Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aloittaa laihdutus järkevimmin? Tarvin apua <3

Vierailija
04.12.2017 |

Miten olet päässyt vauhtiin? Täytyisi sokeri ja roskaruoka jättää pois. Inhoan itseäni. Olen lihonut vuodessa 10 kg ja olen ylipainoinen. Pudotettavaa on 30 kg.
Kaksi vuotta sitten laihdutin normaalilukemiin kunnes lihoin 20 kg. Masentaa se kuinka olen päästänyt itseni lihomaan noin paljon.
Liikunta ei kiinnosta ja kun teen ruokavaliomuutoksen, se kestää 3 vrk.
Pelkään sairastuvani tällä menolla ja silti en vain kykene. Mitä teen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä karppaa

Vierailija
22/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vain siitä, ettei KOE kelpaavansa, vaikka kelpaa ihan kokonaan sellaisena kuin on. Itsekin laihduin, kun tunsin taas kelpaavani, lihoin kun en tuntenut niin. Nyt taas aloin vauhdilla hoikistua, kun tuli takaisin oma sisäinen kokemus kelpaamisesta, ennen kaikkea itselleni. Tee päivä kerrallaan ihan pieniä, hyviä asioita itsellesi. Kohta taas hoikempina ja terveempinä, iloisempina maailma valloitetaan! ☺️ Muista, että et ole yksin, ja muista miten ihana oikeasti olet!

Tämä! Suuntaan tai toiseen, tarvitset jonkin henkisen motivaattorin. Itselle toimii mielikuvaharjoittelu siitä kuinka olen jossain ihan tavallisessa tilanteessa ja tunnen itseni itsevarmaksi. Päivä kerrallaan, kannattaa muistaa ettei päivien dieettiä kannata tuhota vetämällä koko pizza kerralla lärviin.

No ei se yksi pitsa kyllä mitään tuhoa ja pitsojakin on erilaisia. Itse 170 / 60, elän terveellisesti ja ruokavalioon kuuluu pitsa, silloin tällöin.

Varmaan saan tästä haukut, mutta itsekin syön pitsoja silloin tällöin 20kg laihdutusurakan jälkeen mutta syön vaan päälliset en pohjaa. Ei tule sitä hiilariturvotusähkyä. Joskus myös ostan pienen pussin sipsejä ja imeskelen niistä mausteet ja suolat. :x

Minkäs tekee kun hiilihydraateista tulee niin huono olo mutta vanhat herkut houkuttaa aina silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi laihdutusapplikaatio, (My Fitness Pal) oon laihtunut nyt 4kg ja noin 3-4kg jäljellä.

Appiin saa valittua tahdin (0.25kg-1kg viikossa, app suosittelee 0.5kg/vko tahtia) laitat omat mitat ja sovellus laskee sulle päivän kalorit.

Mun heikkous laihdutuksessa oli kaloreiden laskeminen itse, applikaatio laskee ne sun puolesta, lähes mikä tahansa ruoka-aine löytyy kaloreineen ja makroravinteineen ja suurimman osan tuotteista voi myös skannata viivakoodilla!

Oon käyttänyt tätä nyt noin kuukauden ja lähes kaikki ruokani on tallennettu sovellukseen, joten klikkailen vain kännykältä söinkö tänään aamupalaksi jogurttia ja mustikoita vai puuroa voisilmällä, ja sovellus laskee paljonko kaloreita on jäjellä.

Sovellukseen voi syöttää myös liikunnat, mutta itse käytän tätä vain kaloreiden laskemiseen.

Minulla myös  vastaava sovellus käytössä.  -8kg elokuusta alkaen. Vielä 2 kiloa tavoitteesta.

Vierailija
24/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä täytyy tehdä, mutta olen niin heikko ja sorrun ja masennun herkästi ja tulee kierre enkä vain onnistu.

Vierailija
25/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosien ajan kokeillut laihduttaa vaikka ja miten. Loppujen lopuksi minulle pikkutarkkana luonteena sopi parhaiten ihan vaan kalorien laskeminen. Määritin alussa päivittäisen kalorirajan (minulla 1500), jonka yli ei saanut mennä. Aluksi annoin itselleni luvan syödä ihan mitä huvittaa kunhan raja ei ylity. Nopeasti sitä alkoi myös syödä järkevästi, sillä lihottavalla ravinnolla tuo raja tuli nopeasti vastaan ja sitten loppupäivän oli nälkä. Paino putosi noin puoli kiloa viikossa ja sain näin 15 kiloa pois. Nyt parin kuukauden ajan olen pyrkinyt pitämään painon saavutetussa vähän suuremmalla kalorirajalla. Tuossa taas joulun jälkeen otan uuden rutistuksen 1500 kalorilla, jotta saan toiset 15 kiloa pois ja pääsen normaalipainoon. Sitten alkaa se vaikein vaihe eli painon pitäminen kurissa. Pitää siinä vaiheessa tarkkailla mikä siihen on sitten sopiva kalorimäärä.

Tämä nyt vain oli vinkki siitä mikä minulle sopi. Ei välttämättä ole ollenkaan hyvä jollekin muulle. Itselleni en saanut kuria muulla kuin kalorien laskemisella. Ja tuo järkevä kalorimäärä laski painoa sopivasti puoli kiloa viikossa. Hitaasti, mutta varmasti ja oli hyvä olla koko ajan. Ei heikotuksia tms. Välillä voi herkutellakin kunhan ei ylitä rajaa.

Vierailija
26/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa Ylen Areenasta löytyvä sarja Am I Perfect? Siellä ainakin käy ilmi kuinka EI kannata laihduttaa. Koekaniinina toiminut laihduttaja oli vielä kaiken huipuksi tiimalasivartaloinen eli hän saavutti terveellisen vyötärönympäryksen eli puolet pituudestaan vaikkakin huonoilla konsteilla. Hän olisi päässyt ihan samaan laihtumistulokseen ilman säästöliekkiä jos olisi syönyt päivittäin 1500-1800 kcal ja syönyt ruokaa ravitsevista ruoka-aineista. Ruoanlaittohan ei ollut hänelle mikään kynnys painonhallinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi