Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA!! kellään kokemusta tiehyttukoksesta??

11.04.2006 |

minulla on nyt parin päivän ajan ollut vasen rinta todella kipeä, oikein kosketusarka. siinä samalla vaivaa päänsärky. en ole voinut syöttää tästä rinnasta vähään aikaan kun sen saa tehdä hammasta purren!!

Kun tunnustelen rintaa niin eniten kipu tuntuu rinnan alapuolella. mitäköhän tämä meinaa??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpimällä vedellä, ja samalla hieroa rintaa kohti nännin päätä. Sitten vain hammasta purren imetät juuri sitä rintaa niin paljon kuin pystyt, niin tukoksen pitäis lähteä aukenemaan. Kannattaa ottaa sellainen imetysasento, että vauvan leuka on sen tukoksen kohdalla, leuan puolella on voimakkain imu. Eli jos kipeä kohta on nännin alapuolella, kannattaisi varmaan imettää makuullaan? Mulla ainakin parani ihan vain itsepintaisesti näitä ohjeita noudattaen, vaikka olin jo varma, että nyt tule pahimman laatuinen rintatulehdus.

Vierailija
2/5 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kokemani konsti on kaalinlehdet rintaliiveihin,kannattaa rikkoa kaalin pintaa esim. haarukalla.Itsellä auttoi vaikka oli tullut jo punertava läikkäkin rintaan,pidin lehtiä 1 vrk.Kannattaa vaihtaa lehdet vähintään 3tunnin välein. Lämmin kauratyyny on myös hyvä,juo lämmintä...mutta jos tuntuu ettei yhtään helpota tai kuume nousee niin mene ihmeessä lääkäriin.Se kipu on tuskaa,toivon sulle pikaista paranemista!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo ohjeet sain imetystukilistalta http://www.imetys.fi/itu/index.html

sieltä saa hyviä vinkkejä muihinkin vastaaviin kiperiin imetyskysymyksiin!

mulla tuohon tiehyttukokseen auttoi se, että sain kuin sainkin hammasta purren, vihlonnasta huolimatta imetettyä rintaa vähän väliä tyhjemmäksi. siihen auttoi lämpimät suihkut, rintojen lämmittimet ja " kuumapussi" rintsikoissa sekä loppuviimein myös panadol.

yritin pumpata avent-pumpulla jotain, mutta mulla se ei laukaissut yhtään sitä herumisrefleksiä, joten ei ollut apua.

myös lepo ja rentoutuminen auttoivat.

tsemiä, toivottavasti menee pian ohi!

kannattaa suojata rinnat vielä hyvin, ulkona käy vielä kylmä tuuli! kesälläkin joskus pelkäsin viimaa, eli ulkonaimettelyt jäivät vähiin.

desico

Vierailija
4/5 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, lämmin kiitos kaikille neuvonantajille!! Teihin voi näköjään aina luottaa =)

Lypsäsin rintapumpulla rintaa aika paljon tyhjäksi ja kun vauva heräsi, syötin hänet sillä rinnalla järkyttävästä vihlonnasta huolimatta!!

Nyt rinta tuntuu suht tyhjältä ja muutenkin paremmalta.

Voiko tuo tosi kamala olo vielä uusiutua vai menikö se nyt melkein ohi jo??

Vierailija
5/5 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tukos vähän niin kuin joka toinen päivä parin viikon ajan. Vaikka rinta vaikuttaisikin hyvältä, sitä kannattaa hieroskella samalla kun imetät niin tukosta ei pääse tulemaan.