Ollaanko tosiaan ainoa perhe jossa mies on jo täysin kännissä? :O
Ei tämä hyvä ole mutta en voi uskoa että ei ole muualla jo sama meno...
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Olen viisissäkymmenissä, koulutettu ja vakituisssa töissä kuten koko ystäväpiirini. Ja kyllä aivan varmasti meillä juodaan tänään,ystävien luona juodaan ja tietämäni mukaan koko työpaikkani joka kodissa juodaan.
Enemmän taikka vähemmän mutta kyllä se juominen aivan reipasta on.
Lapsia on paikalla isompia taikka pienempiä. En ole ikinä kuullut taikka huomannut heilläkään mitään ongelmaa taikka turvattomuustraumoja.Aina on juotu jotain alkoholia: Viinejä paljon, oluita,konjakkeja ja mitä nyt milloinkin on muotia.
Ainoa mikä mua juomisessa tämän ikäisenä rajoittaa on karmeat olotilat ihan pienistä määristä. Samaa sanovat monet muutkin.
Että ottakaa kuulkaa nyt nuorena ihan rauhassa ja huolella. Sitten vanhempana voi himmailla ja alkaa satsaamaan terveyden vaalimiseen.
No onpa taas paksua. "Joka kodissa juodaan". Ei juoda, todellakaan. Ei meistä kumpikaan ole mikään absolutisti, mutta silti on ihan käsittämätöntä väittää että joka kodissa juodaan heti kun on vapaata tai juomatta oleminen olisi jotain ikävää himmailua.
Luojan kiitos meillä ei kummallakaan ole alkoholiongelmaa ja näin ollen ei tarvitse tehdä mitään numeroa siitä että on vapaailtoja juomatta, ihan kuin se olisi muka jotain pakonomaista piponkiristelyä tai mitalin arvoinen suoritus. Ihan normaalia elämää toisille.
No minä vasta pääsin kotiin, tässä ekaa lonkeroa korkkailin. Mies ollut kotona jo pitkään, mutten ole ainakaan havainnut sillä mitään alkoholin käyttöä. Molemmilla oli aikainen herätys töihin niin ei hirveesti oo energiaa juopotteluun. :D
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään tasapainoista aikuista joka olisi arkipäivänä kotonaan kännissä.
Mutta on tasapainoista olla kännissä lauantaina?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kohta umpikännissä. Perheeseen kuuluu 2 tyttökissaa. Ne ei ole moksiskaan juomisestani taikka pokerin peluusta humalassa. Nukkuu vaan tyytyväisinä mun vieressäni.
Teen KISU:n.(kissojensuojeluilmoituksen)
Jätin juuri sian joka todellakin on nyt kotonaan kännissä. En halua että joka juhlapyhän aatto, tiistai, perjantai, mikä-vaan-tai menee alkon merkeissä. En ole itsekään absolutisti, mutta päätän itse milloin otan milloin en - useimmiten valitsen sen "en" eikä joka juhlahetki ole vain sauma vetää perseet. Esim. tänään nautiskellen pari siideriä ja se on siinä.
Mies todennäköisesti kohta ainakin jo hiprakassa työpaikan pikkujouluissa kun on..
Itse pistin kuoharin jääkaappiin, huomenna nostetaan vieraidemme kanssa malja itsenäiselle Suomelle, jahka on kunniavartio käyty katsomassa ja tulevat meille syömään. Lasten laseissa pommacia / omenamehua, skoolaavat mukana hekin. Ruokajuomana lasi viiniä tai vichy autoilijoille. Kahvin kanssa en yleensä avecceja ole tarjoillut näissä - lasten kanssa ja osa autoilee - juhlissa.
Illalla saatan vieraiden lähdettyä glögin nauttia linnan juhlia katsellessa, tiedä vaikka likööriä lorauttaisin joukkoon.
Sellaista alkoholinkäyttöä täällä. Kyllä esim. tuo skoolaus on meillä perinne (uusivuosi, vappu & itsenäisyyspäivä) ja vaikka juhlapäivänä 2-4 alkoholiannosta menisikin, niin ei tämä kännäilyä ole. Lasten seurassa en ole humalassa ollut koskaan.
Ei normaali tuollainen touhu, me otetaan silloin kun lapsi mummon luona mutta silloinkin sivistyneesti ja ei ikinä humalaan asti
En ymmärrä tuollaista alkoholin kittaamista että joka perjantai/vapaapäivä/pyhäpäivä/kissanristiäispäivä ollaan kännissä jo iltapäivällä. Jättäisin tuollaisen miehen kyllä nopeasti. En minäkään absolutisti ole mutta juon alkoholia max kerran kuussa ja silloinkin pari kolme olutta/siideriä. Ei edes maistuisi tuon useammin. Viimeksi join marraskuun alussa kun ystävällä oli syntymäpäivä ja hän halusi baariin.
Olimme lähes 20v naimisissa ja ei mies ollut koskaan kännissä. Viiniä joskus lasillinen hyvän ruuan kanssa. Miten te siedätte tuollaisia miehiä?
Meillä joulupyhät on aina täysin raittiita. Ja uusi vuosi. Oikeastaan kaikki pyhät. Mies juo ehkä 5 annosta alkoholia vuodessa. Minä varmaan tuplat siitä. Ei todellakaan ole normaalia lapsiperheen isältä olla kännissä vapaapäivinä, hoitoon pakottaisin tai lähtisin lasten kanssa lätkimään.
Vierailija kirjoitti:
Laita se lepäämään ja vahdi
Juu, lepää edelleen, reilu vuosi mennyt.
Olen viisissäkymmenissä, koulutettu ja vakituisssa töissä kuten koko ystäväpiirini. Ja kyllä aivan varmasti meillä juodaan tänään,ystävien luona juodaan ja tietämäni mukaan koko työpaikkani joka kodissa juodaan.
Enemmän taikka vähemmän mutta kyllä se juominen aivan reipasta on.
Lapsia on paikalla isompia taikka pienempiä. En ole ikinä kuullut taikka huomannut heilläkään mitään ongelmaa taikka turvattomuustraumoja.
Aina on juotu jotain alkoholia: Viinejä paljon, oluita,konjakkeja ja mitä nyt milloinkin on muotia.
Ainoa mikä mua juomisessa tämän ikäisenä rajoittaa on karmeat olotilat ihan pienistä määristä. Samaa sanovat monet muutkin.
Että ottakaa kuulkaa nyt nuorena ihan rauhassa ja huolella. Sitten vanhempana voi himmailla ja alkaa satsaamaan terveyden vaalimiseen.