Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkatuella 75% palkka toimistotyöstä?

Köyhä
06.12.2017 |

Onko kellään tietoa, paljonko saa 6h/päivä 5 x viikossa? Laskeskelen tässä, että kannattaako vai ei kun lapset pitäisi laittaa päivähoitoon.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sitten muita vaihtoehtoja kuin karenssi?

Vierailija
2/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että max n. 1500e/kk. Jos kyse ammattitason tehtävistä. Täysin kouluttamattomalle vähemmän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 tunnin työpäivä tarkoittaa palkassa noin 80 prosenttia kokoaikaisen palkasta.

Kun sinulla on pienet lapset niin 6 tunnin työpäivä kuulostaa hyvältä, lapsille ei tule liian pitkät hoitopäivät.

Uusista työpaikoista 80 prosenttia menee työpaikan vaihtajille. Työttömien, varsinkin pitkäaikaistyöttömien on vaikea työllistyä avoimille työmarkkinoille. Näen palkkatukityön tuettuna porttina normaaleille työmarkkoinoille. Minä olisin tuossa tilanteessa kiitollinen tessin mukaisesta palkkatukityöstä koska vaihtoehto on 9 euron pelleilyt.

Vierailija
4/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on toimistotyö? Mun liksa on 4500€/kk 7h15min päivillä. Ja toimistossa teen asiantuntijatyötä.

Vierailija
5/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on toimistotyö? Mun liksa on 4500€/kk 7h15min päivillä. Ja toimistossa teen asiantuntijatyötä.

Sisätyö, mutta ei tehtaan tai kaupan liukuhihnalla. ☺

Vierailija
6/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Ei kannata minullakaan rahallisesti edes 3000e brutolla.

Kotona ollessa noin 1450e/kk käteen työttömyyskassasta.

Töissä noin 2000e/kk käteen.

Lisä menot töiden takia:

-tarhamaksut 550e/kk

-bensaan 200e/kk

-muut autokulut, koska ilman töitä auto olisi seisonnassa

Tästä jo näkee, että rahan toivossa ei töitä kannata tehdä, koska jään häviölle.

Vierailija
7/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisä menot töiden takia:

-tarhamaksut 550e/kk

-bensaan 200e/kk

Tästä jo näkee, että rahan toivossa ei töitä kannata tehdä, koska jään häviölle.

Ja kassa maksaa sinulle miten monta vuotta? Entä kun rahantulo sieltä loppuu, onko työpaikka odottamassa vai itketkö, että 500 e/kkei riitä mihinkään.

Vierailija
8/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisä menot töiden takia:

-tarhamaksut 550e/kk

-bensaan 200e/kk

Ja kassa maksaa sinulle miten monta vuotta? Entä kun rahantulo sieltä loppuu, onko työpaikka odottamassa vai itketkö, että 500 e/kkei riitä mihinkään.

Jopas taas joku sankari pahoitti totuudesta mielensä.

En itke vaan menen 10kk töihin. Minä olen päässyt ihan aina ihan heti töihin soittamalka jo 25 vuoden ajan, kun olen vaan halunnut mennä.

Vierailija
9/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisä menot töiden takia:

-tarhamaksut 550e/kk

-bensaan 200e/kk

En itke vaan menen 10kk töihin. Minä olen päässyt ihan aina ihan heti töihin soittamalka jo 25 vuoden ajan, kun olen vaan halunnut mennä.

Okei, sinulla asiat ovat hyvin. Mutta kun jäät eläkkeelle, saat 70% siitä summasta, jonka töissäkäymällä olisit saanut, joten oikeastiko pärjäät silloinkin paremmin kuin muut?

Vierailija
10/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisä menot töiden takia:

-tarhamaksut 550e/kk

-bensaan 200e/kk

Mutta ymmärrätkö että valtaosa ei pääse?

Ja tuo ettei alle kolmen tonnin kannata mennä töihin. Esim. kaupassa ja päiväkodissa ei tuolla asenteella olisi johtajien lisäksi ketään töissä.

Vierailija
11/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kommenttisi vitsi?

Kannattaako elämä oikeasti rakentaa eläkkeen ympärille. Mielummin elän nyt ja teen asioita mitä haluan, kun olen vielä nuorempi. Tuskin edes elän eläkeikään asti. Jos nyt satun elämään, niin kauan, niin ainahan voin myydä sijoitusasunnon, jos eläke ei riitä.

Vierailija
12/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisä menot töiden takia:

-tarhamaksut 550e/kk

-bensaan 200e/kk

Mutta ymmärrätkö että valtaosa ei pääse?

Ja tuo ettei alle kolmen tonnin kannata mennä töihin. Esim. kaupassa ja päiväkodissa ei tuolla asenteella olisi johtajien lisäksi ketään töissä.

Tiedän!

Eikä tuolla 3000 brutollakaan siis omalla kohdallani työ kannata. Eli työn kannattavuudessa on todelka suuri epäkohta ja se nyt ei ole minun vikani.

Kuten näet tuosta omasta yksinkertaisesta laskelmastani, niin saan nettorahaa vähemmän tekemällä töitä, kun kotona syljeskelemällä.

Vierailija
13/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kommenttisi vitsi?

Kannattaako elämä oikeasti rakentaa eläkkeen ympärille. Mielummin elän nyt ja teen asioita mitä haluan, kun olen vielä nuorempi. Tuskin edes elän eläkeikään asti. Jos nyt satun elämään, niin kauan, niin ainahan voin myydä sijoitusasunnon, jos eläke ei riitä.

Ei, se on fakta Suomesta vuonna 2017. Jonain päivänän huomaat, että et pääse töihin 10 kk ajaksi tai kaltaisiltasi toistuvaistyöttömiltä pienennetään päiväraha puoleen. Silloin voit toivoa, että joku haluaa ostaa sijoitusasuntosi.

Elämää ei kannata rakentaa eläkkeen ympärille, mutta minusta on vielä ankeampaa rakentaa se sen varaan, että yhteiskunta maksaa kaiken.

Vierailija
14/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä nyt tuon tässä vaan esille työstä saatavan hyödyn olemattomuutta. Ei työ minulle ainakaan, niin mukavaa ole, että sitä huvittaa omaksi huviksi tehdä." Koska niin vain kuuluu tehdä tai olet mulkku"

Ei minunkaan mielestä ihmisen pitäisi elellä tuilla. Mutta kyllähän työ on täyttä orjatyötä, jos laakereillaan maaten käteen jää jopa enemmänrahaa , kuin töissä käymällä. Ei se ihme ole, että työinto laskee ihmisillä, kuin lehmän häntä.

Vierailija
15/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan 10e/h ja soviteltua päivärahaa liitolta lisäksi. 6h tunnin päivät ovat mukavan kevyitä, lapsien tarhassa olo ei veny liian pitkäksi ja vaikka tuo palkka ei päätä huimaa, sillä pärjää kyllä hyvin ja on linjassa työn vaativuuden kanssa.