Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on järjestötoiminnassa

Vierailija
03.12.2017 |

Miksi ihmiset omistavat aikaansa vapaaehtoisena järjestöissä, kun he voisivat sen sijaan tehdä asioita, joista heille maksetaan? Miksi itse olet järjestössä mukana?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No järjestötoiminta on demokraattista yhteiskuntaa kehittävää toimintaa. Siinä voi auttaa itseään, muita ja maailmaa. Siinä oppii paljon. Pääsee tekemisiin kiinnostavien ihmisten ja asioiden kanssa.

Olen itse jäsen ja toiminut aktiivisesti eräässä potilasjärjestössä. Järjestön kautta olen saanut ja levittänyt tietoa sairaudesta, nauttinut jäseneduista ja ollut mukana muuttamassa käsityksiä ko. sairaudesta ja edistänyt kuntoutusta ja hoitoa.

Olen myös vuosikausia toiminut kolmessa kv-järjestössä. Yksi on ihmisoikeusjärjestö, yksi luonnonsuojelujärjestö ja kolmas rahoittaa mikrolainoja kehitysmaissa. Vaikka oma toimintani ei ole superaktiivista, niin omalta osaltani olen ollut mukana vapauttamassa laittomasti vangittuja ihmisiä, suojelemassa luontoa ja auttamassa vähävaraisia ihmisiä toisella puolen maailmaa.

Vierailija
2/6 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran olen mukana järjestystoiminnassa harrastuksen kautta, teen sitä, jotta saisin harrastaa. Ilman sitä uhkaa, etten voisi harrastaa ilman vapaaehtoistoimintaa, tuskin tekisin ainakaan niin paljon hommia vapaaehtoisesti, eikä se minun "paljonkaan" ole mitenkään hirveästi.

Itse en ymmärrä, että miten jotku käyttää niin älyttömästi aikaa sellaiseen. Siis uhraavat ihan oikeasti jo kunnolla vapaapäiviä vapaaehoistyöhön yhdistyksen hyväksi. Kiitollinen toki siitä olen, että jotku "uhrautuu", mutta en tajua miten ihmiset jaksaa. Itse en jaksaisi, palkkatyö vie jo sen verran pahasti mehut etten kaipaa siihen lisäksi stressiä jostain vastuullisesta tehtävästä järjestötoiminnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestötyö perustyy siihen, että haluaa edistää ko.järjestön asiaa. Joillekin järjestötyö on harrastus.

Toki jotkut tekevät sitä saadakseen valtaa, päteäkseen, saadakseen arvostusta tmv, erityisesti silloin, kun eivät sitä paljkatyöstä saa.

Vierailija
4/6 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahiset tekee likaisen työn ilmaiseksi ja jotkut muut nostaa palkkiot ja glorian...

Vierailija
5/6 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan auttaa ja olla hyödyksi. Raha ei ole kaiken mittari, ap hyvä - itse asiassa se on todella KEHNO mittari, koska sitä maksetaan myös turhista asioista ja toisaalta heikosti todella tärkeistä ja hienoista asioista.

Elämän mielekkyys, hyvyys ja sisältö ovat tärkeämpiä. Ja näin sanon vaikka ammatiksenikin teen yhteiskunnallisesti arvokasta työtä enkä jotain yksityisetuja palvelevaa puuhastelua...

Vierailija
6/6 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun verran olen mukana järjestystoiminnassa harrastuksen kautta, teen sitä, jotta saisin harrastaa. Ilman sitä uhkaa, etten voisi harrastaa ilman vapaaehtoistoimintaa, tuskin tekisin ainakaan niin paljon hommia vapaaehtoisesti, eikä se minun "paljonkaan" ole mitenkään hirveästi.

Itse en ymmärrä, että miten jotku käyttää niin älyttömästi aikaa sellaiseen. Siis uhraavat ihan oikeasti jo kunnolla vapaapäiviä vapaaehoistyöhön yhdistyksen hyväksi. Kiitollinen toki siitä olen, että jotku "uhrautuu", mutta en tajua miten ihmiset jaksaa. Itse en jaksaisi, palkkatyö vie jo sen verran pahasti mehut etten kaipaa siihen lisäksi stressiä jostain vastuullisesta tehtävästä järjestötoiminnassa.

No järjestöissä aktiivisesti toimivat ovatkin usein meitä iäkkäämpää sukupolvea, sellaisia teräsmummoja ja -vaareja, ei meidän kaltaista pullamössösukupolvea. Nyt tietenkin eläkkeellä heillä on enemmän aikaa. Kyllähän sitä voi kärjistäen sanoa että Suomen yhdistystoiminta lepää keski-ikäisten ja sitä vanhempien naisten harteilla...

Itse olen ollut aktiivinen tiettyinä kausina, mutta välillä aika ei ole riittänyt kovin aktiiviseen mukanaoloon, mutta olen valinnut silloin kevyempiä tapoja osallistua. Nykyään sellaisia on paljon. Ei vaadi kovin paljon aikaa ja energiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän