Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asuu muualla kun Helsingissä niin melkein joutuu tilaamaan haluamansa tietokonetavarat netistä

Vierailija
03.12.2017 |

Valikoima loppuu kesken jopa vähän isommista kivijalkakaupoista. Jos taas joutuu tilaamaan niin toimitusaika kauppaan on se pari viikkoa. Joku voisi kertoa syyn miksei itse tilaisi tuotteet suoraan Kiinasta noista lähtökohdista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuuasioiden vuoksi. En ainakaan mitään kalliimpaa tilaisi ulkomailta

Vierailija
2/9 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallein tällä hetkellä on emolevy, hintaan 220 euroa. Verkkokauppa antoi sille vuoden takuun joten se siitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se koskee monia muitakin tuotteita. Itse tilaan lähes kaiken tarvitsemani eurooppalaisista isoista nettikaupoista eikä tarvi ravata tylsissä kaupoissa kyselemässä ei-oon perään.

Vierailija
4/9 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallein tällä hetkellä on emolevy, hintaan 220 euroa. Verkkokauppa antoi sille vuoden takuun joten se siitäkin.

Itse ostin koneen ja sain sille 2+1v takuun. Muutenkin uusin koneeni 3-4v välein niin juuri sopiva takuu

Vierailija
5/9 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneen ja -komponentit eivät ole ulkomailta tilattuna juurikaan halvempia. Muistikortit yms taas ovat.

Kahden viikon toimitusaika on suurelta osin pötyä, Verkkis toimittaa 2-3 päivässä useimmat tavarat.

Vierailija
6/9 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kieltämättä pahalta tilata netistä tavaraa silloin kun on mökillä, ja kylän kaupoista ei löydy haluttua tavaraa. Ja nykyisin tuntuu pahalta edes mennä kysymään että "onko teillä tätä", koska koskaan ei ole. 

Kotona Helsingissä muutenkin tilaan melkein kaiken netistä, mutta se ei jostakin syystä tunnu niin pahalta.

Vierailija
7/9 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa! On taas pääkaupunkilaisuus noussut päähän kuin keltainen neste konsanaan. Olen hankkinut tietokoneen sekä muut elektroniikkalaitteeni aina joko kotipaikkakunnalta tai naapurikaupungista. Miksi lähtisin monen sadan kilometrin päähän Helsinkiin ostoksille? Jos säästäisinkin muutaman kympin hinnasta, niin matkakulut olisivat kalliimmat kuin alennus. Nykyään liikkeet ovat ketjuttuneet ja samat valtakunnalliset tarjoukset saa niin Helsingistä kuin Inaristakin. Sitä paitsi minä haluan ostaa läheltä ja kannattaa oman paikkakunnan liikkeitä. Ja toinen tärkeä seikka on, että kun tiedän, mistä ja keneltä olen laitteen ostanut, niin tiedän myös, keneltä menen kysymään apua ongelmia kohdatessani. 

Vierailija
8/9 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaa! On taas pääkaupunkilaisuus noussut päähän kuin keltainen neste konsanaan. Olen hankkinut tietokoneen sekä muut elektroniikkalaitteeni aina joko kotipaikkakunnalta tai naapurikaupungista. Miksi lähtisin monen sadan kilometrin päähän Helsinkiin ostoksille? Jos säästäisinkin muutaman kympin hinnasta, niin matkakulut olisivat kalliimmat kuin alennus. Nykyään liikkeet ovat ketjuttuneet ja samat valtakunnalliset tarjoukset saa niin Helsingistä kuin Inaristakin. Sitä paitsi minä haluan ostaa läheltä ja kannattaa oman paikkakunnan liikkeitä. Ja toinen tärkeä seikka on, että kun tiedän, mistä ja keneltä olen laitteen ostanut, niin tiedän myös, keneltä menen kysymään apua ongelmia kohdatessani. 

Mikä on sen vastakohta että "kusi on noussut päähän"? Sinulla on juuri se.

Jos ei olisi, olisit osannut lukea että tässä keskustellaan aiheesta kivijalkakaupat vs. verkkokaupat. Ja siinä tuhannen p*leen Powerissa ei vaan ole tietokoneiden komponentteja saatavilla. 

Vierailija
9/9 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneen ja -komponentit eivät ole ulkomailta tilattuna juurikaan halvempia. Muistikortit yms taas ovat.

Kahden viikon toimitusaika on suurelta osin pötyä, Verkkis toimittaa 2-3 päivässä useimmat tavarat.

On ne. Tilasin vasta pari päivää sitten DDR2-muistia puoleen hintaan siitä mitä Suomessa olisi pyydetty.

Kyse ei ollut siitä tuleeko halvemmaksi vai ei, vaan siitä että tuotteita ei yksinkertaisesti ole valikoimassa.

Kotimaisten verkkokauppojen kanssa ongelma taas on usein törkeät toimituskulut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi