:)
Toivotan kaikille kaltaisilleni hyvää päivän jatkoa😄
No mun mielestä sulla pitäis olla paljon enemmän painoa kun oot noin pitkä sun kannattaa lopettaa vaikka urheilu vuodeksi ja syödä paljon 😀
Esim oon 5lk painan 38 kiloo ja oon 150 senttiä mun mielestä oon itse tosi läski
Älkää miettikö painoa vaan nauttikaa elämästä nuoret ihmiset!
Ihan oikeastiko 11-vuotiaan kasvavat lapset vahtivat painoaan ?!
Siis onko nää (aikuisia) trolleja vai oikeasti 11-12 v juttuja??? :/
Jos olette oikeasti tuon ikäisiä niin älkää miettikö mitään painoa vaan olkaa ja eläkää ja ulkoilkaa ja pitäkää hauskaa kavereiden kanssa. Tramppakausi alkamassa ja kaikkea. Kivaa kevättä - olette kaikki just sopivia!!
Olet hoikka mutta normaali, ei hätää :) Jokainen kasvaa omalla kasvutavallaan, ja monille tulee pituutta ensin, sitten vasta painoa. Voi mennä tietenkin toisellakin tavalla: ensin painoa ja sitten pituutta.
Itse olin sinun iässäsi suunnilleen saman kokoinen, ja voin kertoa että nyt olen täysin normaalipainoinen.
N51
Rtsastaja1234 kirjoitti:
Mä oon 11 vuotias meen kohta 5lk,
Oon pituudeltaan 148cm(vrm luokan lyhyin)
Painan..49kg:( tuntuu siltä että olisin luokan läskein vaikka niitä muitakin löytyy!
Aikamoinen yllätys ku oli terkka käynti että painan 49kg!😬Mutta siiitä on jo noin vuosi jo , joten olen voinut laihtua jo siinä ajassa!:)
Toivotan kaikille kaltaisilleni hyvää päivän jatkoa😄
Kasvuiässä olevan EI kuulu laihtua, kai tiedät sen? Tsemppiä, olet juuri hyvä <3
olet hieman lihava mutta ei liikaa suosittelen pientä laihdutusta mutta ei ole liikaa
Oonko mä tavallisen painoinen? oon 11 .v 150cm ja 32kg
Miänä onlen 112., v. ja 182cm ja 15kg olenko nomraali panoinen?
Testataanko kuuliaisuutta? Kuinka moni tavis tai lapsi kyseenalaistaa aikuisen tai esim. lääkärin näkemykset.
Kerran eräs 10-vuotias anoreksia potilas kyseenalaisti painon, joka oli asetettu, jotta pääsee pois sairaalasta. Sanoi olevansa siellä vaikka ikuisesti, mutta ei suostu 36kg painoon, jota piti epäoikeudenmukaisen korkeana. Pituus oli muistaakseni 150cm.
Jos totta puhutaan, niin ajatukset olivat oikeansuuntaisia aikuisenkin näkökulmasta. Tiesihän hän, että "vapaana" oli paljon lapsia alhaisemmilla painoindeksillä, joten tuntui hieman epikseltä noin röyhkeä ja ehdoton raja. Ei taipunut rajaan, oli lopulta n. 3kk sairaalassa, kunnes vanhemmat päättivät ottaa pois.
Kaiken huippu oli, että lastenlääkäri höpisi tosissaan jostain 42 kilon tavoitteesta, eli pitäisi päästä siihen, mikä oli lähtöpaino ennen laihdutusta. Ei 10-vuotiaatkaan niin tyhmiä ole, mitä lääkärit tai aikuiset luulee. Tuo oli potilaan mielestä pöyristyttävää.
Oikeassa oli kirjoitti:
Testataanko kuuliaisuutta? Kuinka moni tavis tai lapsi kyseenalaistaa aikuisen tai esim. lääkärin näkemykset.
Kerran eräs 10-vuotias anoreksia potilas kyseenalaisti painon, joka oli asetettu, jotta pääsee pois sairaalasta. Sanoi olevansa siellä vaikka ikuisesti, mutta ei suostu 36kg painoon, jota piti epäoikeudenmukaisen korkeana. Pituus oli muistaakseni 150cm.
