Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olut ei ole millään mittarilla "hyvää" ja silti sitä juodaan miljoonia litroja kaikkialla!

Vierailija
03.12.2017 |

Taas osoitus siitä, että ihminen voi pitää hyvänä just sitä mistä riittävän moni pitää. Itse tuotteen laadulla/maulla/näöllä ei ole mitään merkitystä. Massan mukana mennään.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vrt. Alma.

Vierailija
2/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aloituksestasi päätellä, ettet pidä oluesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei ole vain,rankan työpäivän päälle,saunan jälkeen terassilla jne pari kylmää kaljaa.

Vierailija
4/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en tykkää tästä asiasta, joten kukaan muukaan ei voi/saa siitä tykätä!"

Vierailija
5/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko viini sitten hyvää? Minusta se maistuu ihan käyneelle mehulle.

Vierailija
6/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi aloittaja on oikeassa ("olut ei ole hyvää") ja kaikki joille nämä miljoona litrat maistuvat, väärässä.

Vierailija
7/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun aloittelee oluen juomista, se ei maistu hyvältä. Ajan mittaan aivot kuitenkin yhdistävät oluen maun humalatilaan, joka koetaan miellyttäväksi ja oluen maku alkaa olemaan hyvä.

Oolut, viini ja viskiharrastajat ovat onnistuneet yhdistämään juomansa maun siitä seuraavaan oloon, mutta harrastuksen kirjoittamattomat säännöt ja rituaalit ainakin aluksi suojelevat heitä alkoholismin käsistä riistätymiselta.

Vierailija
8/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluissa on eroja, en itsekään pidä kaikista. Mutta jotkut ovat minusta oikeasti hyviä, tykkään kokeilla erikoisoluita, joita on marketit pullollaan (heh). Olen keski-ikäinen nainen ja muistan, kun maistoin kaljaa ensimmäisen kerran, oli reaktio ”Hyi!!” Vielä kun oppisi tykkäämään punaviinistä, sitä kun niin paljon tyrkytetään..

Vierailija
9/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut on jumalten nektaria. Tälläkin hetkellä,njams. Ruokajuomanakin ehdotonta aatelia,juokoon ap vaikka herkullisen ruoan kera limua ..hyi helv

Vierailija
10/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen olut on pääasiassa aika hirveää, varsinkin tää bulkkitavara jota kansa kantaa pulloissa ja tölkeissä vetääkseen viikonloppukännit ja jota ravintoloissa saa hanoista.

Ulkomailla on parempaakin kamaa.

Kait sekin on yksi oire suomalaiseen valtiolliseen häiriintyneeseen suhteeseen alkoholiin eli kaljaa voi myydä mutta sen on oltava pahaa.

Vierailija
11/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä en tykkää tästä asiasta, joten kukaan muukaan ei voi/saa siitä tykätä!"

Tapattaa teoriassa ja käytännössä varmaan eniten kokomaapallolla, siis aiheuttaa ennenaikaisia kuolemia, eiole niinkään maku kysymys pelkästään, känniääliöt liikenteessä

itse olen ihan absolutisti, mutta muut saa kyllä käyttää minun puolesta jos käyttäytyvät asiallisesti, minä en tule hakemaan putkasta, sieltä tullaan omin avuin kotiin sitten, siihen vedän rajan

Vierailija
12/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on riippuvuudesta. Sen kohdalla ei ole väliä, miltä tuote maistuu vaan sitä on saatava kun elimistö huutaa tuskissaan LISÄÄ!!!

Vierailija
13/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se pilaantuneen rypälemehunkin ryystäminenkin periaatteessa aika hölmöä, mutta kylläpä vaan joskus makunystyä hyväilee sekin. Pilaantunutta maitoakin käytän säännöllisesti.

Vierailija
14/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on makuasioista joista ei pidä kiistellä vaan tapella kerpele vaikka verissä päin. Alkoholipitoisista juomista kalja/olut on just paras kun siinä ei maistu viina. Punkut alkoholipitoisuudella 11-13% on väkevimpiä juomia joita voi vielä pitää hyvän makuisina. Ehkä valkkaritkin mutta kuka naisten juomista välittää?

Lapsena itsekkin tykkäsin cokakolasta mutta nykyään en saata juoda sitä. Se on sitä makuaistin muuttumista iän myötä. Oli muuten itsellekkin yllätys kun yhtenä jouluna huomasin tykkääväni lanttulaatikosta. Monta vuotta olin suosiolla jättänyt sen pois lautaselta.

Oluissa on huomattavia eroja. Itse en tykkää niistä oikein paksuista tummista kaljoista. Kotikaljaa tai sahtia en voi juoda ollenkaan, niistä tulee aina yrjö. Sandels taitaa olla mun mielestä parasta. Ihan perus koffit ja karjalat menee ihan helposti mutta esim. kukko vähän tökkii.

Kuitenkin jos oikein haluaa nauttia niin 4:20. Siitä saa kaikki päihtymyksen parhaat olot ilman alkoholin aiheuttamaa sekaisuutta. Toivottavasti tuo valkkari läppä tajutaan läpäksi? Naiselta mulla on tapana kysyä mitä ripakaupasta haluaa. Sikahan mä olen mutta todella kiltti sellainen.

Vierailija
15/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää ottaa kullia perseeseen, vaikka miljoonat miehet maailmassa siitä tykkää..

Vierailija
16/24 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään marketin bulkkikalja tästä sivuun. Käväisepä joskus vaikka Alkon oluthyllyllä ja jos et tiedä, mitä haluat, henkilökunta kyllä kertoo. Jos et todellakaan oluesta pidä, niin olet jäänyt monesta makunautinnosta vaille. No, jotkut eivät pidä chilistä, toiset eivät tykkää sipulista, mutta syövät mitään sanomatonta ranskanpullaa ja lauantaimakkaraa ilomielin. Minkäs teet.

Vierailija
17/24 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kyllä ihan aidosti oluesta. Ja mun koiratkin tykkää, oikein himoitsevat kun tölkin avaa :D Ja ne siis eivät ole ikinä päässeet juomaan sellaisia määriä että kokisi mitään vaikutusta, mutta ihan maun takia himoitsevat.

Vierailija
18/24 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen olut on pääasiassa aika hirveää, varsinkin tää bulkkitavara jota kansa kantaa pulloissa ja tölkeissä vetääkseen viikonloppukännit ja jota ravintoloissa saa hanoista.

Kait sekin on yksi oire suomalaiseen valtiolliseen häiriintyneeseen suhteeseen alkoholiin eli kaljaa voi myydä mutta sen on oltava pahaa.

Tässähän se vasta olutasiantuntija puhuukin. Et sitten varmaan liiemmin kotimaisten pienpanimoiden tuotteita ole maistellut - joita on melkoinen kattaus saatavilla nykyään.

Vierailija
19/24 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se vasta olutasiantuntija puhuukin. Et sitten varmaan liiemmin kotimaisten pienpanimoiden tuotteita ole maistellut - joita on melkoinen kattaus saatavilla nykyään.

Esimerkiksi Turussa, Tampereella ja Laitilassa tehdään sangen herkullisia oluita. Varmasti muuallakin, nuo vain mitä itse olen eniten kotimaisia maistellut.

Vierailija
20/24 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä juo kuin tuhansia litroja mutta yritän parantaa. Hävettää olla näin pahasti jäljessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän