En pysty laulamaan tiettyjä suomalaisia joululauluja ilman että...
Alan aina itkeä, kun yritän laulaa seuraavat laulut:
Varpunen jouluaamuna,
Sylvian joululaulu,
Kun joulu on,
En etsi valtaa loistoa,
Tuikkikaa Oi joulun tähtöset,
Tulkoon joulu,
Sydämeeni joulun teen,
No onkos tullut kesä,
Joulupuu on rakennettu
Kahta viimeistä hieman ihmettelen.
Kommentit (23)
Luoja että itketti eilen kun kuulin jonkun joululaulun, jossa mies lauloi yksinäisestä joulusta. TulI oma ukki mieleen! 😢 toinen todella paha on se Hei mummo. Minunkin mummo on kuollut ja ukki jäänyt yksin, tuo Suvin kappale aina muistuttaa mua mummosta. 😔
Kun Joulurauha on Suomen Turusta julistettu, soitetaan radiossa sen jälkeen perinteisesti "Taas kaikki kauniit muistit" ja ne sanat kertovat oikeastaan sen, miksi ainakin minä liikutun joululauluista, vuosi vuodelta yhä herkemmin. Minulle joulu on aina ollut harras juhla hautausmaalla ja kirkossa käynteineen, vaikkei perheeni muuten niin uskonnollinen ollutkaan.
Joku toivoi, ettei noita hartaita liikuttavia lauluja enää soitettaisi ja laulettaisi, mutta en minä ainakaan niistä halua luopua. Joka ei pysty näitä kuuntelemaan ateistisen uskon takia, soittakoon niitä kilkan-kalkan-renkutuksia, joista saa enemmän kuin kyllikseen joulun alla kaupoissa. Olin nuorempana muutamana vuonna jouluapulaisena tavaratalossa ja opin inhoamaan laulua "Tule joulu kultainen" . Siitä tulee vieläkin mieleeni vain Sokos ja kipeät jalat!
Ihania.