Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotikonstit kuukautisvuodon vähentämiseksi?

Vierailija
04.12.2017 |

Olen kuullut että burana auttaa, mutta onko luita vinkkejä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omega3 tai kalaöljy kuulema :'D

Vierailija
2/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tulppa niin vuoto ei pääse ulos ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana auttaa jonkin verran, kun sen ottaa ajoissa. Itse tein niin, että heti kun tajusin että menkat alkaa esim aamulla, niin aloitin buranakuurin. Toinen keino on nälkiinnyttää itsensä. Tämäkin kokeiltu.

Vierailija
4/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole mitään kotikonsteja.

Vierailija
5/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla raskaus auttoi. Nyt toinen meneillään.

Vierailija
6/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduskipulääkkeet kuten juuri tuo burana. Omega 3 ei auta vaan päinvastoin vähentää veren hyytymistä.

Vierailija
7/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on ainoa kotikonsti terv. Kätilö

Vierailija
8/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahentaa. Lisää vuotoa ja vähentää hyytymistä. Vältä myös ennen leikkauksia.

9/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varsinaisesti kotikonsti, mutta pyydä Caprilon-resepti.

Vierailija
10/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kotikonsteja. Ibuprofeenilla on vähän vaikutusta, mutta hyvin vähän. Omega3-vinkki oli taas sellaista trollausta, että voi vain toivoa että kirjoittaja itse joutuu vielä joskus elämässään samanlaisen trollauksen kohteeksi ja kärsii siitä terveydellään.

Cyclokapronia gyneltä, ei ole mitään syytä kärsiä runsaista vuodoista kun sitä on kuitenkin saatavilla. Jos se ei riitä niin sitten on aika vähän vaihtoehtoja. Todennäköisesti ensimmäiseksi suositellaan hormonikierukkaa, toisena kohdun limakalvon polttamista, ja jos helsinkiläinen olet niin todetaan, että yksityisellä pääsisit kohdunpoistoon mutta julkisella et.

11/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cyclokapronia gyneltä, ei ole mitään syytä kärsiä runsaista vuodoista kun sitä on kuitenkin saatavilla. Jos se ei riitä niin sitten on aika vähän vaihtoehtoja. Todennäköisesti ensimmäiseksi suositellaan hormonikierukkaa, toisena kohdun limakalvon polttamista, ja jos helsinkiläinen olet niin todetaan, että yksityisellä pääsisit kohdunpoistoon mutta julkisella et.

Kyllä mä pääsin julkisilla kohdunpoistoon Kättärille.

Vierailija
12/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskirjaston mukaan 4*400mg ibuprofeenia/vrk vähentää vuotoa n. 20%.

Vierailija
13/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä syillä voisi saada kohdunpoiston? Olen 35v, kolmen lapsen äiti ja ehkäisyvaihtoehdoista ei tunnu sopivaa löytyvän. Käytän perussairauteni vuoksi sellaisia lääkkeitä, että mitään vahinkoraskautta ei missään tapauksessa saa tapahtua.

Ei ap

Vierailija
14/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkkeet kyllä lisää veren vuotoa. Käsketään olla käyttämättä noin 2-3 päivää ennen esim.hampaanpoistoa, leikkausta, ym....

Vierailija
15/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibuprofeeni ihan oikeasti vähentää sitä vuotoa, mutta sitä pitää ottaa ihan kunnolla. Tämä lääkäriseura Duodecimin sivulta:

Tulehduskipulääke (ei kuitenkaan asetyylisalisyylihappo [ASA] eli "aspiriini"), esimerkiksi ibuprofeeni 400 mg neljästi vuorokaudessa runsaan vuodon aikana, vähentää vuotoa noin 20 % ja samalla helpottaa kuukautiskipuja. ASA sen sijaan voi runsauttaa vuotoa.

Vierailija
16/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näin. Nämä ohentavat verta ja lisäävät vuotoa. Silloin kun omega-3 villitys oli pahimmillaan tämä oli ongelma leikkaussaleissakin, ihmiset alkoivat vuotaa enemmän kuin ennen kun vetelivät isoja määriä niitä omegakapseleitaan.

Vierailija
17/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttaa ibuprofeeni kolmesti vuorokaudessa parin-kolmen ensimmäisen vuotopäivän ajan. Ilman tuota vuoto on todella runsasta ja sotkua tulee.

Vierailija
18/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä pääsin julkisilla kohdunpoistoon Kättärille.

Lucky you. Omassa tuttavapiirissäni meitä on nyt kolme 50+ naista, joille jokaiselle on sanottu, että joko hormonikierukka tai kohdun limakalvon polttaminen. Vasta sitten kohdunpoisto jos ei ne riitä.

Vierailija
19/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamakkara ineen.

Vierailija
20/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä syillä voisi saada kohdunpoiston? Olen 35v, kolmen lapsen äiti ja ehkäisyvaihtoehdoista ei tunnu sopivaa löytyvän. Käytän perussairauteni vuoksi sellaisia lääkkeitä, että mitään vahinkoraskautta ei missään tapauksessa saa tapahtua.

Ei ap

Minä sain kohdunpoiston kun e-pillerit ei käy, hormonikierukka ei pysy paikallaan ja en halunnut lämpöpallohoitoa ja sterilisaatiota. Vuodot oli siis runsaat, hemoglobiini 100. Lapsia 2 ja ikää 40.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi