Tehdäänkö teillä joululaatikot itse?
Kommentit (32)
Ei tänäkään vuonna tehdä laatikoita vaan lähdemme espanjaan jouluksi.
naapurin rouva tekee.. olen oikeasti ostanut palvelun häneltä jouluksi. viides vuosi, kun hän tekee joulusafkat meille. ostan raaka-aineet ja sitten maksan 100e vaivanpalkkaa.. en ole ikinä syönyt niin hyvää jouluruokaa mitä hän tekee ja siksi maksan sille
Kyllä kaikki laatikot tehdään itse ja pääasiassa minun toimesta. Perunalaatikossa menee hieman kauemman kun sen pitää imeltyä kunnolla. Nykyään saa hyviä valmislaatikoitakin, mutta amatöörikokin omatekemät pärjäävät kisassa ja maussa tosi hyvin. Suosittelen pientä askartelua, se maksaa vaivan. Ja Tampereen seudun erikoisuus "lanttuhauta" on mainio esivalmiste lanttulaatikon valmistamiseen, niin ei tarvitse sählätä lanttujen keittämisessä ja survomisessa.
Miten milloinkin. Sen mukaan mikä parhaalta tuntuu. Ei stressiä asiasta.
Ei tehdä, kittarin palvelutiskiltä haetaan. Pärjää ihan missä tahansa vertailussa ja maksaa kutakuinkin saman tai jopa vähemmän kuin eineslaatikot tuunaamisineen.
Valmiita syödään, mutta ei Saarioisten vaan Kokkokartanon
Vierailija kirjoitti:
Valmiita syödään, mutta ei Saarioisten vaan Kokkokartanon
Siis Kokkikartanon...
En tee mitään laatikoita itse enkä ”tuunaile” näitä kaupan eineksiä. Testaan muutamat laatikot ennen joulua ja hankin sitten juhlapöytään niitä mistä pidin eniten.
Vähä riippuu siitä miten sattuu huvittaa milloinkin. Ostin yks vuosi niitä Uunikokki-vuokia, johon mahtuu juurikin yks "äitien tekemä" tuunattavaksi (kermalla yms.) kuhunkin ja nätti laittaa tarjolle.
Mut oon niissä lämmittänyt myös omatekemiäni laatikoita.
Meillä tehdään lanttulaatikko itse, mutta porkkanalaatikon ostan valmiina. En pidä eineslanttulaatikoiden mausta.
Kiitos tästä! Strategia selvillä tälle joululle :D