Kerro hassu tai outo ruokaan/syömiseen liittyvä tapasi?
Kommentit (30)
Käytän leivinliinaa ruokalappuna kaulalla, ei likaannu vaatteet jos ruokaa tippuu vahingossa syödessä. Harmittaa kun julkisella paikalla ei voi käyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nenän alla sellainen outo kolo, jossa on jotain luun palasia ja piilotan ruokani sinne. Luita yhteen hakkaamalla ja hassusti pyristelemällä saan ruoan katoamaan! En tiedä miten muut saman tempun tekee.
Onpas syöminen sulle hankalaa jos pitää ihan pyristellä jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
En itse ole pitänyt tätä outona, mutta kaveri oli kummissaan kun laitoin sinappia hernekeittoni sekaan. Näin Joun alla pikkupaheeni on syödä piparkakkuja, joiden päälle laita homejuustoa.
Meillä tehty aina näin, viimeiset 20 vuotta! Mikä näissä se outous olikaan...? 🙄
Sinappi hernekeitossa ja Aurajuusto pipareilla, jopa on ihan extremeä tosiaan 😁
Pienenä aina naurettiin kun serkkuni laittoi maksalaatikkoon ketsuppia. Aikuisena olen nähnyt yhden toisenkin tekevän niin.
Syön vanukkaan aina niin että pidän teelusikkaa nurinpäin ja nuolen vanukkaan siltä kuperalta pinnalta. Tapa alkoi jo lapsena.
Keittoannoksen päälle pitää laittaa pari viipaletta juustoa, herkkua esim jauhelihakeiton kanssa :)
Syön näkkärin pelkän sinapin kanssa. No laitan kyllä voitakin, mutta sen päälle vain sinappia.
Toinen juttu on melkein pakkomielteinen tavoite saada ruoka-aineet "täsmäämään" lautasen tyhjentyessä, eli suunnittelen viimeiset haarukalliset tarkkaan, että esim. pihviä ja perunaa on sama määrä viimeisessä suullisessa. Jos jää perunaa yli, se on epäonnistuminen.
Onneksi ei ole vastaavia pakkomielteitä muilla elämän alueilla.
Salaatti pitää syödä ensin, pääruoka vasta sen jälkeen