Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aloittaa laihdutus järkevimmin? Tarvin apua <3

Vierailija
04.12.2017 |

Miten olet päässyt vauhtiin? Täytyisi sokeri ja roskaruoka jättää pois. Inhoan itseäni. Olen lihonut vuodessa 10 kg ja olen ylipainoinen. Pudotettavaa on 30 kg.
Kaksi vuotta sitten laihdutin normaalilukemiin kunnes lihoin 20 kg. Masentaa se kuinka olen päästänyt itseni lihomaan noin paljon.
Liikunta ei kiinnosta ja kun teen ruokavaliomuutoksen, se kestää 3 vrk.
Pelkään sairastuvani tällä menolla ja silti en vain kykene. Mitä teen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sellaisen ruokavaliomuutoksen, jossa ruoka on maukasta ja jaksat noudattaa sitä.

Vierailija
2/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö harvemmin, pian totut siihen. 2 kertaa päivässä on ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö illalla. Eli ota 12-12 -periaate: 12 tunnin aikana vuorokauden kalorimäärä ja 12 tuntia paastoa. Tämä on mulla ollut aina luonnollinen tapa, sillä olen iltauninen enkä syöpöttele telkkarin ääressä. Klo 18 jälkeen en syö mitään ja aamupala sitten seuraava ateria klo 6-8 välillä. Tietenkin kalorimäärä pitää olla kaiken kaikkiaan vähemmän, mitä kuluttaa. Tsemppiä!

Vierailija
4/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tama toimii minulle:

1. Lukitsen ruoka-aineet ruokavaliooni mita osaan kayttaa, valmistaa ja maustaa. Lisaksi naista raaka-aineista minulle ei tule vatsavaivoja tms ja kroppani osaa kayttaa niita (kananmunat, kana, valkoinen kala, riisi, porkkana ja kukkakaali, oliivioljy, mantelit, omena - ainoastaan.)

2. Teen kaikki ruuat etukateen 1-2 kertaa viikossa. Ainoastaan aamupala tehdaan joka aamu erikseen. Muuten muovilootaa toihin mukaan.

3. Ruoka syodaan joka paiva samaan aikaan. Syon itse paivassa kuusi kertaa mutta vahempikin riittaa.

4. Kaytan yrtteja ja mausteita ennakkoluultomasti. Kanasta saa hyvin erilaista kayttamalla eri valmistustapoja, mausteita ja maridaaneja JOTKA TEHDAAN ITSE. Valkosipulin, chilin ja inkivaarin voittanutta comboa en ole tavannut.

5. Teet em. ruuista suunniteman ja punnitset raaka-aineet jotta tiedat paljonko syot.

6. Muistat syoda 30% energiasta rasvana.

Vierailija
5/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin ryhmään tai kaveri tai valmentaja vähän valvomaan ja auttamaan. Pikku hiljaa. Tee jotain mistä tykkäät tai mitä olet halunnut kokeilla. Ei tarvi liittyä painoon mitenkään... kun saat murskeen vähän iloa ja tilaa, niin se mässäily alkaa unohtua ja haluat taas ruveta huolehtimaan itsestäsi.... se tulee luonnostaan. Keskity johonkin kuvaan ja mielenkiintoiseen. Mitä sellaista voisi olla ? Just lueskelin noita kulttuuritarjontoja... on vaikka mitä.

Jos sulla on joku kaveri, niin pyydä mukaan tai käykää jossain helpossa uudessa yhdessä. Itsenäisyyspäivänä käy jossain ... kummasti tulee yhteinen olo.

Mä ajattelin, että haluan osan siitä Suomen päivästä viettää jossain, missä on paljon ihmisiä.... Meitä tämän itsenäisen Suomen asukkaita.

Pointtini on: hae mielenvirkeyttä. Ne kilot jatkoi sitten omaa tahtiaan. Ei oo pakko vaan saa tehdä ja olla. Ota silleen iisisti. Keho stressistä vaan paisuu... rentona senkin on parempi.

Hyvää mieltä päivääsi.

Vierailija
6/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin lopeta itsesi inhoaminen. Tee mielikuvaharjoitteita, joissa ajattelet itsestäsi ja kehostasi hyviä asioita. Puhu itsellesi kuin puhuisit parhaalle, rakkaalle ystävällesi, josta haluat pitää huolta. Ei ihminen jaksa syödä hyvin ja liikkua, jos sen pontimena on itseinho. Motivoidut paremmin pitämää huolta itsestäsi, kun teet sen siksi, että arvostat itseäsi. Ajattele, miten terve ja toimiva kehosi on, millaisia mielihyvän tunteita saat sen avulla ja miten haluat pitää sen kunnossa. Mieti myös, mistä asioista ulkonäössäsi pidät.

Harkitse vielä sen painonpudotuksen määrää. Jos jojoilet, laihdutat kymmeniä kiloja ja lihot takaisin, se voi johtua siitä, että tavoitepaino on liian alhainen. Mieti tarkkaan, mikä voisi olla sellainen paino, jonka voisit realistisesti pystyä pitämään.

Tärkeämpää kuin painon vahtaaminen on se, että päivittäin elät terveellisesti. Jos teet näin, pitäisi painon asettua itsestään. Älä kuitenkaan ole itsellesi liian ankara. Jos päätät, ettet koskaan enää saa syödä jotain herkkuasi, niin sittenhän et enää muuta ajattelekaan ja lopulta retkahdat ja masennut ja annan kokonaan periksi. Jos jonain päivänä ei onnistu, se oli se päivä ja huomenna on uusi päivä.

Yritä inhostasi huolimatta keksiä jokin liikunnallinen harrastus. Vaikka hikisiivousta, puutarhanhoitoa, tanssia, joogaa, kävelyä, sienestystä, ihan mitä vain.

Vierailija
7/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on vain siitä, ettei KOE kelpaavansa, vaikka kelpaa ihan kokonaan sellaisena kuin on. Itsekin laihduin, kun tunsin taas kelpaavani, lihoin kun en tuntenut niin. Nyt taas aloin vauhdilla hoikistua, kun tuli takaisin oma sisäinen kokemus kelpaamisesta, ennen kaikkea itselleni. Tee päivä kerrallaan ihan pieniä, hyviä asioita itsellesi. Kohta taas hoikempina ja terveempinä, iloisempina maailma valloitetaan! ☺️ Muista, että et ole yksin, ja muista miten ihana oikeasti olet!

Vierailija
8/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:2 -laihdutus ei ole niin rajoittavaa, toimii varmaan hyvin jos yhdistät sen siihen herkkujen poisjättöön.

Vierailija
9/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi laihdutusapplikaatio, (My Fitness Pal) oon laihtunut nyt 4kg ja noin 3-4kg jäljellä.

Appiin saa valittua tahdin (0.25kg-1kg viikossa, app suosittelee 0.5kg/vko tahtia) laitat omat mitat ja sovellus laskee sulle päivän kalorit.

Mun heikkous laihdutuksessa oli kaloreiden laskeminen itse, applikaatio laskee ne sun puolesta, lähes mikä tahansa ruoka-aine löytyy kaloreineen ja makroravinteineen ja suurimman osan tuotteista voi myös skannata viivakoodilla!

Oon käyttänyt tätä nyt noin kuukauden ja lähes kaikki ruokani on tallennettu sovellukseen, joten klikkailen vain kännykältä söinkö tänään aamupalaksi jogurttia ja mustikoita vai puuroa voisilmällä, ja sovellus laskee paljonko kaloreita on jäjellä.

Sovellukseen voi syöttää myös liikunnat, mutta itse käytän tätä vain kaloreiden laskemiseen.

Vierailija
10/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äsköisen lisäksi tärkein: oma sisäinen motivaatio täytyy olla kunnossa! Ilman sitä ei onnistu. Laihdutus on pitkäaikainen projekti.

Vierailija
11/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo kerrallaan.

Vierailija
12/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat ongelmat. Poistin sokerin ruokavaliosta ja sillä tippui kolme kiloa laihduttamatta. Nyt paino on muuttanut suuntaan ja puoli kiloa tullut lisää. Aika omituista.

