Tuliko teille äsken lähettäjältä "Suomi100" tekstiviesti, jossa onnitellaan kaikkia suomalaisia?
"Itsenäinen Suomi täyttää tänään 100 vuotta. Onnea Suomi ja suomalaiset!
Det självständiga Finland fyller 100 år idag. Grattis Finland och finländare!"
Mikähän instanssi tuo lähettäjä oikein on?
Kommentit (60)
Tuli ja olisi ollut hauska, jos olisi tullut suomen- ja ruotsinkielisen tekstin lisäksi saameksi.
toivottavasti esittävät julkisen anteeksipyynnön siitä että tuohon oli laitettu jotain ruotsinkielistä juttua mukaan.
”Onko mitään suomalaisempaa kuin onnittelutekstari?” Näköjään on, mielensä pahoittaminen kotirauhan rikkomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän operaattorit maksa ne, eikä viestin lähetys tietenkään heille sen vertaa maksa kuin mitä asiakkaalta ottavat. Jouluisinkin minun mielestäni aina tulee asiakkaalle joku joulutoivotus. Ihan hauska idea, tekstiviesti on suomalainen keksintö.
Oh, en tiennyt että tekstari on suomalainen keksintö.
Mutta nyt kun ajattelee niin ei oo mikään ihme, että juuri suomalainen on keksinyt tavan infota asia toiselle suomalaiselle ilman puhekontaktia x)
Tuli jo kahteen kertaan. Samaan liittymään.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän operaattorit maksa ne, eikä viestin lähetys tietenkään heille sen vertaa maksa kuin mitä asiakkaalta ottavat. Jouluisinkin minun mielestäni aina tulee asiakkaalle joku joulutoivotus. Ihan hauska idea, tekstiviesti on suomalainen keksintö.
Yhden tekstarin tuotantohinta on 0 cnt. Operaattorit varmaan yhden henkilötyöpäivän tekeen töitä tuon lähettämiseksi (yhteensä), joten lisäkustannus on noin 0,00000002 cnt per viesti.
Ei ole tullut.
Valvova isoveli näköjään ei tiedä numeroani...
Tuli. Minulla on salainen numero, joten kuvittelin, ettei viestiä tule.
Ei Suomi ole ollut itsenäinen 100 v. Itsenäisyys annettiin pois kun liityttiin EU:hun
Tuli, vastasinkin jo ja sain kiitoksen vastauksestani.
Kyllä sellaisen viestin sain. En kyllä tiedä miksi, kun enhän minä mikään juhlakalu ole, enkä mitään merkittävää ole tämän maan eteen tehnyt saati sen eteen, että tämä maa on saavuttanut 100 vuoden iän.
Lähinnä v*****aa tämä 100-vuotishössötys muutenkin.
Juuri pari minuuttia sitten tuli. :D
Ihan kylmät väreet meni lukiessa. ♥
Vierailija kirjoitti:
Tuli. Minulla on salainen numero, joten kuvittelin, ettei viestiä tule.
Kuvittelit ettei operaattorisi tiedä numeroasi ja joutuu kyselemään sitä "nollakakkosesta?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mutta jos tulee, teen valituksen kotrirauhan rikkomisesta. En ole antanut operaattorille lupaa spämmätä minua millään tekosyyllä, ja numeroni on salainen, Telialle vaan terkkuja.
Kaikesta sitä ihmiset mielensä pahoittaakin. Suosittelen hakeutumista mielenterveyspalvelujen ääreen, jos yhdestä valtioneuvoston lähettämästä ja operaattorien välittämästä viestistä menee kuppi nurin.
Kyse on kiellon rikkomisesta ja siitä lähtee valitus. Jos lupaa moiseen ei ole annettu niin sellaista viestiä ei lähetetä.Varsinkin kun on turvakielto.
Meidän perheessä tuli ainostaan minulle, johtuuko siitä että muilla perheenjäsenillä on toisen maan passi vaikka Suomessa asuvatkin ja on sosiaaliturvatunnus :-(
Tuli! Mikäs siinä. Ei haittaa minua. Pöjempiäkin viestejä on tullut. Finlandia-hymni komeasti juuri nyt TV 1 tuimiokirkosta.
MamuPerhe kirjoitti:
Meidän perheessä tuli ainostaan minulle, johtuuko siitä että muilla perheenjäsenillä on toisen maan passi vaikka Suomessa asuvatkin ja on sosiaaliturvatunnus :-(
Taas joku värisevä ämmä pahoitti mielensä tyhjästä.
Kaikesta sitä ihmiset mielensä pahoittaakin. Suosittelen hakeutumista mielenterveyspalvelujen ääreen, jos yhdestä valtioneuvoston lähettämästä ja operaattorien välittämästä viestistä menee kuppi nurin.