Outo flunssa, onko muilla ollut samanlaista?
Eli kovaa kurkkukipua ensin monta päivää, sitten yskää ja maha sekaisin. Vai voiko tämä mahajuttu olla ihan joku muu, pitäisikö huolestua? Kolme päivää jo ollut vatsa jotenkin löysällä, enkä mielestäni ole syönyt mitään outoa missään vaiheessa. Ei ole kuumetta, mutta muutoin aika huono olo.
Kommentit (13)
Oletko syönyt jotain flunssalääkkeitä? Minullakin flinssa, just luin Luneran käyttöohjeesta että voi mennä maha sekaisin. Minulle tulee siitä heti tosi huono olo, jos en syö samalla.
Mulla oli kans just melkein 2 viikkoo ihan järkyttävä kurkkukipu, ja nyt kuivaa yskää jonkin verran. Vastaoireita ei ole.
Ihmettelin, kun ei mitään muita oireita, kuten räkäisyyttä ja limaisuutta ollut, vähän vain lämpöilyä
Olen vain särkylääkettä ottanut tarvittaessa, ja astmalääkkeitä. Ei ole koskaan astmalääkkeistä mennyt maha sekaisin, kun keuhkoihinhan se lääkkeet menevät. Vatsani ei muutenkaan kestä mitään laksatiiveja tms joten en ole syönyt mitään sellaisia kurkkupastilleja tms.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kans just melkein 2 viikkoo ihan järkyttävä kurkkukipu, ja nyt kuivaa yskää jonkin verran. Vastaoireita ei ole.
Ihmettelin, kun ei mitään muita oireita, kuten räkäisyyttä ja limaisuutta ollut, vähän vain lämpöilyä
Minullakaan ei aluksi ollut mitään räkäisyyttä, ainoastaan se jumalaton kurkkukipu. Mutta ei ole ollut edes lämpöä. En tiedä pitäisikö jo lääkärissä käydä kun pitkälle toista viikkoa ollut jo.
Voiko joku jälkitauti aiheuttaa vatsan sekaisin menemistä?
Mitä se lääkäri flunssalle voi tehdä? Lepoa vaan.
Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.
Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.
Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.
Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se lääkäri flunssalle voi tehdä? Lepoa vaan.
Astmaatikkona pitää mennä herkemmin lääkäriin. Astmalääkkeet voi peittää esimerkiksi keuhkokuumeen oireita.
Oksettava olo, kurkkuun sattuu ja yskittää. Pitäisi parin päivän päästä olla työkykyinen mutta huonolle näyttää.
Flunssa voi oireilla monin eri tavoin. Normaalilta tuo kuulostaa.
On ollu.
Kutsuvat sitä rapulaksi.
On liikkeellä.