Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalloisen lihava työkaveri

Vierailija
04.12.2017 |

Minulla on n. Viisikymppinen työkaveri, joka on 150cm pitkä ja painaa lähes 160kg. Hänellä on ongelmaa verenpaineen ja -sokerin kanssa, ihopuimujen välisillä kuolioilla, käyttää jatkuvasti astmalääkettä, koska paino painaa keuhkoja. Hän puhuu näistä aivan avoimesti, vaikka ruokapöydässä. Nauraa ettei ole nähnyt varpaitaan tai alapäätään kolmeenkymmenen vuoteen.

Työnantaja on yrittänyt motivoida häntä (ja myös tietysti muita) 10€/pudotettu painoprosentti ja 3000€ eniten prosentuaalisesti tiputtaneelle. Hän ei jaksa kävellä viittäkymmentä metriä ruokalaan vaan jää syömään työpisteelleen. Kymmenen sai osallistua työnantajan järjestämään pt-hankkeeseen, hän onnistui lihomaan sinäkin aikana.

Työparina on ärsyttävää työskennellä, kun kuuntelet korinaa ja vinkumista, kiirejaksoilla hän ei selviä ruokalassa (tai keittiössä alakerrassa) käymisestä. Mussuttaa koko ajan jotain ja murustelee paperit. Saikuilla on vähän väliä. En ymmärrä miksei vain sanota irti.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähnyt tuollaisen bussissa. Vie kolmen ihmisen tilan. Peukut kuitenkin sille, että jaksaa käydä töissä.

Vierailija
2/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän on sinua parempi ja mukavampi työntekijä. Varo vaan yyteitä. 😛

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntele musiikkia jos se ääni ärsyttää...?en tajuu mikä ongelma ihmisill on toisten ihmisten kaa, jos se on jotenkin sun tilalla sen lihavuuden takii nii sano sille tai vaihda paikkaa? ja ehk vois kyll kävellä sinne ruokalaa mut ei haluu tollasten työkavereiden kaa :D

Vierailija
4/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on tehokas/aikaansaava työntekijä tai sitten työnantaja ei edes seuraa kunkin työpanosta. Se on kyllä outoa, että työpisteessä saa (jatkuvasti, ei satunnaisesti) syödä, varsinkaan jos sitä ei voi tehdä sotkimatta papereita.

Vierailija
5/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alaisen alaisena yksi vastaava. On vaikea keksiä töitä, muta hän kyllä yrittää kovasti ja kärsii painostaan. Irtisanoa ei voi, kosks työnantajana on valtio, yksityiseltä olisi lentänyt ajat sitten.

Toisaalta ajattelen, että on sairas eikä sairasta irtisanota. Toisaalta taas on tosi hankala keksiä mitään tuottavaa, kun esim. lyhyt kävely toimiston käytävillä saa hänen olonsa niin vaikeaksi.

Vierailija
6/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on joku henkinen ongelma, mielen sairaus. Hänellä se näkyy ulospäin tälläisenä ylipainona. Hän voisi oireilla muutoinkin, vaikka anoreksialla, uhkapelaamisella, juoksemisella, irtosuhteilla, ostelemalla turhaa tavaraa, alkoholismilla, tupakan poltolla... onhan näitä joka lähtöön, eri addiktioita joilla ihminen lääkitsee omaa pahaa oloaan.

Ikävä kyllä häntä ei voi pakottaa hoitoon kuten alkoholistit voi työnantajan puolesta ohjata hoitoon. Joko hän itse hakee apua ja sitä saa, tai hän kuolee tuohon.

Vierailija
7/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme, ettei tule syömään, jos on tuollainen v***umainen kyylä työ"kaverina"! Onko teitä samanlaisia siellä paljonkin? Miesparka!

Vierailija
8/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli vastaava, mutta pahinta oli hän haisi käsittämättömän pahalle, muuten ei olisi ollut mitään ongelmaa. Luojan kiitos, että lähti lopulta.

Vierailija
9/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on alaisen alaisena yksi vastaava. On vaikea keksiä töitä, muta hän kyllä yrittää kovasti ja kärsii painostaan. Irtisanoa ei voi, kosks työnantajana on valtio, yksityiseltä olisi lentänyt ajat sitten.

Toisaalta ajattelen, että on sairas eikä sairasta irtisanota. Toisaalta taas on tosi hankala keksiä mitään tuottavaa, kun esim. lyhyt kävely toimiston käytävillä saa hänen olonsa niin vaikeaksi.

Miten yksityiseltä voisi irtisanoa? Jos on vakituinen työntekijä, ei ole juuri mitään keinoa päästä huonoistakaan työntekijöistä eroon.

Vierailija
10/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tuttu joka käy töissä kyllä. Vaikea liikkua, esim. Tavallinen kävely kaupungilla tai puistossa ei onanistu. Ja on itse sitä mieltä että kyll ei paino rajoita mitään. Pitäisi itse hoksata, ei se sanomalla parane tai laihdu.

Vierailija
11/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme, ettei tule syömään, jos on tuollainen v***umainen kyylä työ"kaverina"! Onko teitä samanlaisia siellä paljonkin? Miesparka!

Mies?

