Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisitkö lapsen tässä tilanteessa?

Vierailija
04.12.2017 |

Sain juuri tietää olevani raskaana, olen 28v ja mies pian 31.
Tilanne on se, että asumme ulkomailla mieheni kotimaassa, minä teen täällä satunnaista freelance-työtä, jota en kuitenkaan voisi jatkaa raskauden edetessä (paljon matkustelua ja työ vaarallista), enkä ole oikeutettu mihinkään sosiaaliavustuksiin. Miehellä on surkea työpaikka ja kuukausipalkka noin tonnin luokkaa. Tulemme taloudellisesti toimeen joten kuten. Minun palkkani jäädessä pois, tekisi todella tiukkaa. Olemme myös ilman minkäänlaisia tukiverkkoja, vanhemmat, sukulaiset ja suurin osa ystävistä on kaukana. Suomeen muuttaminen ei ole vaihtoehto.

Minusta tuntuu että oma elämäni on kesken, olen yliopisto dropout, mutta tiedostan että tutkinto kannattaisi ottaa ulos asap. Motivaatiota odotellessa...

Parisuhteemme on loistava, mieheni on erittäin lapsirakas ja hän olisi varmasti paras isä lapselle, mutta etenkin surkea taloudellinen tilanteemme ja oman elämäni keskeneräisyys arveluttavat.

Yksi tärkeä vaakakupissa painava asia on hedelmällisyyteni, joka om huomattavasti alentunut vuosia kestäneen syömishäiriön vuoksi. Olemme käyttäneet varmoja päiviä ehkäisynä jo vuosia ja tämä on ensimmäinen raskaus. Totta puhuen en koskaan uskonut pystyväni tulemaan raskaaksi, enkä ole edes haaveillut äitiydestä.

Olen helposti sopeutuva sorttia ja tiedän, että jotenkin tästäkin selvittäisiin, mutta mietin, onko reilua lapsen kannalta syntyä köyhille vanhemmille näinkin ei-ihanteelliseen tilanteeseen.

Kysymyksiä pyörii päässä ja tuntuu että olen edelleen aivan shokissa..
Onko kenelläkään kokemuksia vanhemmaksi tulosta huonossa taloudellisessa tilanteessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta jos tiedät haluavasi lapsia, niin on aika rankka päätös tehdä abortti taloudellisten seikkojen takia. Abortti on sinänsä siis täysin hyväksyttävä asia, mutta mielestäni päätös pitäisi tehdä vain sen perusteella, haluaako lapsen vai ei (pl. harvinaiset tilanteet, kuten lapsen vakava sairaus tai äidin hengenvaara).

Miksi Suomeen ei voi palata? Se kuulostaisi parhaalta vaihtoehdolta.

Vierailija
2/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen ei voi palata, sillä emme kumpikaan halua.

Olemme ostaneet asunnon täältä ja paikallisen lain mukaan asuntoa ei saa vuokrata eteenpäin seuraavaan 2 vuoteen, joten ainakin kaksi vuotta kuluvat täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos opiskelisit tutkinnon raskaus- ja äitiysloma-aikana? varmasti pystyt tekemään suuren osan (ellei kaiken) etänä kun otat yhteyttä ja kerrot tilanteesi. Yliopisto saa rahaa jokaisesta tutkinnosta joten niillä on motivaatiota saada sut valmistumaan.

Vierailija
4/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäisin lapsen jos mieskin samalla kannalla. Pikkulapsivuosina ei yleensä lapseen kulu vielä paljoakaan rahaa.

Vierailija
5/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos opiskelisit tutkinnon raskaus- ja äitiysloma-aikana? varmasti pystyt tekemään suuren osan (ellei kaiken) etänä kun otat yhteyttä ja kerrot tilanteesi. Yliopisto saa rahaa jokaisesta tutkinnosta joten niillä on motivaatiota saada sut valmistumaan.

Olen miettinyt tuota. Ongelma on, että olen opiskellut ulkomaisessa yliopistossa ja minun pitäisi maksaa vielä monen tonnin lukukausimaksut, jos kirjoittautuisin uudelleen sisään. Tällä hetkellä minulla ei ole siihen rahaa. Opiskelumotivaatio puuttuu myös, sillä valmistuisin joka tapauksessa työttömäksi.

Vierailija
6/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala tilanne, mutta kuten sanoit niin kaikesta kyllä selviää. Lapsen myötä saatat saada myös motivaatiota opiskeluun ja uralle, kun sinulla on yhtäkkiä joku kenestä pitää huolta.