Paljonko saat rahaa 5.12.?
Otsikossa kysymys, paljonko napsahtaa tilille veronpalautusta?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tulla joku 70€. Kohtuu hyvin onnistui siis viime vuoden verosuunnittelu.
Minusta se porukka, joka laittaa tahallaan ison prosentin ja tavoittelee palautuksia, on vähän yksinkertaista. Ne tonnit olisit voinut sijoittaa tai säästää myös sitä mukaan kun ne palkaksi sait etkä lainata korottomana valtiolle.. nyt ylimääräiset rahat on parhaimmillaan tammikuusta olleet tuottamassa ja joululahjoihin olen ihan itse säästänyt ne mitä aion käyttää.
Osalla palautukset ovat seurausta esim. matkakuluista ja kotitalousvähennyksistä. Ei aina ole kyse siitä että maksaisi läpi vuoden liian isolla prossalla veroa :)
Kyllä mä osaisin laskea veron oikein, mutta mä HALUAN muutaman tonnin joulurahaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se porukka, joka laittaa tahallaan ison prosentin ja tavoittelee palautuksia, on vähän yksinkertaista. Ne tonnit olisit voinut sijoittaa tai säästää myös sitä mukaan kun ne palkaksi sait etkä lainata korottomana valtiolle.. nyt ylimääräiset rahat on parhaimmillaan tammikuusta olleet tuottamassa ja joululahjoihin olen ihan itse säästänyt ne mitä aion käyttää.
Niin, kaikki meistä ei ole palkkatyössä. Arvioimme etukäteen yrittäjinä tuloksen seuraavalle vuodelle, jonka perusteella maksamme veroja. Joskus tulee ylimääräisiä ostoja, jolloin tulee ennakoitua enemmän poistoja tai tulos ei olekaan noin hyvä kuin luulimme etukäteen. Näitä on vaikea pennilleen tietää ennen kuin vuosi on loppunut. Joskus tulee takas 6000€ joskus maksetaan jälkiveroja 6000€.
Niin pieni summa tulee, etten tarkalleen muista, muutamia kymppejä kai.
Reilu 500. Laitoin sen jo pari viikkoa sitten menemään ylimääräisenä lainanlyhennyksenä.
159 e saisin jos pirun ulosotto mies ei veisi sitä :( kyllä vituttaa!!!!
Kotitalousvähennysten johdosta tuli joku reilu 2200,- ja miehelle pikkaisen enemmän. Taitaa olla jo viides vuosi peräkkäin. Tähän alkaa jo tottua.
39€. Mitä järkeä maksaa ylimääräistä veroa ja odotella niitä sitten vuosi ennen kuin saa takaisin ja vielä ilman korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tulla joku 70€. Kohtuu hyvin onnistui siis viime vuoden verosuunnittelu.
MInusta taas on kaikkein yksinkertaisinta maksaa vaihtelevista tuloistani reilummalla prosentilla ja saada joulukuun alussa veronpalautus. Se on joka vuosi tonnin luokkaa - sitä summaa jos näpläisi joka kuukausi "tuottamaan"... No eipä tulis kummoista vastinetta näpläykselle. Jos tulisi tuloihin yksi nolla perään, voitaisiin katsella käytäntö uusiksi.
74 822 e.
Kyllä. Verottajalla on oikeus ennakkoverottaa (edellisen hyväksytyn verovuoden perusteella) oletettavia tuloja. Kesken vuoden ei ennakojen maksua voi keskeyttää, jos toiminta jatkuu, vaan pitää odottaa kirjanpidon valmistumista.
Sekä minä että verottaja tiesimme, että näin tässä käy, mutta onneksi heillä on kohtalaisen mukana korko%.
0. Mätkyjä tuli, kun unohdin vaihtaa veroprosentin työelämään siirryttyäni.
9 483,68€. Osa on jo käytetty, lopuillekin keksin helposti kohteen.
Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.
Lavita kirjoitti:
39€. Mitä järkeä maksaa ylimääräistä veroa ja odotella niitä sitten vuosi ennen kuin saa takaisin ja vielä ilman korkoa.
Saa sille koron.
480e. Työttömänä olin melkein koko viime vuoden, alkuvuodesta opiskelija muutaman kuukauden ja valmiilla veroprosentilla mentiin. Saa nähdä miten tänä vuonna käy, en oikein hallitse vielä näitä verotusasioita.
Tonnin kieppeillä, en muista tarkasti. Koostuu lähinnä palautettavista pääomaveroista.
Pikkusen reilu tonni. Ihan kiva, saa joululahjarahaa :)