Vierailija
13/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vain siitä, ettei KOE kelpaavansa, vaikka kelpaa ihan kokonaan sellaisena kuin on. Itsekin laihduin, kun tunsin taas kelpaavani, lihoin kun en tuntenut niin. Nyt taas aloin vauhdilla hoikistua, kun tuli takaisin oma sisäinen kokemus kelpaamisesta, ennen kaikkea itselleni. Tee päivä kerrallaan ihan pieniä, hyviä asioita itsellesi. Kohta taas hoikempina ja terveempinä, iloisempina maailma valloitetaan! ☺️ Muista, että et ole yksin, ja muista miten ihana oikeasti olet!

Tämä! Suuntaan tai toiseen, tarvitset jonkin henkisen motivaattorin. Itselle toimii mielikuvaharjoittelu siitä kuinka olen jossain ihan tavallisessa tilanteessa ja tunnen itseni itsevarmaksi. Päivä kerrallaan, kannattaa muistaa ettei päivien dieettiä kannata tuhota vetämällä koko pizza kerralla lärviin.

Vierailija
14/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistobakteerit kuntoon niin mielihalut muokkaantuvat autimaattisesti. Roskaruuasta ja sokerista tulee silloin paha olo.

Vierailija
15/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse yritin toistuvasti pudottaa painoa sinkkuna ollessani,ei onnistunut. vasta sitten kun sain parisuhteen,jossa kumppani tavallaan toimii mun omana ruokapuolen personaltrainerina,on paino alkanut pysyvästi putoamaan. lähtömitat 166/87kg,nykyään 166/77kg. yksin asuessani en vain yksinkertaisesti pidemmällä aikavälillä onnistunut pitämään terveellistä syömistä,se aina lipsahti persiilleen jossain vaiheessa. vaikka halusin laihtua,oma itsekuri ei riittänyt. kumppani tsemppaa ja välillä vahtii,että pysyn ruodussa,se auttaa todella paljon. sä vaan tarviit päähäs sen tietyn moodin,en osaa yhtään sanoa mistä sitten sen saat. mulla on tällä hetkellä repsahdus vaihe,niitä tulee aina välillä. tää joulun aikakin tekee vaikeaa siitä,että sais pidettyä sokerin syönnin mahdollisimman vähällä.

mäkin inhoan omaa kroppaani,joten ymmärrän sua. ei näytä hyvältä,kun katsoo peiliin ja vaatteet mallinuken päällä näyttää itsellä sitten vain kasalta makkaroita. tää on sinällään huono,kun jo itseinho voi saada ihmisen luovuttamaan ja mässäämään sillä ruualla,sitä tavallaan lohduttautuu siihen. olisko sulla tai onko sulla ketään tsempparia? kumppania taikka kaveria joka voisi kanssa toimii sulla ptnä?

itse olen tunnesyöjä kanssa,mutta ei siitä tähän sen enempää. pysyvä painonhallinta on erittäin vaikeaa kyllä,kun paikkaa tunteitaan syömällä. jotenkin pitäisi löytää se moodi. tee vaikka lista asioista,jotka motivoivat sinua laihduttamaan. vaatteiden näyttäminen hyvältä päällä ja se ylpeys omasta kropasta voisivat esim olla tällaisia asioita. mutta eipä nuokaan asiat aina auta,jos tuntuu siltä että on pakko parantaa oma mieliala nyt ruualla.

syötkö herkkuja päivittäin? jos syöt ja hetipois kokonaan jättäminen on vaikeaa niin ota itsellesi yksi herkkupäivä. se on pieni askel ajatuksena,mutta vaikeaa sellaiselle joka on koukussa makeaan. kun on helppoa pitää yksi herkkupäivä viikossa,ala sitäkin harventamaan.

mä lihoin kanssa nopeaan tahtiin melkein 30kg,johtuen siitä että ruokaa oli saatavilla eikä kukaan vahdannut mitä söin ja paljonko. kaikki ryöpsähti käsistä...nyt sitten kärsin seurauksia ja paino putoaa,hitaasti mutta varmasti. tavoite on tuo max 55kg. meillä siis sama määrä pudotettavaa läskiä.

