Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänkö teillä joululaatikot itse?

Vierailija
04.12.2017 |

Kuis on mammat?

Tehdäänkö teillä joululaatikot itse?

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itse koska mulla on nätit vuuat tarkoitukseen. Mutta Saarioisten laatikot on mun suuhun parempia, lapsuudenkodistakin tuttuja. Itse kun teen niin teen ohjeella, ja aina siinä porkkanalaatikossa on joku muskotti tai inkivääri joka maistuu läpi vaikka olen laittanut vähemmän kuin ohjeessa.

Aikanaan kun ei ollut noita valmiita soseita, mun äiti joskus oikaisi lanttulaatikon kanssa niin, että osti kaupan valmislaatikon ja lisäsi siihen kermaa ja sekoitti. Sitten toi sössö siihen omaan nättiin vuokaan ja vähän korppujauhoja kuorrutukseksi. Oli tosi hyvää. 

Kun olimme nuorempia, niin lanttulaatikkoa söi tasan äitini ja me muut maistettiin ehkä lusikallinen. Ei sitä varten oikeen viitsinyt kuoria, keittää ja soseuttaa lanttuja. Nythän on helppoa kun on valmiit soseet.

Kiitos tästä! Strategia selvillä tälle joululle :D

Vierailija
22/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänäkään vuonna tehdä laatikoita vaan lähdemme espanjaan jouluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin rouva tekee.. olen oikeasti ostanut palvelun häneltä jouluksi. viides vuosi, kun hän tekee joulusafkat meille. ostan raaka-aineet ja sitten maksan 100e vaivanpalkkaa.. en ole ikinä syönyt niin hyvää jouluruokaa mitä hän tekee ja siksi maksan sille

Vierailija
24/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt enkä tee.

Vierailija
25/32 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki laatikot tehdään itse ja pääasiassa minun toimesta. Perunalaatikossa menee hieman kauemman kun sen pitää imeltyä kunnolla. Nykyään saa hyviä valmislaatikoitakin, mutta amatöörikokin omatekemät pärjäävät kisassa ja maussa tosi hyvin. Suosittelen pientä askartelua, se maksaa vaivan. Ja Tampereen seudun erikoisuus "lanttuhauta" on mainio esivalmiste lanttulaatikon valmistamiseen, niin ei tarvitse sählätä lanttujen keittämisessä ja survomisessa.

Vierailija
26/32 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten milloinkin. Sen mukaan mikä parhaalta tuntuu. Ei stressiä asiasta.

Vierailija
27/32 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä, kittarin palvelutiskiltä haetaan. Pärjää ihan missä tahansa vertailussa ja maksaa kutakuinkin saman tai jopa vähemmän kuin eineslaatikot tuunaamisineen.

Vierailija
28/32 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiita syödään, mutta ei Saarioisten vaan Kokkokartanon

Vierailija
29/32 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiita syödään, mutta ei Saarioisten vaan Kokkokartanon

Siis Kokkikartanon...

Vierailija
30/32 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään laatikoita itse enkä ”tuunaile” näitä kaupan eineksiä. Testaan muutamat laatikot ennen joulua ja hankin sitten juhlapöytään niitä mistä pidin eniten.

Vierailija
31/32 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä riippuu siitä miten sattuu huvittaa milloinkin. Ostin yks vuosi niitä Uunikokki-vuokia, johon mahtuu juurikin yks "äitien tekemä" tuunattavaksi (kermalla yms.) kuhunkin ja nätti laittaa tarjolle.

Mut oon niissä lämmittänyt myös omatekemiäni laatikoita.

Vierailija
32/32 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään lanttulaatikko itse, mutta porkkanalaatikon ostan valmiina. En pidä eineslanttulaatikoiden mausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä