Ajatko pimeällä säällä mielummin autoletkan keulalla vaiko välissä?
Eli olet tavallaan autoletkan johtoauto,joka voi ajaa omaa tahtia mutta joudut vaihtelemaa aina valoja lyhyiltä pitkille koska vastaantulijat. Vai Ajatko mieluummin autoletkan välissä.
Kommentit (20)
Mieluummin jonon hännillä kuin esim. kahden rekan välissä.
Otan täällä lapissa huoltikselta rekan poroauraksi ja ajalen lumipölymatkan takana perässä.
Edessä omaa tahtiani. Tuppaan ajamaan lujempaa kuin muut, en jaksa körötellä. Autossa on automaattiset pitkät, ei tarvi välittää valoistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Edessä omaa tahtiani. Tuppaan ajamaan lujempaa kuin muut, en jaksa körötellä. Autossa on automaattiset pitkät, ei tarvi välittää valoistakaan.
Mutta eikö ole paljon mukavampaa vain kuunnella musaa ja uppoutua omiin ajatuksiinsa ja ajaa suunnilleen samaa rataa kuin sen edellä kulkevan takavalot? Edessä joutuu näkemään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edessä omaa tahtiani. Tuppaan ajamaan lujempaa kuin muut, en jaksa körötellä. Autossa on automaattiset pitkät, ei tarvi välittää valoistakaan.
Mutta eikö ole paljon mukavampaa vain kuunnella musaa ja uppoutua omiin ajatuksiinsa ja ajaa suunnilleen samaa rataa kuin sen edellä kulkevan takavalot? Edessä joutuu näkemään vaivaa.
Pysyn huomattavasti virkeämpänä ja aika kuluu paremmin, kun päästelen menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edessä omaa tahtiani. Tuppaan ajamaan lujempaa kuin muut, en jaksa körötellä. Autossa on automaattiset pitkät, ei tarvi välittää valoistakaan.
Mutta eikö ole paljon mukavampaa vain kuunnella musaa ja uppoutua omiin ajatuksiinsa ja ajaa suunnilleen samaa rataa kuin sen edellä kulkevan takavalot? Edessä joutuu näkemään vaivaa.
Olen itse asiassa ihmetellytkin keitä te olette jotka jaksatte jäädä junnaamaan liian pienillä turvaväleillä rekkojen ja autoletkojen taakse.
t: 5,7
Jos olen autoletkan keskellä, pidän todellakin huolen, että edessäni on pitkä turvaväli. Mikään ei ole inhottavampaa kuin ajaa liian lähellä edellä ajavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen autoletkan keskellä, pidän todellakin huolen, että edessäni on pitkä turvaväli. Mikään ei ole inhottavampaa kuin ajaa liian lähellä edellä ajavaa.
Usein vaan se, mikä on siinä ajavan mielestä riittävä, ei ole sitä ohittajan mielestä.
Letkan ekana. Se on vaan nykyisin täysin mahdotonta, kiitos näiden hidastelijoiden.
Vältän jonoja, ja pyrin niistä aina pikaisesti eroon. Letkassa vauhti seilaa jatkuvasti. Haluan kulkea yksin, omaa tasaista vauhtia.
Huh, onpa kummallista. Joku siis jopa haluaa ajaa jonossa, ettei tarvitse keskittyä ajosuoritukseen. En voi käsittää!
Itse ajan aina mieluiten yksin niin, että edessä ja takana ei näkyisi autoja. Jos tulee eteen hitaampia ajoneuvoja, pyrin ohittamaan ne ja taas jatkamaan ohituksen jälkeen ylhäisessä yksinäisyydessä itse valitsemaani nopeutta.
Säästä ja valoisuudesta riippumatta haluaisin olla tiellä "yksin" ja muut ajoneuvot on vain välttämätön paha.
Muistakaa ne turvavälit, letkassa nimenomaan!
Jos ajan letkan ensimmäisenä nopeusrajoitusten mukaan (+ sakoton lisänopeus), niin aina löytyy joku, joka haluaa ohittaa. Ohittajissa on sellainen jännä piirre, että se kiire päättyy tasan siihen, kun letkan ensimmäinen on ohitettu eli sitten körötellään alinopeudella loppumatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edessä omaa tahtiani. Tuppaan ajamaan lujempaa kuin muut, en jaksa körötellä. Autossa on automaattiset pitkät, ei tarvi välittää valoistakaan.
Mutta eikö ole paljon mukavampaa vain kuunnella musaa ja uppoutua omiin ajatuksiinsa ja ajaa suunnilleen samaa rataa kuin sen edellä kulkevan takavalot? Edessä joutuu näkemään vaivaa.
Kuulostaa todella vaaralliselta. Liikenteessä pitäisi kuitenkin olla koko ajan skarppina ja seurata vähän mitä ympärillä tapahtuu. Mutta nyt ymmärrän, miksi osa tekee ihan omituisia juttua.
Vierailija kirjoitti:
Otan täällä lapissa huoltikselta rekan poroauraksi ja ajalen lumipölymatkan takana perässä.
Muistathan jättää riittävästi väliä. Usein näkee kuskeja, jotka ajavat todella lähellä rekan takana, jolloin ohittaminen on erittäin hankalaa.
Joka päivä ajan motarilla ja autoja tulee vastaan sen verran paljon ettei ole mahista vaihtaa pitkille.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä ajan motarilla ja autoja tulee vastaan sen verran paljon ettei ole mahista vaihtaa pitkille.
Motarilla saa ajaa pitkillä jos eivät suoraan häikäise vastaantulijaa.
Viimeisenä ja mieluiten rekan perässä, pelkään hirviä.