Työpaikalla ohjeistettiin, kuinka työaikana pitää kävellä!
Erään ystäväni työpaikassa joku "pikkupomo" oli pitänyt palaverin, jossa esitellyt oikein kädestä pitäen, kuinka liikkeen tiloissa pitää kävellä. Eikä siis ollut mikään mallitoimisto.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Erään ystäväni työpaikassa joku "pikkupomo" oli pitänyt palaverin, jossa esitellyt oikein kädestä pitäen, kuinka liikkeen tiloissa pitää kävellä. Eikä siis ollut mikään mallitoimisto.
No, miten?
Aktiivisuusmittarit työajanseurannan päälle. Voi sitten seuraavissa yt:issä irtisanoa hitaat kävelijät.
Onko asiakaspalvelua? Mullekin on sanottu, että pitää kävellä reippaasti, siis työhaastattelussa :) Olin jo että tää ei taidakaan olla mun paikkani, kun osa muistakin ajatuksista oli hiukan samaa rataa, niin työnantajalle tuli kiire vakuutella, että ei se sitä tarkoita, että kyttäisi tai mitään... menin sitten töihin ja oli ihan ok paikka. Vain outoja neuvoja ja ajatuksia sanoi tosiaan ääneen... Ymmärrän ne tavallaan kyllä, mutta tapa millä ne tuodaan esiin on aika ratkaiseva.
Minulle on työkaveri opettanut miten nenä niistetään.
Pitää "keinuvasti" liikkua asiakasta kohden. Mutta onkin kyllä varmaan kaikkien aikojen seksistisin työpaikka. Autoliike.
Tietämättä nyt tarkemmin ap:n esittämää tilannetta, niin mä keksin äkkiä parikin työpaikkaa, joissa samaa koulutusta voisi pitää. Tulee aika väljätynyt kuva firmasta, jossa työntekijät laahustavat nyrpeinä pitkin seiniä. Jos ei kiinnosta palvella asiakkaita, niin pysykää taukohuoneessa. Kun olette asiakkaiden näköpiirissä, niin silloin edustatte firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on työkaveri opettanut miten nenä niistetään.
Miten se siis tapahtuu?
No selvähän se on että jos vaaputte kuin ankat käytävillä, niin ei se luottamusta herätä. Katsokaa miten ankat kävelevät, älkääkää matkiko.
Ihan hyvä neuvoa heti alkuun talon tapoja ja asiakaspalvelukäyttäytymistä. Oikeesti kaikki ei ymmärrä ettet voi työpaikalla asiakaspalvelijana laahustaa kädet taskussa, velttona ,housut roikkuen ja joka toinen minuutti vilkuilla puhelinta ja huokailla kun on raskasta kun ei saa lojua sohvalla.
Meillä nousi avoinesti homo mies osastopäälliköksi, niin johan alkoi tulla pukeutumis/tukanleikkuu/elämäntapaohjeita virallisissa osaston kuukausikatsauksissa.
Jumaleisson, kyseessä oli "asikkaalta piilotetut softanörtit" joiden farkut & t-paita aavistuksen verran ylipainoisen ruhon päällä ei vaan miellyttänyt tätä sateenkaarijeppeä. Sen olisi ymmärtänyt että asiakasprojektivastaaville moisia olisi laittanut mutta ilmeisesti heppu halusi silmäkarkkia ympärilleen.
Vierailija kirjoitti:
Pitää "keinuvasti" liikkua asiakasta kohden. Mutta onkin kyllä varmaan kaikkien aikojen seksistisin työpaikka. Autoliike.
Jos tämä olisi pätkääkään totta niin eiköhän tuosta aikamoinen someraivo synny.
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos ne miesmyyjät näyttää vähän hassuilta:)
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö myös olla lyhyt hame, antavainen kaula-aukko ja pudotella paljon kyniä?
Vierailija kirjoitti:
"Erään ystäväni" = tarkoitan minua
"pikkupomo" = pomoni
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin ihan lähteä autokaupoille nähdäkseni ne pienen ja vähän isomman vatsan omaavat autokauppiaat keinuen kävelemässä mua kohti. Saattaisin tirskahtaa.
Ap, pyydä tarkennusta ohjeeseen ja nauhoita keskustelu, tai parempaa, laita työkaveri videoimaan. Sitten joko yhteys iltapäivälehdistöön tai jaatte suoraan youtubeen. Linkki tänne sitten. Tuo on jo sen arvoinen juttu, että työpaikan vaihto olisi vaan tervetullutta.
Kyseinen "ohjeistus" koski siis naispuolista työntekijää. Ja pomo on myös itse nainen.
Mun yks entinen työkaveri aina laahusti hitaasti töissä. Siis se ärsyttävä laahausääni aina kuului kun se hiihti avokonttorissa. Vapaa-ajalla oli reipas ja lenkkeili. Kyllä ärsytti.