Harmi että Vesku Loiri tuhlasi uransa lähes pelkästään Turhapuron näyttelemiseen
Loiri on loistava näyttelijä, osaa näytellä myös vakavampia rooleja. Meni vähän hukkaan näyttelijänä mielestäni kun näytteli vaan lähinnä Turhapuroissa.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Turhapuro on parasta mitä se on tehny. En kestä sen laulamista eikä ne muutkaan taiteelliset tuotokset vakuuta
On se vetänyt joitakin vakavampia roolejakin ja osaa tehdä ne erittäin hyvin. Ihan ok ne alkupään Turhapurot, mutta olisi saanut tehdä enemmän muita leffarooleja.
Joo kaikkee on tehnyt, mutta uuno oli se joka muodostui tärkeäksi osaksi suomalaista identiteettiä.
Kuinka syvällisesti olet hänen uraansa perehtynyt? Itselleni tulee "vakavimmista" rooleista hakematta mieleen Pojat-elokuvan Jaakko, Ulvova mylläri, teatterissa Seitsemän veljeksen Tuomas, Lapualaisooppera, Eino Leino levytykset jne.jne. Lisäksi ihmisten naurattaminen on vaikeaa - en väheksyisi Turhapurojakaan.
Uunon ja calaviempien rooöien lisäksi klassilot Jean-Pierre Cusela, Nasse-setä, Tyyne
... Huippuosaaja.
Enimmäkseen Loiri on kyllä tehnyt muuta kuin Uunoa.
Vierailija kirjoitti:
Uunon ja calaviempien rooöien lisäksi klassilot Jean-Pierre Cusela, Nasse-setä, Tyyne
... Huippuosaaja.
Vakavampien roolien siis
Vierailija kirjoitti:
Kuinka syvällisesti olet hänen uraansa perehtynyt? Itselleni tulee "vakavimmista" rooleista hakematta mieleen Pojat-elokuvan Jaakko, Ulvova mylläri, teatterissa Seitsemän veljeksen Tuomas, Lapualaisooppera, Eino Leino levytykset jne.jne. Lisäksi ihmisten naurattaminen on vaikeaa - en väheksyisi Turhapurojakaan.
Turhapurot on ihan ok, mutta olisi pystynyt antamaan vakavilla rooleilla vielä paljon enemmän. Varmaan halusi sitten itse valita komedia-roolit. Vesku olisi ollut vakavissa rooleissa poikkeuksellinen näyttelijä ihan kuten esim. Pojat-elokuvasta näkee.
Mies ei osaa näytellä, ei laulaa... sopii siis hyvin Suomeen.
Ja sit se oli euroviisuissa sillo yks vuosi. Hard rock hallelujaa laulamassa
Vierailija kirjoitti:
Mies ei osaa näytellä, ei laulaa... sopii siis hyvin Suomeen.
Ja viinaa menee.
Vierailija kirjoitti:
Ja sit se oli euroviisuissa sillo yks vuosi. Hard rock hallelujaa laulamassa
Niin ja vielä voitti!
Kyllä Loiri on suuri suomalainen taiteilija ja elävä legenda. Eivät nämä nykyajan tosi tv - tähdet yllä ikinä samaan. Uuno on karismaattinen henkilöhahmo, jonka Loiri vetää antaumuksella. Uunoissa on paljon ikimuistoisia kohtauksia ja nokkelia sutkautuksia. Miten niin taiteilijan kyvyt menevät huumorirooleissa hukkaan? Ihmisten naurattaminen on paljon vaikeampaa kuin itkettäminen.
Terveisin Johtaja Turhapuron tosifani
Loirin ura nyt on aika huikea. On näytellyt telkkarissa, elokuvissa ja teattereissa. On käsikirjoittanut, laulanut ja soittanut. Nuorempana oli sm-tason urheilija useammassa lajissa.
Näin aikuisena olen tajunnut, ettei Loiri ole kovin hyvä näyttelijä. Hän osaa hyvin näytellä Turhapuroa, mutta kaikki hänen hahmonsa ovat melkein täysin samanlaisia ihan Nasse-sedästä Koistisen veljesten isäpappaan. Ei ole Loiri näyttelijänä kovin muuntautumiskykyinen, vaikka kova pillumagneetti onkin aina ollut.
Jokke-pappa oli huikea roolisuoritus loirilta siis ihan parasta koko elokuvassa!😂😂
Vierailija kirjoitti:
Näin aikuisena olen tajunnut, ettei Loiri ole kovin hyvä näyttelijä. Hän osaa hyvin näytellä Turhapuroa, mutta kaikki hänen hahmonsa ovat melkein täysin samanlaisia ihan Nasse-sedästä Koistisen veljesten isäpappaan. Ei ole Loiri näyttelijänä kovin muuntautumiskykyinen, vaikka kova pillumagneetti onkin aina ollut.
Satavuotisen suomen pointti on, turhapuro on osa suomen historiaa. Tärkeä osa.
Vierailija kirjoitti:
On muuntautumiskykyinen, katso esim. tämä:
https://areena.yle.fi/1-4220339
Ongelma on se, että hän on itse valinnut urallaan lähes pelkkiä koomisia rooleja eikä muunalaisia rooleja.
Mun mielestä Turhapuro on parasta mitä se on tehny. En kestä sen laulamista eikä ne muutkaan taiteelliset tuotokset vakuuta