Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita Suomi100 hössötys ei kiinnosta pätkääkään?

Vierailija
05.12.2017 |

Täällä yksi ainakin. Just avasin tölkin :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mikä hössötys? Ja mikä tapahtuma?

Ei mua oo kutsuttu mihinkään.. En tiedä mistään tapahtumasta mitään.?!

Joo olen nähnyt ruokakaupan mainokset ja kaupallisen Suomi100, mutta mitään onnentoivotusta tai mitään esitettä ei mitään ole minulle lähetetty.

Oletan, että Suomi on muuttanut jonnekin someen..

Olen isänmaallinen kyllä, mutta syrjitty näemmä.

Vierailija
22/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valtiovallan propagandaa. huomio pois oikeista ongelmista

Näinhän se on, propagandaa. Nyt on meneillään keskinäiset omaan selkään taputtelun ja itsekehun -päivät, kenties koko loppuvuosi kehutaan, kuinka hyviä ollaan. Kuitenkin samanaikaisesti suomalaisista hyvin suuri osa on sellaisia, että he eivät osaa kehua itseään edes silloin, kun se todella olisi paikallaan. (Tämä on pitkälti seurausta siitä, että Suomessa valtio ei kouluissa, päiväkodeissa jne. kasvata ihmisiä yksilöinä tai rohkaise heitä omissa vahvuuksissaan. Sen sijaan suomalaisen koulun tuotos on harmaa tasapäinen massa, joka on kasvatettu siihen, että valtio on ensisijainen toimija. Valtio kieltää, salliikin ja suosittaa. Mutta pääasiassa se kieltää.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta!

Vierailija
24/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostipa yhden avauksen verran. Jos ei kiinnostaisi, et olisi noteerannut mitenkään.

Vierailija
25/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

valtiovallan propagandaa. huomio pois oikeista ongelmista

Näinhän se on, propagandaa. Nyt on meneillään keskinäiset omaan selkään taputtelun ja itsekehun -päivät, kenties koko loppuvuosi kehutaan, kuinka hyviä ollaan. Kuitenkin samanaikaisesti suomalaisista hyvin suuri osa on sellaisia, että he eivät osaa kehua itseään edes silloin, kun se todella olisi paikallaan. (Tämä on pitkälti seurausta siitä, että Suomessa valtio ei kouluissa, päiväkodeissa jne. kasvata ihmisiä yksilöinä tai rohkaise heitä omissa vahvuuksissaan. Sen sijaan suomalaisen koulun tuotos on harmaa tasapäinen massa, joka on kasvatettu siihen, että valtio on ensisijainen toimija. Valtio kieltää, salliikin ja suosittaa. Mutta pääasiassa se kieltää.)

Mitä sellaista olisit halunnut tehdä, mikä nyt on kielletty sulta? Usein puhutaan tästä tasapäistämisestä, mutta EI koskaan siitä mitä se on tasapäistänyt.

Vierailija
26/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan minä tätä ehdin odottaakin. Kyynikot kitisevät, mutta eivät pysty parempaankaan. Jos teistä juhlallisuudet eivät teidän vartalollenne sovi, niin miksi ette sitten ryhtyneet jo hyvissä ajoin laatimaan teille paremmin mieleen olevia juhlallisuuksia? Virallisilla juhlallisuuksilla nyt vain sattuu olemaan tietty kaava, jota noudatetaan, vinguitte te kuinka paljon tahansa. Teillä on samanlainen asenne kuin angstisilla ateisteillakin: arvon kieltäminen. Koska te ette jostain pidä, niin kukaan muukaan ei saa pitää. Hävetkää.

Vierailija
27/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ihmisenä viime uudenvuoden suomi 100 tapahtuma oli tosi kivaa tekemistä, kun ei ryyppäämminen kiinnosta. Muuten ei paljoo kiinnosta ja onneks enään max 2vk tätä hössötystä kun tulee linnanjuhlien etikettien puimista juhannukseen asti.

Arvostan Suomea ja itsenäisyyttä, koen vaan että näiden tapahtumien maksuilla oltais voitu tehdä jotain hyvääkin tän maan eteen. Se kun ei koulutusta tehosta, paranna sairaita tai vaihda vanhusten vaippoja että ministerit pitää omat pikkubileet puolen millin budjetilla.

Vierailija
28/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan suomalaisuutta paljon vanhempien asioiden ja perinteiden kautta kuin 100 vuotta sitten solmitun sopimuksen. Toki olen iloinen siitä, että Suomi on itsenäinen ja myös se on minusta hyvä huomata laajemmin, miten älyttömän nuori olemme valtiona. Itsekin olen elänyt puolet Suomen itsenäisyysajasta. Suomi on ollut tällainen mitä se on nyt vasta hirveän vähän aikaa eivätkä ne arvot mitä moni nykyään näkee suomalaisiksi arvoiksi (koti, kristinusko, rajat kiinni, isänmaa) ole millään tavalla perinteisiä suomalaisia arvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme