Miksi ihminen ilkeilee toiselle?
Siinäpä se. Mikä motivoi ihmistä lähestymään toista ja ilmoittamaan törkeän mielipiteensä toisen ulkonäöstä tai tekemään vielä törkeämmän oletuksen toisen henkilön parisuhdetilanteesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta? Kyse siis täysi puolitutusta henkilöstä, jonka kanssa on kohdattu ehkäpä kolmesti viimeisen seitsemän vuoden aikana yhteisten työtovereiden kautta.
Auttakaa minua ymmärtämään, koska ehkäpä omasta päästäni ei löyty tuota moodia, että koen velvollisuudekseni mennä heittämään mitä tahansa juttua kunhan vaan saan olla ilkeä ja itselleni paremman olon. Kyseessä on mielialahäiriöstä jo pitkään kärsinyt henkilö, jota lähipiirin pitää kuulemani mukaan kohdella kuin kukkaa kämmenellä mutta tämä henkilö on itse oikeutettu käyttäytymään miten sattuu.
Ai niin, sanoihan henkilö itse, että "toivottavasti et ottanut pahalla!". Syvästi loukattu olo on itselläni.
Kommentit (4)
No, vastasit itse omaan kysymykseesi. Henkilö on häiriintynyt.
Nämä on just näitä myrkkypesiä, jotka tietävät iskeä oikealla hetkellä. Oma epävarmuus nousee pintaan ja kun näkee, että toinen on itsevarma niin ei muita kuin koittamaan toisen lyttäämistä. Heille tulee itselle hyvä olo. Oikealla hoidolla, itsetutkiskelulla ja toisen asemaan asettumalla on ainakin teoriassa mahdollista tulla paremmaksi ihmiseksi mutta harvoinpa nämä myrkkypesät parantuvat. Ei muuta kuin eroon tuommoisista, ei nuo tyypit tee kenellekään mitään hyvää. Kaikki oma paska on aina muiden syytä.
Pysy kaukana tuommoisista! Mielisairaus voi aiheuttaa ilkeilyä ja oman pahan olon kiertoonlaittamista, koettu on.
No eiks tämä ole ihan tyypillinen esimerkki miten "social engineering" voidaan ihmisten keskuudessa käsittää? Ja yleensäkin ottaen "sosiaalisesti vahva" yms.
Kaikki tuo roska perustuu toisten ihmisten manipulointiin tavalla tai toisella, useimmiten haukkuen selän takana tai tehdään hölmöä kehumalla tmv. Jokaisella on omat tapansa.
Ja kaikki jotka tuota harrastaa enemmän, niistä kannattaa hankkiutua aina eroon. Eivät ole koskaan eduksi millekään.