Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänkö teillä joululaatikot itse?

Vierailija
04.12.2017 |

Kuis on mammat?

Tehdäänkö teillä joululaatikot itse?

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa- ja lanttulaatikot kaupasta valmiina, muut tehdään itse

Vierailija
2/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään vain lanttulaatikkoa ja imellettyä perunalaatikkoa. Lanttulaatikon teen valmiista soseesta, perunalaatikon kokonaan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta tajusin että kyseessä on nuo ruokalaatikot, luulin usean päivän ajan että palstalla jostain syystä puhutaan pahvilaatikoista tms joihin joululahjat laitetaan ennen paketointia.

Vierailija
4/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään bataattilaatikkoa, lanttu- ja porkkanalaatikkoa ja imellettyä perunalaatikkoa. Kaikki on tehty itse viime viikonloppuna valmiiksi pakkaseen odottamaan paistamista jouluna.

Vierailija
5/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään itse. Äiti tekee peruna- ja porkkanalaatikot ja minä teen lanttulaatikon.

Vierailija
6/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttu-, porkkana-, maksa- ja makaronilaatikot, imelletty perunalaatikko.

Ihan ite teen.

Meillä se on aika vaivatonta, koska ne mahtuvat paistumaan kaikki kerralla leivinuunin.

Vierailija
7/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt itse joka toinen vuosi.. enkä saa niistä ollenkaan niin hyviä kuin kaupan laatikoista.

Vierailija
8/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttulaatikko tehdään lanttuhaudasta (joskus tehtiin täysin itse, mutta maussa ei eroa. Imelletty perunalaatikko tehdään täysin itse. Bataatti ja porkkanalaatikkoa tehdään joskus soseesta ja joskus kokonaisista juureksista.

Etenkin soseesta tehden on niin helppoa, etten näe oikein miksi ostettaisiin valmiina. Lanttu ja bataattilaatikkoa tehdään joskus muulloinkin, kun ne on niin nopsia ja helppoja.

-mistä aita on matalin

Vierailija
9/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiista soseesta teen, kuoriminen on kurjaa.

Vierailija
10/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä kuin lanttulaatikkoa, ja todellakin teen itse, äidin reseptillä. Hakkaa kaikki valmislaatikot 100-0, ja muut omatekoisetkin vähintään 50-0.

Vierailija
11/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vastannut jo tällaiseen kyselyyn. Lukekaa sieltä.

Vierailija
12/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko tulee kaupasta, muut teen itse. Lanttu- ja porkkanalaatikoiden teko on jokseenkin yksinkertaista, kun valmiit soseet saa kaupasta. Haastavin laji on imelletty perunalaatikko, joka ei ikinä onnistu ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
13/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta puuttui vaihtoehto.

Vierailija
14/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse koska mulla on nätit vuuat tarkoitukseen. Mutta Saarioisten laatikot on mun suuhun parempia, lapsuudenkodistakin tuttuja. Itse kun teen niin teen ohjeella, ja aina siinä porkkanalaatikossa on joku muskotti tai inkivääri joka maistuu läpi vaikka olen laittanut vähemmän kuin ohjeessa.

Vierailija
15/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse koska mulla on nätit vuuat tarkoitukseen. Mutta Saarioisten laatikot on mun suuhun parempia, lapsuudenkodistakin tuttuja. Itse kun teen niin teen ohjeella, ja aina siinä porkkanalaatikossa on joku muskotti tai inkivääri joka maistuu läpi vaikka olen laittanut vähemmän kuin ohjeessa.

Juurikin näin! Olen varovainen niiden mausteiden kanssa ja maistelen ja hyvältä tuntuu.. Sitten valmiina voi yök!

Saarioinen on pelastanut mut monet kerrat.

7

Vierailija
16/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan kun ei ollut noita valmiita soseita, mun äiti joskus oikaisi lanttulaatikon kanssa niin, että osti kaupan valmislaatikon ja lisäsi siihen kermaa ja sekoitti. Sitten toi sössö siihen omaan nättiin vuokaan ja vähän korppujauhoja kuorrutukseksi. Oli tosi hyvää. 

Kun olimme nuorempia, niin lanttulaatikkoa söi tasan äitini ja me muut maistettiin ehkä lusikallinen. Ei sitä varten oikeen viitsinyt kuoria, keittää ja soseuttaa lanttuja. Nythän on helppoa kun on valmiit soseet.

Vierailija
17/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata itselle ruveta värkkäämään laatikoita. Kaupasta ostan pienet rasiat porkkanaa ja lanttua ja niistäkin tuppaa jäämään jämät syömättä.

Vierailija
18/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimpina/pahimpina vuosina olen tehnyt ainakin osan laatikoista (bataatti-, lanttu- ja porkkana) kahtena versiona, vegaanisena ja perinteisenä. Joinakin vuosina olen tehnyt myös punajuurilaatikon, sen sijaan maksalaatikkoa en muista tehneeni koskaan.

Ostolaatikoita en syö, todennäköisempää on että tänä vuonna teen perinteiset laatikot äidilleni ja itselleni varaan joululaatikoiden tilalle jotain muuta vegaanista.

Vierailija
19/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan valmiit laatikot. En edes tiedä, miltä omatekemä maistuu

Vierailija
20/32 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vertaillut super-mammmojen ja Kokkikartanon laatikoita ja kyllä Kokkikartano voitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi