46v miesopettaja miettii: murjaisin opiskelijoilleni perjantaina iltapäivällä vitsin kesken oppitunnin
Vitsin kertoi minulle ensin eräs vanhempi miesopettajakollegani koulun hississä, ja se meni näin: "Lapselta kysyttiin, ovatko hänen vanhempansa naimisissa. Tähän lapsi vastaa, että isä on naimisissa, mutta äiti ei". Minusta vitsi oli todella hauska ja se nauratti vielä jälkeenpäinkin, joten halusin jakaa sen viimeisillä iltapäivätunneillani 3.vuoden merkonomiopiskelijoilleni, jotka ovat syntyneet v.1995-99 välisenä aikana.
Jostain syystä vitsi ei kuitenkaan naurattanut ainuttakaan opiskelijoista, kukaan heistä ei tuntunut edes tajuavan mikä vitsissä muka oli hauskaa. Ovatko äpäryys ja yksinhuoltajat nykyisinä moraalisesti degeneroituneina aikoina niin arkipäivää, ettei nuoriso edes tajua niissä olevan mitään kummallista? Selvästi tässä on olemassa jokin sukupolvien välinen kuilu, kun tällainen vitsi kuitenkin naurattaa runsaastikin oman ikäluokkani edustajia ja vanhempia.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Itse en naura tuollaisille koska ne eivät ole hauskoja. Ne pilkkaavat ihmisiä joilla ei ole molemmat vanhemmat yhdessä eikä se ole lapsen vika.
Mikään vitsi joka pilkkaa syytöntä ei naurata.
Että on muitakin syitä olla nauramatta kuin se että vitsin aihe on "hyväksyttyä" koska maailma on "degeneroitunut". Esimerkiksi se että heittelet mauttomia vitsejä muiden ihmisten perhetilanteista antaen ymmärtää, että lapsi jonka vanhemmat eivät ole yhdessä on jotenkin vähempiarvoinen kuin muut.
Nykyihminen on katsos sen verran valveutunut että kohteliaassa normaalissa seurassa ei naureta tuollaiselle - ei siksi että se olisi normaalia vaan siksi ettei se ole naurun asia. Ymmärretään että siitä voi tulla paha mieli eikä toiselle pahan mielen aiheuttamisen pitäisi naurattaa ketään. :)
Eikä tämä edes solvaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu. Tämä pervo "ope" on esiintynyt aiemminkin palstalla. Trollailee ammatikseen, eikä opeta yhtään ketään.
Mikäs tuossa jutussa oli se pervo osa, vai onko tuo pervo vain yleinen opettajien lisänimi?
Tää sama juttu on ollut täällä aiemminkin...
Mä luulin että kyseessä on salasuhde, ei avioeropari. Mutta mikä on oikea ratkaisu?
Setämies tarvitsee uudemman vitsikirjan.
Olen samaa sukupolvea, s.1977 eikä ”vitsi” naurata yhtään. Ei sillä että se olisi huono vitsi vaan sillä, ettei se ole vitsi ollenkaan. Naurattaa yhtä paljon kuin:
Mummo otti perunoita jääkaapista ja kumartui ottamaan kattilaa kaapista.
Heh_heh_