elä syytä itseäsi siitä,että oleet päästänyt itsesi lihomaan. armahda ja ymmärrä. sulla on ehkä paha olla ja lohdutat itseäsi ruualla. ei se oo sun syy. ajattele,että nyt on vain päässyt käymään näin,mutta korjaat asian. lihominen ei ole lopullista,eikä sua ole tuomittu olemaan lihava loppuelämäkses. sä saat kyllä laihdutettua ja osaat sen. tarviit vaan vähän apua,ja se on aivan sallittua :)

eikö todella ole mitään liikuntalajia,joka kiinnostaisi? itse käyn pelaamassa sulkkista mielenkiinnon mukaan. se on niin kivaa,etten edes miellä sitä liikunnaksi. se alakin,millä siinä joutuu liikkumaan,ei ole kamalan iso. entä uiminen? jotain tällaista kivaa tekemistä muiden kanssa,jota tehdessäsi et välttämättä edes ajattele että "nyt minä urheilen". pidätkö esim koirista? jos pidät ja jollain tutullasi on hauvveli,pyydä saada käyttää koiruutta pienellä hypyllä ulkona. siinäkin koira vie ajatuksiasi muualle,että et välttämättä kuole siihen ajatukseen,että stna ku on pakko kävellä ja jaksaa blsablaablaa. jatkuu...

Vierailija
16/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu...

myös ajatus omasta terveydestä motivoi ajoittain. säkin pelkäät sairastuvas,muttet siltikään vain kykene. pyri ajattelemaan,ettet sä tarvii sokeria. se on totta,sä et tarvii sitä mihinkään,sun kroppa ei tarvii sitä ja se on koukuttavaa myrkkyä. sä et kuole,jos et saa sitä. sun elämä ei ole yhtään huonompaa sokerittomana,vaikka sun tunteet suoltais sulle tommosta valetta. elä usko sitä! :D tää sama asia on tupakoitsijoilla. lopettamisen hetkellä pelko siitä,että elämästä tulee syöpää ilman körssiä,saattaa romuttaa koko lopettamisyrityksen. tosiasiassa,sun elämä on parempaa ilman tupakkaa,vaikka sulla on pelko että paskaa se tulee olemaan. mitä muka teen seksin jälkeen,mitä ruuan jälkeen,mitä baarissa? tätä voi soveltaa myös ruuan kanssa. sun aivot sanoo sulle,että sulla tulee olemaan huono mieli ja v**un surkee elämä. ei se oikeasti ole niin. sun keho voi paremmin,sun mieli voi paremmin. säihkyt,kun voit ylpeänä kantaa tervettä ja hyvinvoivaa kroppaa! :)

miten ja mitä syöt? naposteletko,syötkö jäätäviä annoksia? jos annoskokosi ovat järkyttävät,aloita niiden pienentämisellä. käytä vaikka pienempää lautasta,jos tuntuu helpommalta....mutta se huono puoli siinä on,ettei siihen tarpeeksi salaattia mahdu. niin,jos et syö salaattia niin ala syömään. korvaa sillä salaatilla sitä ruuan määrää. jos ahdat itseesi kerralla kauhean määrän ruokaa,sun vatsalaukku on venynyt. pienentämällä annoksia saat sen taas pienenemään sellaiseksi kuin haluat.

piereskeletkö paljon? jos vastaus on kyllä,sulle ei sovi hiilarit. mulla on itsellä tämä juttu ja kumppani huomaa heti,jos olen sortunut :D se on kropan tapa kertoo et hei,nyt sä annat mulle jtn mikä mulle ei kunnolla sovi. aloita vaikka karppaamaan tämmöisessä tapauksessa. hiilihydraatit saattavat pitää yllä ahmimisen ja sokerin himoa,itselläni on näin. eli viljat,riisit ja perunat kaikki pois tyystin sekä sokerit. kuidun saannin turvaamiseksi sitten syöt sitä salaattoa.

tässä oli jonkinlainen sepustus. toivottavasti autto edes jotenkin.

kirjavinkki: allen carr - kilot kuriin. sama tyyppi kirjoittanut stumppaa tähän kirjan,jonka avulla monet ovat pystyneet lopettaa röökaamisen seinään.

Vierailija
17/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Suuntaan tai toiseen, tarvitset jonkin henkisen motivaattorin. Itselle toimii mielikuvaharjoittelu siitä kuinka olen jossain ihan tavallisessa tilanteessa ja tunnen itseni itsevarmaksi. Päivä kerrallaan, kannattaa muistaa ettei päivien dieettiä kannata tuhota vetämällä koko pizza kerralla lärviin.

No ei se yksi pitsa kyllä mitään tuhoa ja pitsojakin on erilaisia. Itse 170 / 60, elän terveellisesti ja ruokavalioon kuuluu pitsa, silloin tällöin.

Vierailija
18/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita siitä, että lopetat itsesi inhoamisen. Tuo asenne on se varmin tie epäonnistumiseen toisensa jälkeen, jojoiluun, entistä enemmän lihomiseen, pahempaan itseinhoon ja loputtomaan kierteeseen. Ennen kuin teet mitään muuta, opettele hyväksymään itsesi ja ymmärtämään, ettei painosi määrittele sinua ihmisenä. Vasta, kun tuo puoli on hallussa, aloita ruokavalion muuttaminen.

Karsi turhat herkut ja roskaruoka sekä minimoi alkoholin käyttö. Muuten syö kunnon määrät kunnon ruokaa (lihaa, kalaa, kanaa, munia, soijaa, karvisproteiinieja jne., sekä perunaa, bataattia, täysjyväriisiä, -pastaa ja muita täysjyväviljoja, ja paljon kasviksia, juureksia, hedelmiä sekä kohtuullisesti pähkinöitä ja öljyjä). Ja itsellesi sopivan monta kertaa päivässä: minimissään kolme (aamupala, lounas, illallinen), mutta jos paremmin sopii päivärytmiisi, annoskokoihisi ja jaksamiseesi 4-6 kertaa päivässä (aamupala, (välipala), lounas, (välipala), päivällinen, (iltapala). Opettele kärsivällisesti ja tee vaikka yksi muutos viikossa: Viikko 1, opettelet syömään aamupalan, Viikko 2, lisäät kasvisten määrä joka aterialla, Viikko 3, lisäät veden juontia, Viikko 4, opettelet säännöllisen ruokarytmin jne.

Muista, että tässä on kyse loppuelämäsi projektista, ei vain hetkellisestä kuurista. Eli lähde alusta asti liikkeelle siitä, että kaikki tekemäsi muutokset tulevat olemaan pysyviä, eikä tämä vaihe elämässäsi pääty puolen vuoden, vuoden tai viiden vuoden kuluttua, jolloin voit alkaa syödä jotenkin toisin. 

Vierailija
19/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi laihdutusapplikaatio, (My Fitness Pal) oon laihtunut nyt 4kg ja noin 3-4kg jäljellä.

Appiin saa valittua tahdin (0.25kg-1kg viikossa, app suosittelee 0.5kg/vko tahtia) laitat omat mitat ja sovellus laskee sulle päivän kalorit.

Mun heikkous laihdutuksessa oli kaloreiden laskeminen itse, applikaatio laskee ne sun puolesta, lähes mikä tahansa ruoka-aine löytyy kaloreineen ja makroravinteineen ja suurimman osan tuotteista voi myös skannata viivakoodilla!

Oon käyttänyt tätä nyt noin kuukauden ja lähes kaikki ruokani on tallennettu sovellukseen, joten klikkailen vain kännykältä söinkö tänään aamupalaksi jogurttia ja mustikoita vai puuroa voisilmällä, ja sovellus laskee paljonko kaloreita on jäjellä.

Sovellukseen voi syöttää myös liikunnat, mutta itse käytän tätä vain kaloreiden laskemiseen.

Tää on paras tapa. Oon laihtunut neljässä kuukaudessa normaalipainon sisällä 10 kiloa tällä. Muista hankkia keittiövaaka.

Vierailija
20/26 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeita voidaan antaa vaikka minkälaisia. Eivät ne auta, jos et saa pääkoppaa kuntoon ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi