Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oli se hyvä, että silloin 6.12.1917 löydettiin tämä suomi.

Mies 36v
05.12.2017 |

Kovin vanhana paikkahan tämä suomi ei vielä ole, kun tämä täyttää vasta 100 vuotta ja maapallo täyttää kohta sentään jo 2018 vuotta kun ensi vuosi on vuosi 2018. Mutta oli se vain eri lysti juttu, että tämä suomi löydettiin silloin 6.12.1917 ja kaikista urheimmat, sitkeimmät ja voimakkaimmat selviytyjät jäivät tänne asumaan ja heistä tuli meidän esi-isiä. He olivat nimenomaan esi-isiä, ei tänne silloin vielä pystyneet naiset muuttamaan, he seurasivat vasta myöhemmin perässä. Silloin 100 vuotta sittenhän oli täysin erilaista kuin nykyään kun asuttiin vielä luolissa, metsästettiin eläimiä ruoaksi, pukeuduttiin eläinten taljoihin ja ruokana oli lähinnä vain raakaa lihaa, eläinten rasvaa, sisäelimiä ja luita sekä jonkin verran luolan seinistä irti raaputettua jäkälää ja sammalta. Silloin oli paljon susia ja karhuja suomessa, ainakin 1000 kertaa enemmän kuin nykyään ja ne myös olivat paljon isompia kuin nykyään ja koko ajan hirveän nälkäisiä, että lapsikuolleisuus oli silloin noin 200% ensimmäisen elinvuoden aikana, koska vauvoja oli pakko heittää niille ruoaksi että ne jättivät aikuiset rauhaan. Sitten oli 11 kuukautta vuodessa vähintään 50 astetta pakkasta, koko ajan aivan säkkipimeää ja koko ajan satoi lunta. Minä muistan ne ajat hyvin, koska olin ensimmäinen ihminen, joka tänne suomeen uskalsi tulla. Siis olin yhdessä edellisessä elämässäni ensimmäinen suomeen tullut ihminen ja olen itseni isoisoisoisä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla