Ollaanko tosiaan ainoa perhe jossa mies on jo täysin kännissä? :O
Ei tämä hyvä ole mutta en voi uskoa että ei ole muualla jo sama meno...
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi nou. Mulla pyyhkäisee yli ahdistus lapsuudesta, kun isä oli aina kaatokännissä. Se on lapsille täyshelvetti.
En väheksy kokemuksiasi.
Mutta näistä tulee aina mieleen ketjut: pahin kiusaajani oli Marjaana. En voi sietää Marjaana-nimisiä ihmisiä.
Eli pitää muistaa, että kaikki alkoholinkäyttö lapsiperheissäkään ei ole sitä, mitä sinä olet kokenut.
Jokaisessa keski- ja eteläeurooppalaisessa perheessä nautitaan alkoholia aterioilla ja tarjotaan jopa lapsille (vedellä laimennettuna)
Ei se alkoholi, vaan väärinkäyttö.
No sepä se. Ei minulla kohtuukäytttöä mitään vastaan olekaan. Juuri söimme pizzaa ja minulla ruokajuomana olut. Olen myös asunut Italiassa ja tunnen varsin hyvin ns sivistyneen käytön. Mutta ap tuossa puhui kaatokännistä! Sellaista ei kenenkään lapsen pidä katsella!!!!
Hyi. En eläis päivääkään talossa missä mies kännäilee. On ok käydä kavereiden kanssa iltaa viettämässä, mut käännäyshakuisuus on todella vastenmielistä. Mun mies ottaa silloin tällöin lasillisen, kännissä en oo nähnyt sitä koskaan. Sinäkin ansaitset parempaa. Kotona kännääminen on itsekästä paskaa, ja sairaushan tuo taitaa myös olla.
Ei ole normaalia. Kännääminen ei sovi lapsiperheeseen lainkaan. Kaatokänni ei sovi kenellekään, etenkään arki-iltapäivänä. APn mies on hoitoa vaativa alkoholisti.
Alkoholismi on sairaus. Ja lapsille on hyvin traumatisoivaa jos vanhempi on kotona humalassa. Ylipäätään juomisen ihailussa ei ole mitään hienoa. Suomi on läheisriippuvaisten alkoholistien maa, täällä kaikki mikä liittyy känniin on muka hienoa. Vaikka oikeasti juominen on pakokeino, ettei tarvitsis ottaa vastuuta elämästään ja hoitaa ihmissuhteitaan. Ja perhe jossa isä kännissä tarvitsee kyllä lastensuojelun apua.
Ette ole. Hirmu känni on päällä, koska huomenna on vapaa. Torstaina taas töihin.
Kyllä suomessa on ihan normi, että isäukko on kaatokännissä tähän aikaan. Äitikin heti ku pennut nukkuu ja aivan turha väittää muuta, suomessa se minäkin olen kasvanut ja kaatokännissä nähnyt lapsena joka ikisen kaverin vanhemmat.
Ihan normaalia joo, mutta meillä ei kumpikaan ota edes yhtä lasten ollessa hereillä.
Juodaan miehen kans kaatokänniin jos juodaan 1-4x vuodessa. Tissuttelua emme tuollaisilla sokerilitkuilla ja hiivajuomilla opeta lapsillemme. En näe mitään syytä juoda yhtä tai kahta leffan kans. Viiniä ruualla kyllä voisin juoda, jos ei tulisi pää kipeäksi.
Juodaan mieluummin terveellistä itsepuristettua mehua lauantaisin lasten kans.
Vastenmielinen ajatuskin, että lapset leikkisivät olkkarissa ja vanhemmat kattelis hiprakassa haluatko miljonääriksi
46 korjaa
Nähnyt kaverien vanhemmat heidän ollessaan kaatokännissä ja jos juomme ja juomme kaatokännit niin lapset eivät koskaan ole paikalla.
Tosin se kastokännikään ei ole ihan samaa mitä joillekin
Lukeeko näitä juttuja oikeasti joku selvinpäin????
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään tasapainoista aikuista joka olisi arkipäivänä kotonaan kännissä.
Kaikkien työviikko ei ole ma-pe klo. 8-16.
Kovin on erilaisia elemänpiirejä... Itse en ole nähnyt omia vanhempiani enkä kenenkään kaverini vanhempia milloinkaan kännissä. En kännäile eivätkä tuttavapiiriini kuuluvat perheelliset kännäile. Naivisti kuvittelen, että suurin osa vanhemmista kuuluu ei-känniääliöiden joukkoon.