Vierailija
12/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä duunissa tollanen possu. se syö salaa ylälaatikosta muffinsei ja viinereitä ja muuta paskaa.  Siis oma työpiste... Kerran duunista yks jätkä  söi sen herkut sieltä. Ei kehannu possu kapinoida. Oli vaan hiljaa, ei nostanu mitään metelii...... ylläri

Vierailija
13/47 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen just tuollainen. Tosin mulla on vain diabetes ja uniapnea. Saikulla olin helmikuun alussa 1½ päivää silmätulehduksen vuoksi. Se varmaan johtui ylipainosta. Edellinen sairausloma (1pv) oli vuonna 2009.

Jaksan mennä alakertaan syömään, jaksan myös kattaa pöydän kokousta varten, hakea kaupasta kokouspullat, täyttää/tyhjentää astianpesukoneen. Sekä tehdä työni.

Vierailija
14/47 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se just on, että ei muka rajoita elämää mitenkään. Kun se oma elämä on vähitellen muuttunut niin rajoittuneeksi, ettei kyseinen henkilö enää edes muista tai tajua mitä kaikkea normaali elämä sisältää.

Toki voi ajatella, että se on kuin sairaus, addiktio. Ja onhan se surullista. Mutta jännä miten ihminen ei näe sen vertaa ympärilleen, että tajuaisi, että on aika poikkeava ja tarvitsisi apua.

Vierailija
15/47 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen just tuollainen. Tosin mulla on vain diabetes ja uniapnea. Saikulla olin helmikuun alussa 1½ päivää silmätulehduksen vuoksi. Se varmaan johtui ylipainosta. Edellinen sairausloma (1pv) oli vuonna 2009.

Jaksan mennä alakertaan syömään, jaksan myös kattaa pöydän kokousta varten, hakea kaupasta kokouspullat, täyttää/tyhjentää astianpesukoneen. Sekä tehdä työni.

Oletpas reipas...

Vierailija
16/47 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on joku henkinen ongelma, mielen sairaus. Hänellä se näkyy ulospäin tälläisenä ylipainona. Hän voisi oireilla muutoinkin, vaikka anoreksialla, uhkapelaamisella, juoksemisella, irtosuhteilla, ostelemalla turhaa tavaraa, alkoholismilla, tupakan poltolla... onhan näitä joka lähtöön, eri addiktioita joilla ihminen lääkitsee omaa pahaa oloaan.

Ikävä kyllä häntä ei voi pakottaa hoitoon kuten alkoholistit voi työnantajan puolesta ohjata hoitoon. Joko hän itse hakee apua ja sitä saa, tai hän kuolee tuohon.

Aivan turhaa alkaa lyömään mielisairaan leimaa ylipainoiseen ihmiseen koska tutkijoidenkaan mukaan ylipainoiset ihmiset eivät ole yhtään sen mielisairaampia ihmisiä kuin normaalipainoiset ihmiset. Esim. mikään terapia ei auta ylipainoista jollei hänellä ole ihan oikeasti terapiaa vaativaa traumaa tai sairautta.

Kannattaa hyväksyä se, että jokainen aikuinen ihminen huolehtii itsestään parhaansa mukaan ja elää niin kuten kokee parhaimmaksi. Ihminen ei laihdu toisten usutuksesta eikä haukkumisesta. Yleensä ne vain lisäävät ylipainoisen ihmisen välinpitämättömyyttä ja pahimmassa tapauksessa saattavat hänet syömään uhmasta roskaruokaa, jota eivät söisi tavallisesti. Useimmat ylipainoiset ihmiset ovat lihoneet ihan syömällä liikaa tavallista kotiruokaa.

Monet lääkkeet keräävät nestettä vartaloon. Jos ylipainoinen ihminen päättää ITSE jonain päivänä tehdä painolleen jotain niin sitten voi tapahtuakin ja paljon. Olipa ihminen minkä tahansa painoinen on tärkeintä syödä terveellisesti. Ylipainoinen, epäterveellistä ruokaa syövä, voi kokeilla siirtyä ensin syömään terveellistä ruokaa ja vasta sen sisäistettyään alkaa vähentämään kaloreita 1500-1800 kcaliin. Missään nimessä ei kannata ryhtyä kitukuurille koska siinä joutuu säästöliekille. Painoa pudotetaan ihmisen itsensä takia eikä muiden ihmisten vuoksi.

Vierailija
17/47 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on tuttu joka käy töissä kyllä. Vaikea liikkua, esim. Tavallinen kävely kaupungilla tai puistossa ei onanistu. Ja on itse sitä mieltä että kyll ei paino rajoita mitään. Pitäisi itse hoksata, ei se sanomalla parane tai laihdu.

"Puistossa ei onanistu" XD

No onneksi ei, joku roti sentään.

Ihana typo :D

Vierailija
18/47 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon Suomen eugeneettisen ilmapiirin, olisi kaikki lihavat järkevintä määritellä vammaisiksi ja antaa heille eläke.

Yksilöä ei auta tippaakaan se, että hoitoprosessit paneutuvat syyllistämiseen ja yhteisö pilaa lihavan mielenterveyden arvostelullaan.

Vierailija
19/47 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö löpö taas. Surkea provo.

Joo olisi noi kuoliot ihopoimujen välissä vähän ikäviä.

HUOKAUS 0/5.

Vierailija
20/47 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puistossa ei onanistu" XD

No onneksi ei, joku roti sentään.

Ihana typo :D

Aivan loistava :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi