Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dokumenttiprojekti: Apua seksiin

Vierailija
06.12.2017 |

https://areena.yle.fi/1-3970475

Ei yhteiskunta ole mikään onnellisuustarjoitin, josta kansalaiset voivat mielensä mukaan valita ilmaiseksi palvelut, jotka lisäävät heidän onnellisuuttaan. Missä on yksilön oma vastuu valinnoistaan ja elämästään? On hyvä että yhteiskunta auttaa välttämättömissä tarpeissa ja mahdollistaa myös vapaata toimintaa heikoimmissa asemissa oleville, mutta ei ole oikein vaatia yhteisistä varoista ihmisille esimerkiksi omakotitaloa, lapsia, seksiä, lemmikkejä ym. Onnellisuutta ne voivat totta kai lisätä, mutta yksilön täytyy olla lähtökohtaisesti itse vastuussa omasta onnellisuudestaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas seksin harrastaminen on tietyllä tavalla ihmisen perusoikeus, koska sillä on paljon vaikutuksia ihmisen terveyteen, sitä ei vain yleisesti tunnusteta, eikä ole paljon tutkittukaan. Tiedetään kuitenkin, että esim. miehen eturauhassyövän ehkäisyyn yksi konsti on kerran viikossa tapahtuva siemensyöksy. Uskon, että naisilla on vastaavia terveysjuttuja myös, esim. orgasmi ennen kuukautisia voi helpottaa huomattavastikin kuukautiskipuja. Voi olla myös, että masennusta voisi ehkäistä seksillä, samoin jännittyneisyyttä ja ahdistusta.

Kenenkään ei pitäisi joutua tekemään kuitenkaan minkäänlaista seksityötä vastentahtoisesti, eikä sen pitäisi missään nimessä kuulua henkilökohtaisen avustajan työhön. Tuollainen työ vaatii tietynlaista erityisosaamista, eihän lääkärikään voi alkaa tuosta vaan hammaslääkäriksi. Minusta seksiavustajaksi pitäisi kouluttaa ihan eri ihmisiä, jotka ovat valmiita tuohon tehtävään. Onhan ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti myyvät kehoaankin toisten käyttöön, joten eiköhän riittävällä palkalla löytyisi tällaisiakin seksityöntekijöitä. Kela voisi korvata vaikkapa kerran viikossa seksiavustajan käynnin jokaiselle halukkaalle ja tarvitsevalle vammaiselle tai vammaiselle pariskunnalle. Miksi ei?

Vierailija
22/37 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://areena.yle.fi/1-3970475

Ei yhteiskunta ole mikään onnellisuustarjoitin, josta kansalaiset voivat mielensä mukaan valita ilmaiseksi palvelut, jotka lisäävät heidän onnellisuuttaan. Missä on yksilön oma vastuu valinnoistaan ja elämästään? On hyvä että yhteiskunta auttaa välttämättömissä tarpeissa ja mahdollistaa myös vapaata toimintaa heikoimmissa asemissa oleville, mutta ei ole oikein vaatia yhteisistä varoista ihmisille esimerkiksi omakotitaloa, lapsia, seksiä, lemmikkejä ym. Onnellisuutta ne voivat totta kai lisätä, mutta yksilön täytyy olla lähtökohtaisesti itse vastuuss

a omasta onnellisuudestaan.

Sama pätee kaikkiin tukiin. Miksi verovaroista täytyy kustantaa hyvintoimeentulevien lapsiperheiden lapsilisät ym tuet. Ei yhteiskunta ole mikään onnellisuustarjotin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta tämän ketjun viestit ovat kyllä käsittämättömän suvaitsemattomia ja kylmiä."

Mitä tahansa ei voida myydä ihmisille suvaitsevaisuudella ja avarakatseisuudella vaan on asioita, joissa ohitse ajaa moraali ja oikeudentaju.

"Sellainen ei voi olla kenenkään oikeus, mikä aiheuttaa toiselle ihmiselle hänen omia oikeuksiaan loukkaavan velvollisuuden."

Todella hyvin sanottu!

