Katkaisin välit ystävään, jolla ei ikinä ole aikaa nähdä. Toiminko reilusti?
Tutustuin muutamia vuosia sitten yhteen ihmiseen ja meistä tuli nopeasti tosi läheiset, tai näin siis luulin. Me viestiteltiin joka päivä somessa aktiivisesti ja kerrottiin toisillemme synkätkin salaisuudet, huomattiin että meillä on todella paljon yhteistä. Hän usein toisteli kuinka ihana ja tärkeä ystävä olen, upea ja kaikkea mahdollista...
Mutta aina kun olen yrittänyt sopia tapaamista, ei onnistu. Hänellä on aina jotain muuta menoa. 5 vuoden aikana me ollaan tavattu kolmesti. Yhden kerran hänellä oli mulle vajaa puoli tuntia aikaa ennen seuraavaa menoa. Toisen kerran hän häipyi mun järjestämistäni bileistä sanomatta mitään vaikka aiemmin oli hehkuttanut että ihana nähdä jne.
Vuosi sitten hän muutti Ruotsiin väliaikaisesti ja hehkutti että tulet sitten käymään, ihanaa nähdä ja viettää aikaa! Aina kun yritin kysellä, että nyt olisin varailemassa lippuja, niin ikinä ei sopinut. Aina oli muuta menoa. Hän on supersosiaalinen ja hänellä on paljon kavereita.
Otin tämän viimein puheeksi kesällä ja kysyin, olenko sanonut tai tehnyt jotain hassua. Hän pahoitteli, ettei ole minusta kiinni ja että olen ollut mielessä päivittäin. Ei ole vain osannut oikein pukea sanoiksi, mitä tahtoisi minulle sanoa. Tarkemmin tästä ei ilmennyt, mitä hän tarkoitti. No sen jälkeen ihan sama meininki jatkui.
Lopulta lakkasin yrittämästä sopia tapaamista kokonaan. Kyselin vain välillä miten menee. Vastausväli harveni. Viimeksi loukkaannuin, kun häneltä tuli noin kolmen viikon kyselyn jälkeen pitkä viesti, että hän on eronnut ja alkanut seurustella toisen miehen kanssa, tulossa takaisin Suomeen välillä ja käynyt kaukomatkoilla yms... kuitenkin olen kuulemma ollut taas päivittäin mielessä?
Minua loukkaa, että hän hehkuttaa minua upeaksi ystäväksi, mutta käytöksessä se ei näy mitenkään. Olen jo kerran kysynyt mistä kiikastaa enkä halua että kaverisuhde tuntuu velvollisuudelta. Joten olen päättänyt jättää vastaamatta kokonaan. Tykkäisin kyllä viettää hänen kanssaan aikaa mutta turhauttaa vain, kun se ei ole molemminpuolista.
Nyt hän on kysellyt jo pari kertaa miten menee, mutta en vain jaksa enää ottaa yhteyttä. Tämä on jatkunut niin pitkään. Parempi vain päästää irti.
Teinkö oikein, kun jätin vastaamatta?
Kommentit (45)
Tyypillinen naisten ongelma. Mies ei olisi koskaan ”katkaissut” ystävyyttä tai nostanut siitä tällaista ylitulkittua haloota.
Ihanaa kun naiset on sosiaalisia olentoja!!!
mielestäni hän saa luvan soittaa puhelimella jos tahtoo nähdä.
Huhhuh. Pistää miettimään, että kuinka paljon ihmissuhdeongelmia jo some itsessään saa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
mielestäni hän saa luvan soittaa puhelimella jos tahtoo nähdä.
Huhhuh. Pistää miettimään, että kuinka paljon ihmissuhdeongelmia jo some itsessään saa aikaiseksi.
Naurettavaa on se, ettei uskalleta kysyä suoraan, mistä kiikastaa, vaan arvaillaan vaan onko toinen kaveri vai ei. Katosiko puhekyky johonkin?
Meillä on tavallaan mennytkin näin, eli yhteydenpito hiljalleen hiipunut ja harventunut tässä viimeisen parin vuoden aikana. Koko ajan vastausväli pidentynyt, jatkuvasti vähemmän kerrotaan asioita toistemme elämästä. Jatkuvaa anteeksipyytelyä, miksi nyt en ole ehtinyt vastata. En halua, että kukaan joutuu pyytämään anteeksi sitä, ettei ole vastannut. Eihän se ole mikään rikos.
ap