Mitä? Huomenna arkivapaa ja mies on ryypänny? Viinaa?
Hyi helvetti. Tapa se.
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään tasapainoista aikuista joka olisi arkipäivänä kotonaan kännissä.
No minä kyllä välillä olen,koska teen kolmivuorotyötä.Vapaat on usein keskellä viikkoa.
Ainaki Alkossa oli tänään pahemmat jonot ku ikinä perjantaisin on, joten tuskin miehesi on ainut kännikala.
Vierailija kirjoitti:
Mikä alkoholistiperhe olette? Ei normaali mies ole kännissä tänään, huomenna eikä uudenvuoden päivänä. Jätä hänet, heti.
Ja tämä varmaan auttaa ap:tä. Huom, ap:n: mies on kännissä ja ap ei ole. Mies voi olla alkoholisoitumassa, mutta ap voi olla ihan erilainen. Juuri kaltaisiesi viisastelijoiden takia en suosittele, että valitatte noista alkoholiongelmista täällä. Niitä ei kuitenkaan kukaan ymmärrä, joka ei itse ole niistä kärsinyt. Läheisen asemaa ja tilanteen hankaluutta ei ymmärrä kukaan muu kuin sellainen, joka on läpikäynyt saman. Todennäköisesti saat vaan vastaukseksi viisastelevan ja ylimielisen neuvon " miksi katselet tuollaista". Kokemuksesta voin kertoa, ettei tilanne todella ole helppo ja kaikki alkoholistit eivät todellakaan ole sellaisia, miksi tällä palstalla alkoholistit leimataan. Kun oma miehesi alkoholisoituisi, niin sitten olisikin eri ääni kellossa. Läheisen rooli on muutenkin todella hankala ja kyse on myös monesti vaikeasta läheisriippuvuudesta. Tee ap itsellesi palvelus ja hakeudu Al anon- ryhmään. Siellä ymmärretään mistä puhut etkä saa noita typeriä viisastelevia kommentteja, jotka ilmeisesti on " neuvoiksi " tarkoitettu.
T. raitistuneen alkoholistin puoliso, joka näkee punaista kun lukee näitä ylimielisiä vastauksia
Vierailija kirjoitti:
Minä taas kysyn, onko tuollaista jossain lapsiperheissä oikeasti? Että isä on umpikännissä lasten nähden? Järkyttävää. Meillä mies on juuri käymässä ruokakaupassa huomista varten. Minä jäin lapsen kanssa kotiin. Minä pyysin, että mies toisi samalla Alkosta glögipullon, josta voisimme ottaa yhdet lämmittävät lapsen mentyä nukkumaan. Yhtä annosta enempää mies ei juo juuri koskaan. Minä saatan ottaa 2-3 lasillista viiniä lapsen nukkuessa. Baareissa kumpikaan ei ole käynyt moneen vuoteen.
Missä pumpulissa elät? Pienten lasten isistä on tutkimusten mukaan jonkinasteista alkoholiongelmaa 30%:lla ja ihan puhtaita alkoholisteja lienee 5-10%. Jos sinun miehelläsi ei ole alkoholiongelmaa, ei tarkoita etteikö se olisi yleinen ongelma. Suurin osa alkoholisteista on työelämässä olevia, usein hyvinkin urasuuntautuneita ns. menestyneitä ihmisiä.
Kumpikaan meistä ei ole juonut, eikä juo koskaan keskellä viikkoa, vaikka kuinka huomenna on itsenäisyyspäivä.
Periaatteessa meillä olisi mahdollisuus vetää elämä ranttaliksi, koska mieheni on vielä tämän viikon sairauslomalla ja minä voin yrittäjänä säädellä omat työaikani. Lapset on aikuisia ja baarikaappi täynnä juotavaa. Tuollainen ei vaan kuulu meidän toimintaamme.
En ymmärrä, miten ryyppääminen ja itsenäisyyspäivä liittyy toisiinsa.
Eipä tuo niin paha mun mielestä ole jos juo kun on vapaata eikä tappele. Pihalle kusasu nyt ei ole hienoa mutta ei hirveätäkään.
Silloin pitää juoda ku janottaa...oot vain kade ku oma maksa on jo juotu loppuun..
Mä olen kohta umpikännissä. Perheeseen kuuluu 2 tyttökissaa. Ne ei ole moksiskaan juomisestani taikka pokerin peluusta humalassa. Nukkuu vaan tyytyväisinä mun vieressäni.
Näin se vain on! Kunnon koomassa ei edes voi sikailla tai kouluttaa läheisiä.