Vierailija
24/37 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama pätee kaikkiin tukiin. Miksi verovaroista täytyy kustantaa hyvintoimeentulevien lapsiperheiden lapsilisät ym tuet. Ei yhteiskunta ole mikään onnellisuustarjotin.

Epäoikeudenmukainen tukimuoto on siis hyvä syy lisätä epäoikeudenmukaisia tukimuotoja, vai mitä tarkoitit?

Ylipäänsä koko henkilökohtaisen avustajan työ vaatisi jokun ylemmän tahon puuttumista, jotta saataisiin yhteiset pelisäännöt työnohjaajille ja työntekijöille. Kun koko hoito kustannetaan verovaroista, niin miksi yhteiskunta ei juurikaan valvo mitä kentällä tapahtuu? Tämä mahdollistaa kaikenlaisille väärinkäytöksille. Ei voi olla yksilön tai yhteiskunnan etu, että esim. alkoholisoituneelle avustettavalle avustaja kantaa kotiin viikottain kassi kaupalla viinaa?

Vierailija
25/37 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka puolustelevat vammaisten "oikeutta" seksiapuun ja vähättelevät muiden oikeutta olla osallistumatta toisten seksielämään, väittävät asiaa vaikeaksi ja tabuksi.

Itse olen sitä mieltä, että asia ei ole ollenkaan vaikea. Yhteiskunta rahoittaa tottakai vammaisten välttämättömän arjen sujumisen. Kenenkään seksiasioita yhteiskunnan ei tule rahoittaa.

Vammaiset voivat itse ostaa haluamansa seksipalvelun seksialan ihmiseltä. Älytöntä väittää, että seksiavun tarjoaminen olisi yhteiskunnan tehtävä.

Tämä ei ole mielestäni tunteetonta ja kylmää, vaan oikeudenmukaista ja järkevää. 

Vierailija
26/37 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas seksin harrastaminen on tietyllä tavalla ihmisen perusoikeus *snip*

Väärin. Seksuaalisuus on perusoikeus, seksiin taas kaikilla on oikeus vain itsensä kanssa. Oikeus seksiin muiden kanssa tarkoittaisi että jollakin olisi velvollisuus tarjota sitä. Se taas on seksuaalista hyväksikäyttöä.

Odottakoon että markkinoille tulee kunnon seksirobotit. Niin kauan hoitakoon asian ihan itse tai fantasioilla. Muita ei pidä sekoittaa siihen.

Vierailija
27/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tässä dokumentissa esiintynyttä mieshenkilöä epäillään lapsen sek suaalisestahyv äksikäytöstä.

Vierailija
28/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen hoitajana avustetun seksin ällöttävänä. En koskaan kykenisi avustamaan ketään seksin harrastamisessa. Siihen on koulutettu omat toimijat. Henkilökohtaiselta avustajalta sitä ei voida vaatia.

Vierailija
30/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016081922164960_uu.shtml

miks oikeesti ketään täällä ei kiinnosta tää uutinen :D

Vierailija
31/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun vanhukset makaavat paskavaipoissaan suurimman osan päivästään sängyssä, en tahdo euronkaan lisätukea näille kaikesta valittaville vammaisille. Dokumentin naiset olivat ihan järkyttäviä, tosiaan se yksikin vaati aivan kaikkeen paitsi puhumiseen apua- ei saanut syötyä itse, ei liikuttua ym. Ja vielä olisi pitänyt lapsi saada kun yhtä heikossa hapessa mollottava miehensä olisi "niin hyvä isä"! Anna mun kaikki kestää.

Miksi näihin vammaisiin edes tuhlataan niin paljon rahaa? Mielestäni jossei omassa kodissa onnistu mikään peruseläminen ilman jatkuvaa avustusta, on se silloin laitoksen paikka. Tulee halvemmaksi yhteiskunnalle. Naurettavaa tässä taloustilanteessa maksella kaikenmaailman uinteja ja hierontoja ihmiselle, joka ei tule koskaan tekemään mitään itse.

Tässäkin tuolla naisella oli röyhkeyttä pyörittää ilmaisia avustajia aamusta iltaan luonaan, vaan kummasti teki puhetyötä josta kuittasi ilmeisesti palkkioita samalla.

