Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 vuotta työttömyyttä takana

Vierailija
05.12.2017 |

Olen aina ajatellut että pelaa aikaa ja odottaa että ajat paranee. Mutta viimeistään nyt on selvää että ajat ei ole paranemassa.
Mitä neuvoja teillä on jos vielä aikoo työelämään? Mihin voi kuuden vuoden työttömyyden jälkeen työllistyä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut siis koko ajan työtön vai välillä pätkähommissa?

Vierailija
2/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Jos on kielitaitoa, niin lähde kaikkien järkevien lailla uppoavasta laivasta

tai

2) Odota automaation ja tekoälyn kehittymistä ja sitä kun mekaanisilla mielillä korvataan ihmismielet (samoin kuin mekaaniset lihakset korvasivat ihmisvoiman). Sitten olet vain yksi miljoonien joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeralla työllä ja hakemalla kaikkia paikkoja mitä voi, tällä olen yleensä töitä saanut. Vaatii joskus yli kymmenen hakemusta viikossa/joskus tärppää yhdellä. Jos olet tuota 6 vuotta tehnyt, niin koulutttautuminen toiselle alalle kannattaa laittaa harkintaan.

Vierailija
4/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutuskeskus voi olla joku nopein tie.

Vierailija
5/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastolle, mikäli vaan ottavat motivaatiosi tosissaan.

Vierailija
6/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tukesi poistetaan.

Vierailija
7/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon että ei poisteta. Nilkka on niin huonossa kunnossa että ilman tukisukkaa joutuisin kävelemään kepillä.

Vierailija
8/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tukaani nokkaisee sinua silmään, koska sinulla on sellainen ihan turhaan päässäsi.

Vierailija
9/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä. Itselläni tulee viisi vuotta työttömyyttä täyteen. En kauheasti pidättele hengitystäni että vielä jonain päivänä pääsisin toisen palvelukseen töihin. Nytkin olen ollut tämän vuoden puolella kuudessa työhaastattelussa, ja mielestäni se on aivan riittävä saldo vuoden ajalle. Ei ole kuitenkaan tärpännyt, enkä edes tarkalleen tiedä että miksi ei.

Muiden puolesta en osaa sanoa, mutta itse näkisin että jos vielä joku päivä haluan töitä tehdä niin oman yrityksen puitteissa on about ainoa mahdollisuus. Uskoisin olevani potentiaalisten työnantajien silmissä jo pilaantunutta tavaraa kaikkien näiden vuosien jälkeen. Koko ajan olen tietenkin töitä hakenut ja haastatteluissakin rampannut. Omasta mielestäni olen osani tehnyt. Ja mitään uudelleenkoulutusta en katsele sillä osaamiseni on täysin validia, ja kehitän sitä jatkuvasti, IT-alasta siis kyse.

Vierailija
10/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on ainoa tie.

Vierailija
11/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä. valmistuin tradenomiksi 2011, sen jälkeen työttömänä, eri kursseilla, kuntouttavassa, työharjoittelussa

Vierailija
12/28 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu kouluun ja harkan kautta sisään johonkin yritykseen. Tai voit tietenkin mennä suoraankin harjoittelijaksi nykyiselle alallesi tai johonkin tutkintoasi liippaavalle.

Vierailija
13/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tradenomi_29 kirjoitti:

sama täällä. valmistuin tradenomiksi 2011, sen jälkeen työttömänä, eri kursseilla, kuntouttavassa, työharjoittelussa

Miksi ihmeessä et ole hakeutunut kaupan kassalle tai vaihtanut alaa? Järjetön aika olla työttömänä, eikä tilanne ainakaan pitkittyessään parane.

Vierailija
14/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 9 vuotta työtön. Alaa vaihdoin kahdesti, ja vuokratyöntekijänä pätkähommia tuosta ajasta tein kolme vuotta.

Sitten sain suhteilla vakituisen työn, ja vuokratöiden tekeminen loppui siihen pisteeseen.

Vierailija
15/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tukaani nokkaisee sinua silmään, koska sinulla on sellainen ihan turhaan päässäsi.

Loistava kommentti! Kilistän tälle. 🥂

Vierailija
16/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää SUOMI 100-vuotta päivää .....

Vierailija
17/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ilmeisesti viihdyt työyyömänä, kun olet 6 vuotta jaksanut vaan istuskella ja odotella josko joku tulisi töitä tarjoamaan. Tukirahojen maksulle pitäisi ehdottomasti säätää joku enimmäisaika, esim 3 vuotta.

Vierailija
18/28 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esim. kotikuntasi ole ehdottanut sinulle työllistämistyöpaikkaa (vai miksi noita sanotaan) johonkin kunnanvirastoon, terveyskeskukseen tms.? Vai asutko jossakin 1000 asukkaan pikkukunnassa? 

Vierailija
19/28 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on löytynyt hyvin ns. hanttihommia, vaikka olenkin akateeminen. En pidä itseäni liian hienona mihinkään työhön ja sanon työhaastatteluissa suoraan, että tällä taustalla oman alan työpaikan saaminen olisi melkein kuin lottovoitto. Sen ansiosta moni tajuaa etten ole vaihtamassa työpaikkaa heti kättelyssä, vaikka toki haenkin töitä myös omalta alaltani.

Vierailija
20/28 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää työkokeilua, itse olen työllistynyt tämän kautta, pätkätöihin tosin, mutta voittaa se kotona istumisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi