Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni ei saanut laudaturia

Ärsyyntynyt
07.12.2017 |

Olen niin pettynyt... ruotsin paperit lähtivät laudaturina ja tulivat takaisin E:nä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjoittaa edes nykypäivänä ruotsia? Olisi nyt panostanut johonkin muuhun hyödyllisempään aineeseen enemmän.

Eikö ruotsi nyt kuitenkin pakollisena lueta siellä lukiossa? Eihän se nyt ole iso vaiva kirjoittaa se. Eikä monellakaan ole niitä vieraita kieliä kolmea enempää kuitenkaan, joten helppo ne on kaikki kirjoittaa. Mutta jos haluaa kirjoittaa kuusi vierasta kieltä, niin sitten voi joutua jättämään sen ruotsin pois. Useimmilla kuitenkin on vaan se pari pitkää ja ruotsi.

Oma lapsi päätyi myös kirjoittamaan ruotsin, vaikka itse olin jo luopunut toivosta. Opo osasi jotenkin perustella sen niin hyvin, että lapsi ihan itse hoksasi että kannattaa kirjoittaa. Nykyään kun sitä ei ole pakko kirjoittaa, sillä on mahdollisuus erottua edukseen. Saa edes jonkinlaisen todistuksen kielitaidosta ja osoittaa samalla, ettei ole asennevammaa. Tuosta voi olla hyötyä ihan työnhaussakin. Ei tuon ruotsin tilalle mitään muutakaan olisi tullut, jos se olisi jäänyt kirjoittamatta. Kaksi pitkää kieltä kirjoittaa joka tapauksessa ja mitään muita kieliä ei edes ole, mitä voisi kirjoittaa. 

Vierailija
22/25 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää opiskelko ruotsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on epäonnistunut ihmisenä. Heitä pihalle ja lopeta yhteydenpito.

Vierailija
24/25 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olepas nyt ihana vanhempi ja kehu lastasi E:stä. Mulla tuli kans kaksi E:tä, yksi M ja yksi Ca ja olin ihan taivaissa parhaimpien vuoksi. Isä noteerasi: No en mä noihin oikein nyt osaa suhtautua. Ei meillä noita ollut. Onko nyt sitten huono, hyvä?

What? E on hyvä! Mulla vielä toinen E oli pistettä vaille L. Kai se sitten kaihersi..

Vierailija
25/25 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt ei ole pahakaan. Yhden tutun pojalla englanti lähti lautakuntaan 220 pisteellä ja tuli takaisin 260 pisteellä. Jännäsivät tuleeko M vai C kun oli siinä rajoilla, mutta tulikin E. Tuo on kyllä opettajalta jo melkoinen rimanalitus.

Mä olin semmonen 8:n oppilas ruotsissa ja meillä oli lukiossa kolme eri ruotsinopea. Yhtä vihasin ihan silmittömän paljon ja niin vissiin sekin mua. Meillä oli sitten kirjoitukset olleet ja kävin kansliasta alustavat tulokset. Tämä vihaamani ope oli käytävällä ja kysyi:"Miten meni ruotsi?" "Kuulemma vahvana M:nä lähtee." (ylpeänä) "Oho, no en ois kyllä.. no kiva kai.." mumisi jotain ja lähti.

Ei kai uskonut, että muiden opettajien tunneilla oli oikeasti oppinutkin jotain.

Eli kyllä, opettajissakin voi olla vikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän