Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi missään ei ole ohjeita lihomiseen?? Näin laihdut juttuja kyllä on riitävästi! Mutta miten lihot

Vierailija
05.12.2017 |

terveellisesti tai edes vähän.. T. laiha

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vitusti suklaata ja joka happohyökkäyksellä. Älä liiku. Näin mä lihoin kahdessa vuodessa 20+ kg.

Vierailija
22/29 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terveellisesti tai edes vähän.. T. laiha

Lisäät kaloreita nestemäisessä mutta terveellisessä muodossa, esim. smoothien mukaan myös avokadoa, jossa on hyvää rasvaa. Sokerilla ei kannata lihottaa koska se altistaa laihankin rasvamaksalle. Minä olen antanut alipainoisille lapsilleni lääkärin neuvosta kolme lusikallista rypsiöljyä päivässä. He ottavat ne mukisematta.

Voi lapsiraukat :(    Rypsiöljyä :(    Antaisit nyt edes kunnon ravintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat käymään salilla/toiminnallisissa treeneissä ja syöt reippaasti ihan kunnon ruokaa. Ja herkkujakin saa syödä kohtuudella päälle. Näin mä olen saanut muutamia kiloja lisää painoa. Mutta suurin edistys näkyy peilissä. Ei musta mikään fitness- pimu oo tullut, mutta pömppö on kadonnut, ryhti on suoristunut, koska lihakset kannattelee kroppaa ihan erillä tapaa ja mikä parasta - mulla on oikeesti perse!!! En näytä enää luisevalta, vetelältä ja ryhdittömältä. Kunpa olisin hoksannut tämän jo kakskymppisenä.

Vierailija
24/29 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vaan mäkkärimättöä ja rajoitat liikkumista. Eikä sititään kevyt limppoja.

Vierailija
25/29 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman yksinkertaisin asia.

Syö enemmän = lihot

Syä vähenmmän = laihdut

Vierailija
26/29 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin ravitsemusterapeutin ohjeesta joka ruokailukerralla ruokalusikallisen ruokaöljyä. Ruokajuomaksi et koskaan ota vettä vaan tuoremehua tai kevytmaitoa. Urheilijat käyttävät myös massakaudellaan proteiinijauhetta, sitä kannattaa juoda annos päivässä.

Näillä vinkeillä lihoin noin vuodessa 46 kiloisesta 50 kiloiseksi. Olen 173 cm pitkä jos sillö in merkitystä. Ruokavalion muuten pidin normaalina enkä syönyt mitenkään epäterveellisesti vaan ihan normaalia ruokaa ja herkkuja silloin kun siltä tuntui.

Ei ole todellista - vuoden urakka neljän kilon takia! 

Avasin ketjun kun oma lapsi laihtui viime talvena (huomaamattaan ja omaksi järkytyksekseen) 7kg ja haluaisi vähän saada painoa takaisin. Kesällä lähti vielä jossain vaiheessa kilo lisää. Nyt on yrittänyt kiinnittää syömiseen huomiota ja vajaa kilo tullut takaisin. Kauheaa, jos se on noin kovan työn takana!

Vierailija
27/29 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle: kannattaa lukea viesti ajatuksen kanssa. Ruokalusikallinen öljyä per ateria ei itsessään kerro yhtään mitään. Kokonaiskalorimäärä ratkaisee. Kyllä painoa voi saada paljon nopeamminkin, jos vain tahtoo.

Niin lihottamisessa kuin laihtumisessakin systemaattisuus on tärkeää. Pidetään tavoite mielessä ja opetetaan itseä toimimaan toisin kuin aiemmin. Tässä tapauksessa esim. mietitään vähimmäismäärä syömiselle, jota toteutetaan oli miten kiire tai kipeä tahansa. Liikunnallisille päiville päiville suunnitellaan enemmän ruokaa kuin liikkumattomille. Ei syödä silloin kun on nälkä vaan jokaisella ateriakerralla ja aina nälän ohi. Kun tuntuu ettei nyt tee mieli, voi muistuttaa itseään tavoitteestaan: tahdonko päästä tavoitteeseeni? Jos jätän nyt aterian väliin tai syön vähemmän kuin pitäisi, hidastan tavoitteeseen pääsyä.

Voisit miettiä yhdessä lapsesi kanssa (ja tarvittaessa vaikka lääkärin tai ravitsemusterapeutin ym jos omat keinot ei riitä), mikä nykyisessä ruokailussa mättää. Ja siitä alkaa systemaattisesti lisäämään. Onko kyse siitä, ettei ruokahalua ole riittävästi kulutukseen nähden? (Tällöin ratkaisu olisi syödä joka tapauksessa, vaikkei tee mieli yhtään.) Viekö kiire tilaa ruokailulta? (Parempi aikataulusuunnitelma, tuhdit eväät...) Eikö vatsa vedä riittävästi ruokaa? Esim. rasvalla (voi, öljy, kerma) saa helposti ja vaivattomasti lisäenergiaa ilman, että ruoan volyymi kasvaa kohtuuttomasti. Rasvalisän voi laittaa mihin tahansa tavalliseen ruokaan. Tai onko tunnepuolella myllerrystä, ettei ruoka siksi meinaa mennä alas? Jolloin tunteiden käsittely uusilla tavoilla ja niistä puhuminen voisi olla hyvä idea ruokailun korjaamisen lisäksi. Smoothiet imevät helposti pähkinöitä ja kermaa. Leivän päälle erilaisia pähkinälevitteitä, hummusta, avokadoa... Uusien ruokalajien kokeilu voi saada innostumaan syömisestä uudella tavalla. Voisi esim. ottaa tavoitteeksi vaikka kuukausittain tutustua eri maissa syötäviin ruokiin ja tehdä niitä kotona. Olla luova siinä, mikä juuri teidän tilanteessa voisi toimia.

Ja lopuksi: ei tehdä projektista elämän pääsisältöä. Pitää se yhtenä tavoitteena muiden joukossa.

Vierailija
28/29 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on tuo kyllä sen verran huima määrä, että kannattaisi lääkärissä varmistaa, ettei ole mitään sairautta takana, imeytysmishäiriöitä tms.

Vierailija
29/29 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan missään nimessä yrittää lihottaa itseäsi roskaruualla, karkeilla yms.epäterveellisellä ja normaalisti lihottavalla. Minä tein sen virheen alipainoisena ja lopputulos oli se, ettei paino noussut mihinkään, mutta viskeraalinen rasva eli sisäelinten ympärille kerääntynyt rasva kohosi huolestuttavasti ja rasvaprosentti pyöri pilvissä. En lihonut kiloakaan, mutta olin täynnä läskiä "sisältä". Todella vaarallista.

Koulun terkkari ei ottanut minua tosissaan, kun kävin kysymässä onko mahdollista hidastaa aineenvaihduntaa tai muita keinoja lihottamiseen. Hän nauroi, että ole vain tyytyväinen, moni nainen haluaisi saman "ongelman". Vaikka selitin, että minuun sattuu mm.nukkua, kun polvet osuvat yhteen niin hänen mielestä se oli vain positiivinen ongelma. Olin ihan reippaasti alipainoinen 168cm/51-54kg. Jos olisin ollut lihava niin tuskin olisi suhtautunut naureskellen.

Onneksi vuosia myöhemmin aineenvaihdunta alkoi hidastua ja nyt saakin miettiä mitä syö, ettei paino nouse mahottomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi