Millaiset yleiset perheaktiviteetit ovat teille vieraita tai oudoksuttavia?
Minulle lautapelit ja urheilun katsominen. En voi ymmärtää.
Kommentit (30)
Vieraiksi asioiksi on jäänyt:
Vanhempien kanssa leikkiminen, pelaaminen ym. puuhailu. (Lapsena leikin vain sisarusten kanssa.) Tuntuu omituiselta nähdä vanhempia kiinnostuneita lapsistaan, esim. kun leikkialueella vanhempi on lapsen lähellä sen sijaan, että istuisi kauempana itsekseen, kun omassa lapsuudessani vanhemmat oli sivussa välinpitämättöminä.
Saman pöydän ääressä syöminen. Joskus päätyy tilanteeseen, jossa pitää syödä ihmisten kanssa samassa pöydässä, ja saatan kiusaantuneena miettiä, kurkottaisinko ottamaan itse vai kehtaanko vaivata pyytämällä toista ojentamaan. Muutenkin hieman "etiketti hukassa".
Päivästä kertominen. "Mites sun päivä on mennyt?" ja siihen sitten... en edes osaa kuvitella mitä tuollaiseen kysymykseen vastataan.
Aika paljon samoja, mutta kyllä minä tykkään joskus käydä Keskisellä, Tokmanni nyt on ihan normikauppa jossa käyn jos on jotain asiaa. Ulkomaanmatkalle vois mennä jos olis rahaa, kylpylässä ollaan oltu, mutta tehdään yleensä kaikkea muuta kuin sitä uimista, olis kiva kyllä jos olis asuntoauto, tosi kätevä olis kattella Suomea ympäriinsä.
Urheilusta en tykkää, eikä sitä yleensä katso kun mies joskus (äitini katsoo myös, isäpuoli ei). Lasten kanssa tai muutenkaan huonoilla keleillä en tykkää olla ulkona, ei lautapelejäkään oikeen jaksa. Kotimaassa perheen kanssa matkaillaan kerran vuodessa, ja paikka pitää olla sellainen että on jokaiselle jotain, kersoille joku rymypaikka ja aikuisille jotain nähtävyyksiä, esim. kirkkoja, kartanoita, museoita, näyttelyitä.
Shoppailu, kylpylät, saunominen, hiihtäminen on asioita joita perheenä emme tee, mutta yksin tykkään. Paitsi shoppailusta :-).
Minusta olisi kamalaa seistä jossain joukkuelajin treeneissä vaikka useamman kerran viikossa. Futismammana olo ei tuntuisi ajatuksena kivalta.
Yhdessä istuminen sohvalla ja kylki kyljessä television katselu, samassa makuuhuoneessa nukkuminen, ruuan laittaminen yhdessä...
No en minä nyt kummastele, koska kaikki eivät vaan ole samanlaisia vätyksiä kuin minä, mutta en kyllä varmana mene sateella mihinkään puistoon seisoskelemaan! :D
Meillä on kai käyty suurin osa noista, sisältäen lautapelit / pelit, shoppailet, urheilu (annan nyt tässä itselleni erivapauden valita onko kyse laskettelusta, jäähallista vai jostain muuta), ja lomat. Olen ollut tyytyväinen tähän, mutta mitä pienempänä kaipasin oli jotain kulttuuriaktiviteetteja kuten konsertit, musikaalit, oopperat... Tiedän vanhempieni käyneen moisissa, ja olin kateellinen heille. En ehkä olisi moiseen halunnutkaan jos olisin tiennyt mitä se oikeasti on. Mutta vastauksena kysymykseen niin siis ne puuttuivat.
Ai lautapelit ap. Mä rakastan pelata lautapelejä. Nytkin ostin joululahjaksi lautapelejä muksuille varmasti tulee käyttöön.
Mä taas vierastan iltasatuja. Miksi ne pitää lukea nukkumaa mennessä kun kaikki on väsyneitä ja lapset pitää tunkea samaan sänkyyn kun nukkuvat eri huoneissa ja ite oot jo ihan poikki. Meillä muksut nukahtaa ilman satuja. Luen heille kyllä mutta en nukkumaan mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelänmatkat joissa kaikki aika vietetään hotellin uima-altaalla. Me kun mennään reissuun niin altaalle mennään koko aikana ehkä kerran jos sitäkään, ennemmi tutkitaan nähtävyyksiä ja muuta toiminnallista.
Miksi te sitten teette etelänmatkoja?
Jos ette tee, paheksut jotain mistä et tiedä mitään?
Et osaa lukea? Viestissäni lukee oikein selvästi mitä teemme altaalla olesekelun sijaan. Katseleme nähtävyyksiä ja teemme kaikkea toiminnallisempaa.
En voi käsittää ajanhukkaamista makaamalla altaalla. Menee yhtenä päivänä lasten takia että pääsevät uimaan vähän, mutta minä menen etelään katsomaan sitä vieraampaa kulttuuria ja nähtävyyksiä.
En ymmärrä miksi jotkut menee etelään asti maatakseen vain altaalla. Samaa voi tehä suomessakin kylpylässä...
Nimenomaan tylsää. Ei jaksa mitenkään pysyä mielenkiinto yllä.