Mies koko ajan vihainen asioista joista se ei halua olla vihainen. Apua?
Ollaan siis juteltu ja mies sanoo tietävänsä, että suuttuu asioista joista ei ole syytä suuttua ja joista ei saisi suuttua. Siis asioista, jotka ei ole minun vika tms vaan ihan tavallista arkea. Se ei kuulemma haluaisi suuttua niistä koska tietää että suuttuminen on todella kohtuutonta (asioista, joille en voi mitään). Mutta kuulemma se ei voi itselleen mitään, koska ne asiat vain ärsyttää ja raivostuttaa niin paljon. Mies on ratkaissut asian niin, että ei enää huuda minulle eli aloita riitaa vaan on vain yksinään sanomatta mitään kamalan vihanen (ei kuulemma pysty estämään vihaansa, mutta koska ei aloita riitaa niin sen mielestä tilanne on ok). Tunnelma on aika kamala kotona kun toinen on vihainen, eikä asiat ratkea puhumalla, koska ei ole mitään ratkaistavaa, erimielisyyttä tai loukkausta tms. Mitä ihmettä teen? En enää jaksa miehen vihaisuutta, koska sille ei ole mitään oikeaa syytä.
Kommentit (7)
Terapian paikka. Luulisi miehen itsensäkin kiinnostuvan, mistä hänen vihansa kumpuaa. Oikeastihan syyt on syvemmällä.
Eroat. Heti.
Mies on siis täynnä vihaa, joka vain odottaa purkautumistaan. Hänen.pitää mennä terapiaan työstämään ongelmiaan ennen kuin on valmis suhteeseen.
Onhan vihaisuudelle syy. Sä olet tehnyt tai sanonut jotain, mikä vihastuttaa miestäsi. Miehesi on nyt opettelemassa uutta tapaa reagoida. Ehkä tämä on eka askel, ettei huuda ja riitele asiasta.
Ehkä myöhemmi oppii ymmärtämään asioita eri kantilta, eikä vihastukkaan helposti.
Millaisista asioista mies suuttuu? Uskooko oikeasti, ettei ole syytä suuttua?
Kuulostaa exältäni jolla adhd. Impulsiivinen ihminen joka veti pultit ihan ihmeellisistä asioista. Purki raivoa hakkaamalla sängyn patjaa tms. Raivostui esim jos olin siirtänyt tärkeiden papereiden pinoa 5 cm vasemmalle. Tuntui aina olevan vihainen ja oli hyvällä tuulella vain kun sai uppoutua netin pelimaailmaansa yötä myöden. Jep jep, onneksi nykyisin exä.
kuulostaa mun korviin joltain persoonallisuushäiriöltä. mun kumppanilla on epävakaa,ja raivostuu/suuttuu/loukkaantuu erittäin helposti ja pienistä asioista,monesti ilman syytä.
annatko esimerkkejä tilanteista,jossa miehesi on alkanut raivoamaan?
hyvää tässä on se,että miehesi tajuaa oman kohtuuttomuutensa eikä sysää kaikkea sun viaksi. hän tietää,että tekee väärin ja selvästi ei haluaisi käyttäytyä tuolla tavalla. mitään ei ole siis menetetty,ei todellakaan.
vaikuttaa siltä,että hänellä on tunteiden käsittelemisen kanssa ongelmia. ei ole siis lapsuuden kodissa oikeaa tapaa oppinut ja käyttää nytkin sitä ainoaa tapaa,jonka tietää/osaa käyttää.
tuollainen kamala viha ei tosiaan itsestään ja ilman syytä syty. tän asian takana on jotain,joka purkautuu ylenpalttisena suuttumuksena.
entäs tunnelukot,voivatko aiheuttaa tällaista? tehkää/pyydä miestäsi tekemään netistä löytyvä tunnelukkotesti ja katsokaa tulokset. löytyykö mitään,joka edes hieman selittäisi nykyistä käytöstä?
miehesi olisi hyv'ä käydä puhumassa jossain. ellei oikeassa kelan tukemassa terapiassa niin sitten vaikka edes sairaanhoitajalla/lääkärillä/psykologilla. ei tuo suhde kestä,ellei ongelmaan saada selvyyttä. ja selvyys saadaan tutkailemalla miehesi menneisyyttä ja siellä hänen kokemiaan tunteita.
Ja minusta tuntuu että mies kärsii tästä itsekin paljon, varmaan enemmän kuin minä. Harmittaa senkin puolesta. Ap.