Voiko jäätelöön paistaa rapsakan pinnan sikakuumalla pannulla?
Jos ei laittaisi voita ollenkaan vaan kokeilisi kuivapaistolla niin tulisiko sellainen rapea vohvelipinta vähän niin kuin uunijäätelössä oli köksäntunnilla ysärillä kun olin yläasteella.
Kommentit (60)
Mä käytän höyrykeitintä. Kypsyy nopeammin.
Minusta paras pinta jäätelöön tulee leivänpaahtimessa. Nopeaa ja herkullista!
Leivänpaahtimen lisäksi myös vohveliraudalla tulee maukasta jädeä!
Toki voi. Ota jäätelö pakastimesta ja laita se kuorittuna kääreestä suoraan hellalle ilman pannua tai kattilaa (vältyt tiskaamiselta) ja tehot kaakkoon eli täysille. Kun jäätelö alkaa hehkua, niin se valmis ja rapea.
Vierailija kirjoitti:
Leivänpaahtimen lisäksi myös vohveliraudalla tulee maukasta jädeä!
Myös silitysraudalla onnistuu.
Tulee mutta vaatii pannuun todella kovan lämmön. Olen tehnyt vohvelijäätelöä 2300 asteen lämpöisellä pannulla.
Älä nyt ainakaan sianlihaa sinne jäätelön joukkoon käristä...
Kesällä ihanan paahteisen ja rapean pinnan saa grillamalla. Tämä on ollut meillä monien kesäjuhlien riemukas yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän höyrykeitintä. Kypsyy nopeammin.
Höyrykeittimellä ei mun mielestä tule rapsakkaa pintaa. Höyry vain lämmittää läpikotaisin jäätelön.
Hiihtolenkeillä jäätelönlohko tikun nokkaan ja nuotiolle, nam . Lämmittää mukavasti pikkupakkasessa. Et taatusti tarvitse vaahtokarkkeja nuotiolle.
Ei kannata paistaa jäätelöä ilman voita. Siitä se rapea pinta muodostuu.
Jos pelkää, että tulee liikaa kaloreja, kun paistaa jäätelöä sikakuumalla pannulla voin kanssa, niin voi kompensoida sitä ostamalla kevytjäätelöä.
Kokeilkaapa solariumissa. Huippuhyvää.
Triojäätelöstä tulee paras paistettu jäätelö! Meillä mummo aina käytti sitä. Maiskis maiskis, nam nam.
Jos et kirjoitanut vitsinä ( niin kuin tähän mennessä kaikki ovat olettaneet), niin uunijäätelön rapsakka pinta ei ollut jäätelö vaan ... niin, muistatko, mitä jäätelön päälle laitettiin?
Meidän mamma paahtoi leivinuunin ovella jäätelöt ja tarjosi sen kanssa manssikkahilloa!
Mä pesen jäätenlön vedellä ennen pannulla paistamista. Kyllä rapsakkaa tulee pinnasta!
Vierailija kirjoitti:
Jos et kirjoitanut vitsinä ( niin kuin tähän mennessä kaikki ovat olettaneet), niin uunijäätelön rapsakka pinta ei ollut jäätelö vaan ... niin, muistatko, mitä jäätelön päälle laitettiin?
Elmukelmua tietenkin. Siitä tulee hyvä aromi!
Kyllä voi, toimii ehdottomasti. Suosittelen.