Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ennen vanhaan oli pakko pitää tauko joka pillerilaatan välissä, nykyään ei?

Vierailija
06.12.2017 |

Ennen vanhaan oli pakko pitää tauko ja kestää välivuoto ("menkat") joka e-pillerilaatan välissä. Nyt laattoja saa popsia kolme perätysten, olen kuullut, että jopa 10 perätysten, ennen kuin on pakko pitää tauko ja tulee tyhjennysvuoto.
Olen siis joutunut kulkemaan vaipat housuissa ainakin 9 - 10 viikkoa vuodessa turhaan. 20 vuodessa 20 kuukautta.
Miksi?
Ja keltä haen korvauksia? ;)
Tympeetä. Aina tiesin, että lapsia en hommaan, joten sekään ei voinut olla syy, että tarvii pitää kohtu tikissä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan niitä on saanut syödä vähintään sen 3kk putkeen.

Vai kuinka vanhoista ajoista puhut? Itse olen käyttänyt pillereitä reilu 20 vuotta sitten.

Vierailija
2/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt 4 vuotta putkeen. Lääkärin määräys. Endometrioosia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen muuta syytä ollut, kuin että haluttiin jäljitellä normaalia kuukautiskiertoa. Kolme laattaa peräkkäin voi gynekologien mukaan hyvinkin popsia, mutta kymmenestä laatasta peräkanaa en ole kyllä kenenkään suositusta antaneen.

Vierailija
4/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko syönyt pillereitä neljä vuotta putkeen niin, ettei kuukautisia ole tuona aikana ollut??

Vierailija
5/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta nainen tuntisi itsensä "normaaliksi " , niin siksi vuodatettiin. Kun menkat "kuuluu" naisen elämään. Hyvä, jos homma on muuttunut. Itellä minit, mitä syödään siis koko ajan, niin eipä tässä vuotoja ole ollut vuosiin.

Vierailija
6/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajateltiin, että naiset haluavat pitää tyhjennysvuodon! Miten pöljä ajatus. Tietysti raskauden pelkoon tuo auttaa.

Pillereitä putkeen syödessä huomaa hyvin, mitkä asiat vievät pillereiltä tehon. Eli vuoto alkaa vaikka söisit pillereitä. Esimerkiksi sokerittomat karkit heikentävät hormonien imeytymistä ohutsuolessa niin paljon, että tyhjennysvuoto alkaa pillereistä huolimatta. Edes karkeista johtuvaa mahan löysyyttä ei tarvita.

Vierailija
7/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko syönyt pillereitä neljä vuotta putkeen niin, ettei kuukautisia ole tuona aikana ollut??

Minä olen syönyt Cerazettea kuusi vuotta putkeen niin että en ole pitänyt yhtään taukoa. Minulla on kohdussa myoomia jotka aiheuttivat käsittämättömän runsaita vuotoja. Vuodin valehtelematta kolme viikkoa kuukaudesta, ja valtavia määriä. Kun nousi seisomaan tunnin jälkeen niin tunsi kun puoli desiä verta valahti siteeseen (anteeksi graafinen kuvaus, mutta se karmeus oli jotain ihan kauheaa).

Cerazette lopetti vuodot kuin seinään. Kuukautisia minulle ei tule ollenkaan.

Gyneni mukaan ei ole mitään ongelmaa vaikka jatkaisin tätä vaihdevuosiin asti. Ja aion jatkaa sillä elämänlaatu parani 1000 %.

Vierailija
8/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syönyt Cerazettea kuusi vuotta putkeen niin että en ole pitänyt yhtään taukoa. Minulla on kohdussa myoomia jotka aiheuttivat käsittämättömän runsaita vuotoja. Vuodin valehtelematta kolme viikkoa kuukaudesta, ja valtavia määriä. Kun nousi seisomaan tunnin jälkeen niin tunsi kun puoli desiä verta valahti siteeseen (anteeksi graafinen kuvaus, mutta se karmeus oli jotain ihan kauheaa).

Cerazette lopetti vuodot kuin seinään. Kuukautisia minulle ei tule ollenkaan.

Gyneni mukaan ei ole mitään ongelmaa vaikka jatkaisin tätä vaihdevuosiin asti. Ja aion jatkaa sillä elämänlaatu parani 1000 %.

Cerazette on keltarauhashormoni, ja sillä tosiaan jää osalta käyttäjistä vuodot pois. Tässä aloituksessa kuitenkin varmaan tarkoitettiin yhdistelmäpillereiden käyttöä putkeen niitä "määrättyjä" välipäiviä huomioimatta.

Vierailija
9/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäljitellään normaalia kuukautiskiertoa, monella on jokin alitajuinen tarve ajatella, että mahdollisimman "luonnollinen" olisi paras, mikä nyt on ihan täyttä mielikuvaan perustuvaa haihattelua. Laattojen peräkkäin syömisellä ei tiedetysti ole muita haittavaikutuksia kuin se, että mahdollinen raskaus pillereiden pettäessä jäisi huomaamatta ajoissa ja se, että jossain vaiheessa pillerit eivät kykene lykkäämään vuotoa täysin, vaan alkaa tulla kiusallista tiputtelua joka saattaa kestää siihen asti että pidetään kunnon tyhjennysvuoto.

Vierailija
10/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli tosiaan se älytön ajatus että naiset itse haluavat että kuukautiset tulee joka kuukausi.

Vierailija
12/12 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 15 v syönyt kolme laattaa, nykyisin neljä laattaa putkeen.

Cerazette on minipilleri, toki niitä käytetäänkin putkeen. Itsellä yhdistemät käytössä