Jos totta puhutaan, niin ajatukset olivat oikeansuuntaisia aikuisenkin näkökulmasta. Tiesihän hän, että "vapaana" oli paljon lapsia alhaisemmilla painoindeksillä, joten tuntui hieman epikseltä noin röyhkeä ja ehdoton raja. Ei taipunut rajaan, oli lopulta n. 3kk sairaalassa, kunnes vanhemmat päättivät ottaa pois.
Kaiken huippu oli, että lastenlääkäri höpisi tosissaan jostain 42 kilon tavoitteesta, eli pitäisi päästä siihen, mikä oli lähtöpaino ennen laihdutusta. Ei 10-vuotiaatkaan niin tyhmiä ole, mitä lääkärit tai aikuiset luulee. Tuo oli potilaan mielestä pöyristyttävää.
Anoreksia potilaiden hoito oli aika törkeää tuolloin. Uhkailtiin tosiaan, että ei ikinä pääse kotiin jos ei ole niinkuin sopimuksessa, eli painoraja täyttynyt. Lisäksi oli armeijamainen ohjelma, jossa oli määritelty, mitä saa tehdä jos paino on laskenut 200 tai 500 g viikossa. Jos laskua painossa, ei saanut tehdä mitään muuta kun maata sängyssä ja jos paino nousi oli tarkoin ranskalaisin viivoin määritelty, mitä sai tehdä.
Tehokas hoito? En tiedä, mutta ehkä nykyään ei ihmisoikeudet sallisi ihan tuollaista ja 10-vuotias tosiaan ottaa asiat enemmän tosissaan, eikä tiedä oikeuksistaan, eli jos sanotaan että olet ikuisesti sairaalassa, niin uskoo sen. Ehkä hieman liian ankaraa tuon ikäisille.
Lisäksi nössömmät vanhemmat eivät tiedä oikeuksiaan lapsiinsa, ihan kuin lääkärit omistaisi lapsen, eikä vanhempi uskalla tehdä omia ratkaisujaan. No huh, onneksi sain taivuteltua 3kn jälkeen ottaa pois sairaalasta kompromissin jälkeen, vaikka se ei tullut sairaalan puolelta. Heidän raja oli 36kg, omani 34kg, no 35kg täytyttyä lähdin.
Periaatteessa ei kai kenenkään asia. Lasten kohdallakin vain selkeissä yli- tai alipaino tapauksissa tietenkin, mutta muuten ei. Voi mikä jäynä olisi vaikka tahalleen "lihottaa" joku vaikka sujauttamalla jotain elimistöön salaa. No ehkä ulkomailla, ei Suomessa ikinä. Ei ihmiset niin sairaita ole.
Kuulin että jossain noin tehtiin. Heitä v.. tutti ja henkilö haluttiin saada epätäydellisemmäksi, mitä oli, vaikka väkisin. Tai ei varman ollut täydellinen koskaan, mutta aikamoisia sabotointeja tehtiin, jotta "huononnuksia" saatiin aikaan ja "alemmalle" tasolle nii kun "me muut". Ihmiset on sairaita, oksettava sairaita ja ihan koulutetuissa hyvissä asemissa olevia näitä löytyy.
Lihavapoika11v wrote:
Olen 11v poika 150cm ja painan 70 kiloo musta tuntuu että oon läski kosk oon lihonu syksytä 15KG ja se on aika paljon. Kertokaa oonko iha hirvee läski
No oot sä kyl vähä ei millään pahalla :)
Vierailija wrote:
Oonko mä tavallisen painoinen? oon 11 .v 150cm ja 32kg
Oot kyllä ite oon 11v 146cm 30.8kg
Vierailija wrote:
Miänä onlen 112., v. ja 182cm ja 15kg olenko nomraali panoinen?
No et olet vähän alipainoinen ja
Mä oon 11.v tyttö ja painan 27.7kg. Mä oon 146cm.