Tunteeko ihmiset moraalista tuskaa pikkujoulujen vuoksi?
Itselleni tuli sellainen olo, että olisin tosi syntinen, kun olin sellaisessa tilanteessa, jossa ihmiset juopuvat ja haikailevat salasuhteiden perään. Olen siveä sinkku ja lähdin sieltä ajoissa kotiin. Mutta tuli sen juhlafiiliksen keskellä sellainen olo, että mun pitäisi mennä seuraavana päivänä kirkkoon rukoilemaan anteeksiantoa. Miltä kuulostaa?
Kommentit (8)
Oli mukavaa jutella ihmisten kanssa ja oli hauskaa ohjelmaa sekä näin menneiden vuosien aiemman ihastukseni, joka sai perhoset vatsanpohjaan, mutta tunsin siitä kaikesta kamalaa syyllisyydentunnetta.
Kun siis tunsin olevani todella syntinen ja paha, kun olin sellaisessa tilanteessa ja ekaa kertaa melkein vuoteen nautin muutaman drinkin jne., joista jopa hieman hiprakoiduinkin.
Ajattelin vain sitä, että "olen väärässä paikassa...anteeksi Jmala". Ja en haluaisi saattaa itseäni sellaisiin kiusauksiin, että kiinnostuisin jostain uudesta ihmisestä.
Onkohan tämäkin pelkoni aiheeton tai outo vai mikä mua vaivaa? :( Mä tarvitsisin keskusteluseuraa jostain ihmisestä varmaankin.
Outoa. Ei sinun tarvitse mitään syyllisyyttä tuntea. Jokaisella tietysti omat arvot joiden mukaan elää, ilmeisesti sinun arvoihin ei alkoholi ja humaltuminen kuulu? Mutta sinulla on kuitenkin itse oikeus määritellä ne arvot ja muuttaa niitä. Lain sallimissa rajoissa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Todella huono
Mutta totta. Olenkohan mä jotenkin hukassa? :/
Taidat olla vain uskovainen, eikös se ole kristillistä tuntea huonoa omatuntoa. Ainahan te syntiä teette, jos ei muuten niin ajatuksissa.
*tuntevatko
Sorry.