Ihmettelen tätä ASMR-villitystä. Olenko ainoa, joka ei ymmärrä sen päälle?
Suorastaan ärsyttää nuo videot. En saa niistä mitään mielihyvää, vaikka ilmeisesti kuuluisi saada, ja moni saakin.
Olenko jotenkin poikkeuksellinen?
Kommentit (29)
Mä katson niitä lähinnä iltaisin kun haluan nukahtaa ja muutama seuraamani asmr-tubettaja tekeekin loistavia videoita tätä varten. Mitään erityisiä tuntemuksia en niistä saa..
Vierailija kirjoitti:
Mä katson niitä lähinnä iltaisin kun haluan nukahtaa ja muutama seuraamani asmr-tubettaja tekeekin loistavia videoita tätä varten. Mitään erityisiä tuntemuksia en niistä saa..
Sama. Pari kertaa on tullut niitä "tignles", mutta etupäässä vaan rentoudun. Erinomaisia (minulle) jos on stressiä tai univaikeuksia.
Vinkatkaahan joitain miespuolisia asmr-ääniä. En pysty rentoutumaan naisten supinassa tai tekolapsellisessa ääntelyssä ollenkaan.
Vinkki vinkki, ne on tehty niille jotka reagoi niihin, eli mitä ihmettä sä niitä sitten edes katsot :D
T. todellakin saan väreitä
Mulle noi videot tekevät suorastaan sietämättömän olon, eli en tykkää niistä yhtään. Mulla alkaa fyysisesti tuntumaan pahalta kurkussa se niiden kuiskuttaminen ja joku pakkauskääreiden sively on erittäin ärsyttävää ja se kaiken toiminnan pitkittäminen tekee kärsimättömän olon.
Ja ei, en ole ADHD- tyyppi, vaan erittäin introvertti ja luonteeltani hiljainen, rauhallinen ja ujo, juuri sen tyyppinen, jolle nuo videot voisi sopia.
En pidä ASMR-videoista, koska minulle suurin osa niistä on aivan liian yltiöseksuaalisia... Aina joku sensuelli naisääni kuiskailemassa tai mäiskyttämässä korvanjuuressa. Inhokkini on tässäkin keskustelussa mainittu GentleWhispering, jota pari kaveriani puolestaan rakastaa.
Ärsytystä herättää myös kaikki rapistelu- ja tavaroidenhypistelyvideot. Aikaisemmin joku mainitsi nukkuneensa kuin tukki remonttimelussa, ja itse olen samanlainen – "naapurissa" on saanut pauhaa tietyö tuntikausia häiritsemättä uniani lainkaan, MUTTA jos joku uskaltaa hetkenkään rapistella esim. karkkipaperia kun yritän nukkua, muutun hetkessä Hulkiksi ja alkaa vihreät nyrkit heilua. :D
Eli mitä pienempi ääni, sitä enemmän se ärsyttää. Jotain sade-, takkatuli-, metsän ääniä -videoita olen kuunnellut jo kauan ennen tätä ASMR-villitystäkin.
27 korjaa:
Tai oikeastaan, ei minun tarvitse olla edes yrittämässä unta; jos joku rapistelee karkkipapereita, naksuttelee niveliään, mäiskyttää ruokaansa, niistää tai pitää mitään "ylimääräisiä" ääniä läheisyydessäni ylipäätään saan suunnilleen sydämen rytmihäiriöitä jo siitäkin. :D
Vierailija kirjoitti:
Mulle noi videot tekevät suorastaan sietämättömän olon, eli en tykkää niistä yhtään. Mulla alkaa fyysisesti tuntumaan pahalta kurkussa se niiden kuiskuttaminen ja joku pakkauskääreiden sively on erittäin ärsyttävää ja se kaiken toiminnan pitkittäminen tekee kärsimättömän olon.
Ja ei, en ole ADHD- tyyppi, vaan erittäin introvertti ja luonteeltani hiljainen, rauhallinen ja ujo, juuri sen tyyppinen, jolle nuo videot voisi sopia.
Sama homma, ärsyttää ihan suunnattomasti joku rapistelu, ja varsinkin se kun sitä venytetään älyttömästi! - se, joka katsoo vain role play videoita
ASMR-videot ei toimi minuun mitenkään. Inhoan sitä lässyttävää kuiskailutyyliä, jota useimmissa videoissa käytetään.
Sen sijaan olen saanut ASMR-tuntemuksia pienestä asti esimerkiksi kirjaston hiljaisissa tiloissa sekä muutenkin paikoissa, joissa on muuten hiljaista, mutta lähellä esimerkiksi kuiskitaan. Joskus riittää sekin, että toimistossa on hiljaista ja työkaveri tekee paperihommia toisella puolella huonetta.