Vierailija
32/37 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni seksissä avustaminen ei kuulu avustajan tehtäviin, koska seksi ei ole ns. perustarve. Lisäksi seksi on yleisesti vähän henkilökohtaisempi asia, kuin esim, katetrointi tai alapesut.

Avustajien palkat on huonot ja minusta avustajien ei todellakaan tarvitse joutua vastoin tahtoaan tilanteeseen, jossa joutuu osaksi toisen seksitoimintoja. Vaikka se olisikin ns. vain housujen riisumista, dildon ojentamista tai sperman siivoamista. Se on avustajien kohdalla työoloasia.

Vierailija
33/37 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016081922164960_uu.shtml

miks oikeesti ketään täällä ei kiinnosta tää uutinen :D

Tuo herra jolla on ehkä epäsopivin nimi ikinä, on kyllä siitä apuvälinehässäkästä lähtien vaikuttanut niin itsekeskeiseltä ihmiseltä, ettei tällainenkaan oikeastaan yllätä. Paitsi että luulin ettei tykkää vastakkaisesta sukupuolesta lainkaan.

Vierailija
34/37 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vanhempiensa omaishoitajana oleva kävisi kesken vanhempien seksiaktin vaihtamassa isomman anaalitapin isänsä peräsuoleen ja korjaamassa äidin dildon asentoa?

Vierailija
35/37 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa tätä asiaa ei voi säilyttää henkilökohtaisten avustajien tehtäviin kuuluvaksi. Tämä homma toimisi niin että olisi erillinen palveluntarjoaja, joka nimenomaan olisi siihen erikoistunut että avustaisi seksissä, ei siis myisi seksiä, vammainen maksaisi palvelusta itse ja näin henkilökohtaiset avustajat säästyisivät vammaisten seksipalvelelujen vaatimuksilta. Sen verran nimittäin on kokemusta vammaisten avustamisesta. Sillä kymmenen euron tuntipalkallako pitäisi vielä limaista dildoa pestä? Haloo..

Vierailija
36/37 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kuulu avustajalle, tähän pitäisi olla ihan joku oma roolinsa, joka saisi oman tittelin ja palkan tästä, ei todellakaan kuulu mihinkään elämän välttämättömyyksiin, niin kuin ruoka ja puhtaat vaipat, mutta oikus silti pitää olla niillä jotka sen tarvitsevat....

Vierailija
37/37 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun vanhukset makaavat paskavaipoissaan suurimman osan päivästään sängyssä, en tahdo euronkaan lisätukea näille kaikesta valittaville vammaisille. Dokumentin naiset olivat ihan järkyttäviä, tosiaan se yksikin vaati aivan kaikkeen paitsi puhumiseen apua- ei saanut syötyä itse, ei liikuttua ym. Ja vielä olisi pitänyt lapsi saada kun yhtä heikossa hapessa mollottava miehensä olisi "niin hyvä isä"! Anna mun kaikki kestää.

Miksi näihin vammaisiin edes tuhlataan niin paljon rahaa? Mielestäni jossei omassa kodissa onnistu mikään peruseläminen ilman jatkuvaa avustusta, on se silloin laitoksen paikka. Tulee halvemmaksi yhteiskunnalle. Naurettavaa tässä taloustilanteessa maksella kaikenmaailman uinteja ja hierontoja ihmiselle, joka ei tule koskaan tekemään mitään itse.

Tässäkin tuolla naisella oli röyhkeyttä pyörittää ilmaisia avustajia aamusta iltaan luonaan, vaan kummasti teki puhetyötä josta kuittasi ilmeisesti palkkioita samalla.

.

Totta, lisäksi vammaisia pitää kuntouttaa, eli mahdollisimman paljon on pyrittävä siihen, että avustajan neuvoilla voidaan toimia itse. Joskus luonne on vaan vastaan kaikkea oppimista, silloin on tärkeää, että avustaja osaa vaatia potilaalta omatoimista toimintaa, siinä rajoissa kun tietää hänen siihen pystyvän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän