Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä voisin hyvin asua tuollaisessa 16 neliön minikodissa. Miksi se on muille ongelma?

Vierailija
05.12.2017 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005477372.html

Siis tällaisessa. Olen päivät töissä, iltaisin ja viikonloppuisin on harrastuksia ja ystävien tapaamisia. Usein lähden viikonlopuksi vanhempieni luo vanhalle kotiseudulleni. Kotona nukun, lepään ja rentoudun mm. lukemalla kirjoja, katsomalla sarjoja tai selailemalla nettiä. Tykkään tehdä käsitöitä, mutten ylläpidä kotona mitään valtavaa tarvikevarastoa, vaan ostan tarpeeseen. Mikään noista ei vaadi paljoa tilaa. Laitan itse ruokaa, mutten mitään supergourmeeta, joka vaatisi sen suuremmin lääniä.

Nyt sitten tutkija ja kommenttipalstoista päätellen myös tuhannet kansalaiset ovat sitä mieltä, että minun pitäisi asua isosti, koska noh, pitää. Minusta on vain hyvä, että tarjontaa on monenlaiseen tarpeeseen, eikä ne jo rakennetut isot yksiöt, kaksiot tai valtavat perheasunnot siinä mihinkään katoa, jos minä voinkin asua pienesti.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina pitänyt pieniä asuntoja kodikkaampina kuin isoja, mutta tuo 16 neliötä olisi kyllä jo vähän liian pieni. Lapsena asuin kaksikerroksisessa, about 200 neliön talossa, eikä se tuntunut koskaan oikein kodilta. Sittemmin olen asunut erikokoisissa (pienissä) kerros- ja rivitaloasunnoissa, ja ne ovat olleet paljon mukavampia asumuksia. Avarasta tilasta, auloista tms. en pidä ollenkaan. Sellainen kompakti asunto, jossa seinät eivät ole liian kaukana mutta eivät sentään aivan ihollakaan. Pohjaratkaisu vaikuttaa tähän enemmän kuin neliömäärä.

Vierailija
62/63 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän noissa viidentoista neliön virikehäkeissä mahtaa olla säilytystilaa? Meinaan kun näillä leveysasteilla on oltava eri takit ja kengät kesää, vesikeliä, parin plusasteen talvea ja helvetinmoista pakkasta varten, ja tietysti eri vermeet kaupunkikäyttöön ja ulkoiluun.

Onhan tuossa koko portaiden alunen säilytystilaa, ja mikään ei estä ostamasta itsekin lisää säilytystilaa. Esim. vuoteen alle voi hyvinkin laittaa laatikoita, joissa säilyttää sitten liinavaatetta, sesonkitavaroita ynnä muita.

Mutta ei KAIKILLA ole mitenkään ihan järjettömästi tavaraakaan. Itselläni on talviparka + toppahousut, villakangastakki, untuvatakki, trenssi, kuoritakki ja kuorihousut. Kumisaappaat, lenkkarit, nilkkurit syksyksi ja talveksi, parit ballerinat ja korkkarit ja vaelluskengät koiranulkoilutustouhuihin. Kaikki mahtuu ongelmitta eteisen kaappiin ympäri vuoden. 

Niin, ne sinulla mahtuvat ongelmitta eteisen kaappiin. Oletan, että sinulla on muissa huoneissa sitten kaappeja myös muille vaatteille. Tuossa kuvassa näkyy vain yksi tuollainen pitkä kaappi ja pari pienempää. 

Mulla on yksi rekki takeille, ja yksi rekki sisävaatteille. Ei vaatekaappia lainkaan. Hyvin mahtuu enkä tarvi muuta. t. eri

Sinulla ei ole rintsikoita, sukkia, huiveja ja lapasiakaan? 

Mikä estää ostamasta tuonne lipastoa, jossa voi säilyttää kaikkea noita ja paljon muuta? 

En ole tarvinnut. Lipastot ovat kalliita ja painavia, ja hankalia muuttaa jos joskus tarvetta. Rekit olivat halpoja ja kannoin ne itse kotiin. Myös näyttävät kivoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän noissa viidentoista neliön virikehäkeissä mahtaa olla säilytystilaa? Meinaan kun näillä leveysasteilla on oltava eri takit ja kengät kesää, vesikeliä, parin plusasteen talvea ja helvetinmoista pakkasta varten, ja tietysti eri vermeet kaupunkikäyttöön ja ulkoiluun.

Onhan tuossa koko portaiden alunen säilytystilaa, ja mikään ei estä ostamasta itsekin lisää säilytystilaa. Esim. vuoteen alle voi hyvinkin laittaa laatikoita, joissa säilyttää sitten liinavaatetta, sesonkitavaroita ynnä muita.

Mutta ei KAIKILLA ole mitenkään ihan järjettömästi tavaraakaan. Itselläni on talviparka + toppahousut, villakangastakki, untuvatakki, trenssi, kuoritakki ja kuorihousut. Kumisaappaat, lenkkarit, nilkkurit syksyksi ja talveksi, parit ballerinat ja korkkarit ja vaelluskengät koiranulkoilutustouhuihin. Kaikki mahtuu ongelmitta eteisen kaappiin ympäri vuoden. 

Niin, ne sinulla mahtuvat ongelmitta eteisen kaappiin. Oletan, että sinulla on muissa huoneissa sitten kaappeja myös muille vaatteille. Tuossa kuvassa näkyy vain yksi tuollainen pitkä kaappi ja pari pienempää. 

Mulla on yksi rekki takeille, ja yksi rekki sisävaatteille. Ei vaatekaappia lainkaan. Hyvin mahtuu enkä tarvi muuta. t. eri

Sinulla ei ole rintsikoita, sukkia, huiveja ja lapasiakaan? 

Alusvaatteet pienessä korissa/laatikossa, huivit ja lapset yms. siinä samalla rekillä.

Ihan lapaset siis :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän