Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä voin tehdä?? 1v7kk uniongelma.

04.07.2008 |

Auttakaa nyt hyvät ihmiset.

Perheeseemme kuuluu 1v7kk poika, joka on ollut kaikin puolin suht helppo lapsi. Nyt odotan toista lasamme, la 31.7, eli ei enää kauaa vauva-arkeen.

Nyt kuitenkin poika on noin kuukauden nukkunut tooooosi huonosti. Illalla nukahtamiseen menee noin tunti. Sitten poika nukkuu ehkä 4-5 tuntia ja herää. Yrittää tulla meidän väliin, joka ei nyt tule kysymykseen, koska vauva on pian tulossa. Poika on nukkunut omassa huoneessaaan jo vuoden. Puolitoista kuukautta sitten ostettiin hänelle jatkettava sänky pinniksen tilalle, koska vauva tarvii kuitenkin pinniksen. Kaksi viikkoa poika siis nukkui uudessa sängyssään hyvin, mutta nyt nämä nelisen viikkoa on iollut ihan kamalia.

Eli siis poika herää klo 00-02 välillä, riipuen vähän monelta on nukahtanut illalla ja on sitten hereillä aina 03-05:een asti!!! Ainakin siis kolme tuntia on hereillä. Siinä ajassa yrittää tulla noin 5-10 kertaa meidän huoneeseen, josta talutetaan laspi takaisin omaan sänkyyn. Sitten muutaman kerran karkaa sängystään muuten vaan leikkimään. Lopun ajan juttelee/itkeskelee sängyssään. Ei yleensä kauheasti itke, on vaan hereillä ja pitää meidät hereillä. Jos sitten nukahtaa vaikka viideltä, niin tulee ihan varmasti kuudelta jo kokoilemaan, josko pääsis meisän väliin ja sitten viimeistään puoli seiskalta herää kokonaan.

Päivällä on sitten väsynyt, nytkin katselee lasittunein silmin telkkaria. Päikkäreille ei myöskään mene enää helposti, mutta helpommin, kun yöunille. Päivällä nukkuisi kyllä, kunhan eka nukahtaa, mutta en ole antanut hänen nukkua yli kahta tuntia päivällä.

Ulkona käydään kaksi kertaa päivässä, jos vaan sää sallii ja muutenkin päivärytmi meillä on hyvin samanlainen joka päivä.

Nyt vaan minä olen niin väsynyt ja itkuherkkä koko ajan, että ei tämä ainakaan helpota esikoisen oloa. Lisäksi panikoin tulevasta synnytyksestä, kuinka ihmeessä sen jaksan, kun en saa enää koskaan nukkua.

Enkä voi ymmärtää, että kuinka kauan tämä muka voi kestää. Pakkohan tuon pojankin on joskus nukkua. On kuitenkin tosi väsynyt joka päivä. Esim viime yönä on kaikkiaan nukkunut ehkä 6,5h ja eilen päivällä 2h, aika vähän unta tuon ikäiselle, eikö?

mam80

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisiko kyseessä olla ihan tavallinen eroahdistuskausi. Muistaakseni toinen ajoittui juuri tuohon puolentoista vuoden ikään. Oma poikani alkoi noihin aikoihin ainakin pelkäämään kaikenlaista, nukkumaan rauhoituminen oli ajoittain vaikeaa. Meillä tosin on aina nukuttu vierekkäin. Pojan sänky on parisängyn vieressä. Itse olen kyllä meko herkkäuninen joten joskus tuntuu että jonkinlainen vieroittaminen omaan huoneeseen olisi meilläkin paikallaan nyt kun poika nukkuu melko hyvin yönsä.

Onko mahdollista että siirrätte hänen joksikin aikaa nukkumaan samaan huoneeseen? Ta jompikumpi vanhemmista nukkuu hetken lapsen kanssa. Se voisi rauhoittaa tilannetta jos kyseessä on eroahdistus äidistä. Ja voisi helpottaa myös oma jaksamistasi koska sinun ei tarvitse itse nousta sängystä ja valvoa pitkiä pätkiä yöllä. Ja lapsikin voisi rauhoittua nopeammin ja nukahtaa uudelleen kun huomaa että vanhemmat ovat paikalla.

Vierailija
2/2 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viime yö nukuttiin hyvin, kun ostettiin pojalle matkasänky, ja laitettiin se meidän huoneeseen. Poika heräs muutaman kerran, mutta nukahti uudelleen lähes heti ja itsekseen.

Nyt vaan jänskää, miten siirto takaisin omaan huoneeseen onnistuu, kun vauvan syntymään ei ole enää pitkä aika ja kaikki neljä tuonne ei kyllä sovi nukkumaan.

Ehkä sitten iskä vois nukkua pojan kanssa pojan huoneessa? No se on sitten sen ajan murhe, nyt toivotaan, että viime öinen toistuu ensi yönäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla