Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheelle jää pari tuntia illassa

Vierailija
05.12.2017 |

Palasin pari kuukautta sitten töihin oltuani lapsen kanssa kotona, ja mies jäi nyt vuorostaan kotiin puoleksi vuodeksi. Nyt ymmärrän miestä, joka aikaisemmin kiroili, että ei juuri kää aikaa viettää aikaa perheen kesken arkisin, kotona ollessa tätä ei oikein ymmärtänyt.

Työpäivä alkaa 07.00, joten herättävä on 05.30. Työmatka on reilu puoli tuntia suuntaansa, työpäivä on 8h ja tunnin pakollinen palkaton ruokatunti. Joten kotona olen aikaisintaan 16.45. Nukkumaan on laitettava 20.30 viimeistään, jotta jaksan herätä, koska tarvin unta 8,5 h. Tässä jää perheelle alle 4 tuntia päivässä, olettaen ettei tee mitään muuta. Normaalisti haluaa käydä liikkumassa aina välillä ja kaupassa in pakko käydä ainakin kerran viikkoon...

Työ vie ajan perheeltä, kauhulla odotan aikaa, että mieskin palaa töihin. Sitten yhteinen aika jää vielä vähemmälle kun toinen vie lapsen hoitoon ja menee myöhempään töihin ja toinen hakee ku pääsee aikaisemmin. Silloin yhteiseksi ajaksi illalla jää tunti tai kaksi! Miehellä mahdollisuus mennä yhdeksäksi töihin, päsee sitten puoli kuudelta. Miten te muut selviätte tästä

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, ei olisi pitänyt tehdä perhettä tai jää pois töistä??

Vierailija
2/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset aamulla tunnin aikaa? Syö aamupala työmatkalla tai työpaikalla, niin riittää helposti herätä puoli tuntia myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset aamulla tunnin aikaa? Syö aamupala työmatkalla tai työpaikalla, niin riittää helposti herätä puoli tuntia myöhemmin.

Työmatka reilu puolituntia, työmaalla vaatteiden vaihto yms. Joten tarvii 45 minsaa ennen töitä lähteä. Henkilökohtainen unirytmini menee siten, että minun on huomattavasti helpompi herätä 5.30 kuin 5.45 tai 06.00, joten käytän tuon ajan sitten rauhalliseen hetkeen. Mutta tuossa olisi kyllä mahdollista viilata 30 minsaa, jos pystyisin nukkumaan pidempään tai menemään aikasemmin töihin. Ap

Vierailija
4/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa! Nyt olen viikon lomalla, mutta normaalisti työaikani on 8.00-16.15. Herään klo 7.00, syön miehen laittaman aamiaisen, töihin lähden 7.40. Mies menee töihin yhdeksäksi ja on kotona viiden jälkeen, nukkumaan menemme klo 23-24.00, Minulle riittää hyvin seitsemän tunnin yöunet. Mies siis hoitaa aamun ja lapset tarhaan/kouluun, minä hoidan illan ja teen päivällisen, joka meillä syödään n. klo 19.00. Lapset menevät nukkumaan 20.30.

Vierailija
5/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Vähentäkää tai jos ei mahdollista niin lopettakaa työnteko. Sitten on aikaa perheelle.

Vierailija
6/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Itekin tarviin sen 8,5 tuntia unta ja tiukkaa tekee saada kaikki tehtyä siinä ajassa mikä jää. Kateellinen olen niille, joille riittää 7 tai jopa vähemmä unta, mutta ihmiset saavat tässä asiassa erilaiset kortit syntymässä.

Mutta sopeutumalla siitä selviää. Asioita, joita ei voi muuttaa ei kannata hirveästi harmitella. Onneksi oon lauantai ja sunnuntai :)

Vierailija
7/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista tehdä lyhympää päivää tai viikkoa? Tietenkin se palkassa näkyy. Kun lapsi oli pieni minä tein 6 tuntista päivää, vapautti aikaa perheelle.

Vierailija
8/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä lähempää, töitä vähemmän. Ainoat ratkaisut.

Vierailija
9/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia illassa ja kauhea valitus? Onhan tuossa jo yllin kyllin, lisäksi viikonloput ja lomat. Lapset on tuota pikaa koululaisia. Ihan normaalia elämää. Jää kotiin, jos ei tunnu hyvältä tai opettele nukkumaan vähän vähemmän.  Tuo tunnin pakollinen ruokatauko keskellä päivää kuulostaa oudolta. 

Vierailija
10/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari tuntia illassa ja kauhea valitus? Onhan tuossa jo yllin kyllin, lisäksi viikonloput ja lomat. Lapset on tuota pikaa koululaisia. Ihan normaalia elämää. Jää kotiin, jos ei tunnu hyvältä tai opettele nukkumaan vähän vähemmän.  Tuo tunnin pakollinen ruokatauko keskellä päivää kuulostaa oudolta. 

Ei ihminen voi opetella nukkumaan vähempää, jokaisella on yksilöllinen unentarve, jos nukuu sitä vähemmän, sillä on negatiivisia vaikutuksia terveyteen. Tunnin ruokiksia on joissain paikoissa, munkin entisessä työpaikassa oli. Olivat saaneet vanhat työntekijät vängättyä, ja pitivät huolen, että kukaan ei saanut pitää puolituntista, vaikka työehtosopimus olisi sen mahdollistanut. Ei ap.

Vierailija
11/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, mulla saattaa mennä sunnuntai illasta lauantai aamuun etten näe lapsia hereillä. Työmatka tunnin suuntaansa ja ylitöitä on tehtävä lähes päiväin. Viime viikolla ei yhtään alle 11 h päivää, lapset joka kerta nukkumassa kun kotona.

Vierailija
12/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt teille jää vajaa neljä tuntia arki-iltoina aikaa olla yhdessä, jäisi vähän enemmän, jos jaksaisit/voisit valvoa. Lisäksi viikonloput ja lomat. Kuulostaa ihan normaalilta. Jos haluaa vaikuttaa asiaan, että saa enemmän aikaa yhdessä, vanhemmat voisivat alkaa tehdä lyhennettyä viikkoa.

Vierailija
13/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä jää. Jotenkin onnistuin tuossa opiskella työn ohessa kolmen vuoden aikana AMK-tutkinnonkin itselleni ja silti ehdin viettää aikaa perheen kanssa. Omat unet kärsi ehkä eniten, kun tehtäviä piti väkertää illalla lasten iltahommien jälkeen ja herätä kuitenkin aamulla 5.45 suihkuun, aamupalalle ja valmistautumaan töihin sekä herätellä tenavat myös tarhaan.

Asennekysymys. Jos ei pidä vallitsevasta tilanteesta, pitää muuttaa sitä tavalla tai toisella. Kollektiivinen voivottelu ei auta mitään.

Vierailija
14/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasin pari kuukautta sitten töihin oltuani lapsen kanssa kotona, ja mies jäi nyt vuorostaan kotiin puoleksi vuodeksi. Nyt ymmärrän miestä, joka aikaisemmin kiroili, että ei juuri kää aikaa viettää aikaa perheen kesken arkisin, kotona ollessa tätä ei oikein ymmärtänyt.

Työpäivä alkaa 07.00, joten herättävä on 05.30. Työmatka on reilu puoli tuntia suuntaansa, työpäivä on 8h ja tunnin pakollinen palkaton ruokatunti. Joten kotona olen aikaisintaan 16.45. Nukkumaan on laitettava 20.30 viimeistään, jotta jaksan herätä, koska tarvin unta 8,5 h. Tässä jää perheelle alle 4 tuntia päivässä, olettaen ettei tee mitään muuta. Normaalisti haluaa käydä liikkumassa aina välillä ja kaupassa in pakko käydä ainakin kerran viikkoon...

Työ vie ajan perheeltä, kauhulla odotan aikaa, että mieskin palaa töihin. Sitten yhteinen aika jää vielä vähemmälle kun toinen vie lapsen hoitoon ja menee myöhempään töihin ja toinen hakee ku pääsee aikaisemmin. Silloin yhteiseksi ajaksi illalla jää tunti tai kaksi! Miehellä mahdollisuus mennä yhdeksäksi töihin, päsee sitten puoli kuudelta. Miten te muut selviätte tästä

Miten VOI jäädä tuollainen asia ajattelematta etukäteen?! Molempien vanhempien työssäkäynti kun nyt on ihan normaalia toimintaa... Nii-iin, mitenhän ihmeessä muut tästä selviää... Miten hölmö pitää ihmisen olla, kysyn minä.

Vierailija
15/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääkö se työpaikalla aamiaisen syöminen jotenkin perheaikaa? Vai siis meinasitko _työajalla_? Sehän oliskin näppärää. Sit vois ehkä myös käydä suihkussa ja meikata työajalla, tai vaikka tehdä ruokaostokset netissä samalla kun palkka juoksee.

Ainut pulma on että meillä odotetaan että työntekijät tekisi töitä työajalla 🤔

Vierailija
16/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääkö se työpaikalla aamiaisen syöminen jotenkin perheaikaa? Vai siis meinasitko _työajalla_? Sehän oliskin näppärää. Sit vois ehkä myös käydä suihkussa ja meikata työajalla, tai vaikka tehdä ruokaostokset netissä samalla kun palkka juoksee.

Ainut pulma on että meillä odotetaan että työntekijät tekisi töitä työajalla 🤔

Meneekö mieskin niin aikaisin nukkumaan? Herää myöhemmin ja siirtää sen ajan iltaan, Ellei tarvitse tosiaan aamulla tota luppoaikaa noin paljon.

Vierailija
17/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasta Uniluksusta tavallisesti lapsiperheessä saa. Ei ainakaan meillä voi mennä 20.30 nukkumaan kun teini-ikäisen harkatkin päättyvät vasta 21.30. Ei mitään mahdollisuutta siis painua pehkuihin ennen yhtätoista ja 06.15 on mulla herätys.

Vierailija
18/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottovasti työpäivät lyhenesivät esim 5 tuntisiksi, mutta palkka pysyisisamana. Uskon että se on ihmiselle paras panos päivässä ja järkevin jos ajattelee ihmisen hyvinvointia.

Vierailija
19/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tunnin tauko päivällä. Käännä se omaksi ajaksi. Käy siinä kävelemässä raittiissa ilmassa ja/tai ruokakaupassa,niin säästyy ilta-ajasta jotain. Itse syömiseen kun ei mene varmaan se 10 min. Tsemppiä.

Vierailija
20/20 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan tehdä pitkää päivää niin ei tarvi tehdä viittä päivää viikossa. Oon yhtä poikki 8 h tai 12 h työvuoron jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi