Vituttaa kun teinit viihtyy taas vain koneittensa äärellä :(
Oli arki, pyhä, päivä tai ilta niin teinit istuu vain ruutujensa äärellä. Kannettava, iPad, pleikka, kännykkä, aina.
Muutenkin tuntuu, että 16v on aivan eri maailmassa nykyisin, ei kerro mitään mistään, ollut aina sellainen, äyskii ja jotenkin hirmu kova. Ärsyyntyy kun kyselee mistään, mitään.
Ikävä aikaa kun olivat taaperoita. Tai vaikka vuoden-parinkin takaista aikaa. Ahdistaa. Väsyttää. Tympii. Väsyttää.
Kommentit (15)
Kyllä se on vika vanhemmissa ja kasvatuksessa.
Oma vika. Itepähän oot niille koneet ostanut.
Yhdessäkö keksitte tämänkin provon.
Tulevia syrjäytyjiä. Valmistuvat suoraan toimeentulotuelle.
Itekin oot koneella palstailemassa. Sitä paitsi, onko maailmassa parempaa tekemistä kuin koneet, pelaaminen, nettailu, chattailu? Seksi ehkä, mutta ei sitäkään koko aikaa jaksa, toisin kuin näitä. Ja ehkä sun teinit ei oo vielä aloittaneet niitä touhuja.
Kasvatuskysymyskö tämä(kin) on? Ei universaali teiniongelma, ookoo. Nyt ei vituta enää yhtään.
Ja en tiedä mitä muuta ne tekis, lukisivat, pelaisivat pöytäpelejä, kävisivät ulkona, saunoisivat, olisivat hetken perheenkin parissa mitä vain!
Itse lukenut, katsonut hömpän tallenteelta, valmistellut ruokia, alkupaloja ja jälkkäriä pitkin päivää jne. Siitä puheen ollen kyökki kutsuu..
Ap
Olen syrjäytynyt ja masentunut 21v. Kasvoin tietokoneiden ja pelaamisen äärellä. :(
Ja 8, en ole koneella vaan kurkkaan palstaa kännykkäni kautta kyökkihommien lomassa.
Ap
Ei kannata vahingossakaan ottaa niiltä niitä vehkeitä pois. Lapselle tulee trauma jos se ei saa pelata ja sitten teistä tehdään lastensuojeluilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessäkö keksitte tämänkin provon.
Valitetttavasti tuo ei ole mikään provo. Täyttä arkipäivää nykysin.
No ajattelin itse ainakin sitten heittäytyä itse samanlaiseksi kun pennut muuttaa kotoa pois ja yrittävät joskus tulla kotona käymään. Eipä riitä aikaa ja kiinnostusta multa silloin seurustelemisiin. Miksi yrittää olla yhdessä kun muut asiat kiinnostavampia.
Oletko todellakin nyt loukkantunut siitä että teiniä ei kiinnosta viettää aikaa perheen kanssa? Ei kai tämä nyt oikeasti voi tulla sinulle yllätyksenä?
okei, no mitä teinien sit pitäisi tehdä?