Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion ottaa tästedes tylyn asenteen lisämyyntiä kohtaan

Vierailija
03.12.2017 |

Eli kävelen kaupasta ulos heti kun myyjä alkaa tyrkyttämään jotain ostokseeni liittymätöntä, enkä palaa siihen myymälään enää. Joku helvetin roti on niihinkin saatava. Tilanne on nykyään täysin älytön.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat sitten postimyynnistä kaiken?

Vierailija
2/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain totean:"Ei kiitos, en tarvitse sukkia/leggingsejä, toppia...." mitä nyt tarjotaankaan.

Se on niillä myyjilläkin nimittäin sellainen pakkotilanne, koska myymäläpäällikkö kyttää (tai tehdään asiakaskysely jälkikäteen), että muistiko se kassaneiti tyrkyttää niitä oheistuotteita asiakkaalle. Jos ei, niin paskamyrsky nousee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ne saamarin operaattorimyyjät jotka vaanii kauppakeskusten pop up-operaattoripisteissä, kadulla hihaan tarttuvat feissarit ja apteekin kassalla tarjotaan heijastinta kylkiäiseksi. Kun tilaan ruoka-annoksen niin lisukepekonia tarjotaan vegesalaattiinkiin ja  kaikkialla kaupoissa kysellään: tarviitko huivia/sukkia/alushousuja/kolmet liivit kahden hinnalla. Jos jumankauta olen jos kassalla maksuvaiheessa ja olen kiertänyt kaupassa jo vartin, en tosiaankaan tarvitse heräteostoksena sukkia.

Lisämyynnissäkin pitäisi olla joku logiikka! Ymmärrän täysin, miksi nahkasaapikkaita ostaessa minulle yritetään myydä suojasuihketta/pohjallisia tai sitten apteekissa lääkepinon päälle lääkeannostelijaa. Mutta ei. Kun pomo on sanonut että nyt pitää myydä tuhat heijastinta pois niin kukaan myyjä ei uskalla avata suutaan ja sanoa, että nostetaan mieluummin tuotteen hintaa eurolla ja laitetaan heijastin kaupan päälliseksi johonkin tuotteeseen, missä on järki. Esimerkiksi kengänpohjiin kiinnitettäviin nastapohjallisiin,joiden kylkeen heijastin sopis oikein hyvin.

Vierailija
4/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain totean:"Ei kiitos, en tarvitse sukkia/leggingsejä, toppia...." mitä nyt tarjotaankaan.

Se on niillä myyjilläkin nimittäin sellainen pakkotilanne, koska myymäläpäällikkö kyttää (tai tehdään asiakaskysely jälkikäteen), että muistiko se kassaneiti tyrkyttää niitä oheistuotteita asiakkaalle. Jos ei, niin paskamyrsky nousee.

Niin mutta millainen paskamyrsky nousee sitten siitä kun myyjä sanoo myymäläpäällikölle että tänään käveli viisi asiakasta ulos ja jätti muutkin ostokset tekemättä heti kun hän aloitti lisämyynnin?

Vierailija
5/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ei tasan kerro, vaikuttaa vain epäpätevältä ja saa fudut. Joten myynnit tippuu ketjussa ja johdolla ei ole hajuakaan miksi.

Vierailija
6/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään liikkeen laskussakin lukee että ostajalle on tarjottu sitä ja sitä ja sitä lisätarviketta ostoksensa kylkeen.

Että ei kateeksi käy myyjiä.

Vierailija
7/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala tylyksi, sanon vain kiitos-ei. Ei se tyrkytys myyjän vika ole.

Vierailija
8/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten pistää esim. R-kioski boikottiin, siellä annetaan henkilökunnalle ihan erikseen ohjeet tuosta lisätyrkyttämisestä, kun sen on tutkittu lisäävän myyntiä.

Sama pätee myös Elisaan.

nimim. olin noissa töissä

Vierailija
9/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäväähän se on joo, mutta ei he myyjät sitä omaksi ilokseen tee, niin vain on ohjeistettu. Tyrkyttäköön jotain, minä tuskin ostan, mutta sitten kun sanon ei kiitos, niin se tarkoittaa myös sitä että ei minä EN OSTA mitään muuta. Se vasta vituttaa kun joskus on niin sinnikkäitä tyrkyttäjiä, että eivät usko kun kerrasta sanotaan ei vaan tuputetaan ja tuputetaan. Meinasi kerran mennä hermot eräässä vero modassa kun olin löytänyt kivan takin ja kassalla myyjä intti ja intti että tässä olisi huivia ja vaikka mitä kivaa tämän kanssa. Ihan oikeasti varmaan kaksikymmentä kertaa sanoin ystävällisesti että ei kiitos en tarvi, silti hän oli tunkemassa sitä huivia mulle. Oli pakko karjaista että en tarvi muuta ja hän sitten loukkaantuneena laskutti vain takin. Teki mieli jättää koko takki ostamatta, mutta oli niin ihana takki ettei voinut

Vierailija
10/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta millainen paskamyrsky nousee sitten siitä kun myyjä sanoo myymäläpäällikölle että tänään käveli viisi asiakasta ulos ja jätti muutkin ostokset tekemättä heti kun hän aloitti lisämyynnin?

