Millainen ihminen hakeutuu ensihoitajaksi?
Mielenvikainenko? Rankka työ huonolla palkalla vastuuseen nähden ja kohteessa voi joku odottaa aseen kanssa niin ei mikään turvallinenkaan työ kyseessä.
Kommentit (8)
Kutsumusammatti. Ei sitä työtä varmaan jaksa tehdä jos ei ole tietynlaista kiinnostusta hommaan. En ole itse ensihoitaja, mutta luulisin näin.
Sellainen joka ei sovellu jälkihoitajaksi.
Toiminnasta ja vaihtelusta tykkäävä sankareiden kaipaaja. Ei olis mun hommaa, olen uhan liian mukavuudenhaluinen ja hitaasti reagoiva, mutta veikkaan että mun ensihoitajakaverit kuolisi tylsyyteen mun duunissa :)
jotenkin vaan inhoon tuota ammattikuntaa jostain syystä jotain vastenmielistä niissä on mut en tiiä mitä
Vierailija kirjoitti:
jotenkin vaan inhoon tuota ammattikuntaa jostain syystä jotain vastenmielistä niissä on mut en tiiä mitä
Olin nuorena kesätöissä sairaalassa vuodeosastolla ja siellä hoitajat jatkuvasti puhuivat pahaa ensihoitajista. Kuulemma suurin osa ensihoitajista oli näiden meidän osaston hoitajien mielestä kusipäitä.
Yksi entinen luokkalaiseni kouluttautui ensihoitajaksi. Oli peruskoulussa koulukiusaaja.
Ehkä tuohon ammattiin hakeutuu keskimääräistä epäempaattisempaa ja jotenkin kovempaa sakkia? En usko, että kovin herkkä ihminen tuota työtä pystyisi tekemään.
Rankka työ, joten empatian puute on plussaa. Kuten sairaanhoidossa yleensäkin, mutta erityisesti ensihoidossa.