Silloin se on ollut myyjän vika, on myynyt väärin, ollut vääränlainen yms. Strategiaa ei saa kritisoida!

Vierailija
11/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin tuollainen kysely Lindexiltä, tosin siinä ei kysytty tarjottiinko lisämyyntiä (ei edes tarjottu!) vaan että antoiko myyjä ostoksiisi kehuvia kommentteja! 😂 Vastasinkin, että ihmettelin, kun myyjä alkoi kehua mun ostavan lapsen talvivaatteita (oli lokakuun puoliväli), että "aamut kylmenee kohta" kun siis asutaan Suomessa! Että joo-o, tapu tapu, kun mä ostin talvivaatetusta!

Vierailija
12/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa myyjän palkasta tulee siitä lisämyynnistä! Niiden nimike on myyjä, tehtävänä on myydä. Osta netistä, jos et halua mitään tyrkytystä. Mutta muista, että moni nettipuoti ei enää maksa palautuksia.

Vierailija
13/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin tuollainen kysely Lindexiltä, tosin siinä ei kysytty tarjottiinko lisämyyntiä (ei edes tarjottu!) vaan että antoiko myyjä ostoksiisi kehuvia kommentteja! 😂 Vastasinkin, että ihmettelin, kun myyjä alkoi kehua mun ostavan lapsen talvivaatteita (oli lokakuun puoliväli), että "aamut kylmenee kohta" kun siis asutaan Suomessa! Että joo-o, tapu tapu, kun mä ostin talvivaatetusta!

Ei ammattitaitoisen myyjän kyllä kuulu huomioida asiakkaan ostoksia, siis sanoa niistä yhtään mitään!

Vierailija
14/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostokseni ovat yhteensä 45 €, ja kassa kertoo tarjouksesta: Jos ostat vielä 5 eurolla jotain, niin saat kaupan päälle tällaisen tingeltangelin tai jotain muuta krääsää. Erityisesti kosmetiikkaosastoilla tällaista. Ei kiitos, en halua mitään turhaa sälää, vaikka kuinka olisi "ilmaista". 

Vierailija
15/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa myyjän palkasta tulee siitä lisämyynnistä! Niiden nimike on myyjä, tehtävänä on myydä. Osta netistä, jos et halua mitään tyrkytystä. Mutta muista, että moni nettipuoti ei enää maksa palautuksia.

Ettekö ole huomanneet että suuri osa nettikaupoista tyrkyttää myös lisäostoksia?

"Suuri osa heistä jotka osti saman kuin sinä osti myös tämän tuotteen" "jos ostat vielä näin ja näin paljon saat ilmaiset postikulut" "otatko pikakuljetuksen paketillesi" "otatko vielä vakuutuksen tuotteellesi" jne jne

Vierailija
16/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ammattitaitoisen myyjän kyllä kuulu huomioida asiakkaan ostoksia, siis sanoa niistä yhtään mitään!

No totta helkutissa kuuluu! Missä sä oikein olet töissä? Alkossa, apteekissa vai missä?

Vierailija
17/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisämyyntiäkin nolostuttavampaa ja raivostuttavampaa on tuo ostosten kehuminen! Ei minä sitä vaatetta tosiaankaan ostaisi, jos en siitä tykkäisi!

Vierailija
18/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin pitäisi yrittää myydä lisämyyntiä kassalla asiakkaan maksaessa ostoksiaan.

Mutta itse vihaan niin paljon tyrkyttämistä, etten,

ketään asiakasta ala kiusaamaan

Korkeintaan kysäisen tarviiko hän muovikassin, kun niin paljon ostoksia eikä omaa kassia ole.

Vierailija
19/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisämyyntiäkin nolostuttavampaa ja raivostuttavampaa on tuo ostosten kehuminen! Ei minä sitä vaatetta tosiaankaan ostaisi, jos en siitä tykkäisi!

Tämä on todella kiusallista. Varsinkin kun tietää, että myyjän on pakko joku kehu suoltaa.

Vierailija
20/33 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se asiakkaan ostopäätöksen vahvistaminen vaan kannattaa, kalliista elektorniikasta tai uudesta autosta sanotaan, että hyvä päätös, et tule katumaan ja vaatteesta kehutaan miten hyvin se sopii asiakkaalle ja on trendikäs, laadukas yms. Näin minimoidaan palautukset ja saadaan asiakkaalle hyvä mieli ostotapahtumasta. Mutta se pitäisi olla luontevaa, myyjiä painostamalla saadaan vain koomisia tilanteita tyyliin "siis, niin järkevät ja edulliset sukat, näitä tarvii aina, hyvä sinä!".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme